Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj emoční a sociální inteligence dětí předškolního věku prostřednictvím metod dramatické výchovy
Kortanová, Jana ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Rozvoj emoční a sociální inteligence dětí předškolního věku prostřednictvím metod dramatické výchovy Abstrakt Předkládaná práce představuje koncept emoční inteligence, jejíž úroveň se zakládá na znalosti a zvládání vlastních emocí, schopnosti sebemotivace, empatie a umění mezilidských vztahů. Zasazuje ji do kontextu evolučního vývoje a anatomie emocí a popisuje možnosti jejího rozvoje v rámci pedagogické práce. Hlavním cílem navrženého projektu bylo zhodnotit, zda lze v tomto směru rozvíjet děti předškolního věku pomocí pravidelných lekcí dramatické výchovy. K vyhodnocení byla použita metoda experimentu, která umožnila srovnání výsledků mezi experimentální a kontrolní skupinou. Děti experimentální skupiny vykazovaly po 5 měsících pravidelné dramatické práce výraznější zlepšení jejich emočních a sociálních dovedností oproti dětem kontrolní skupiny. Představený projekt tak poskytuje netradiční zdroj inspirace pro systematickou práci s dětskými emocemi v rámci běžného fungování mateřské školy. Klíčová slova: emoční inteligence, emoční a sociální dovednosti, dramatická výchova, předškolní věk
Psychologické aspekty práce sociálního pedagoga v oblasti sociální práce
POBŘÍSLOVÁ, Barbora
Práce se zabývá problematikou psychologických aspektů, které jsou klíčové pro práci sociálního pedagoga v oblasti sociální práce. Determinuje jednotlivé psychologické aspekty vybrané na základě komparace odborné literatury a výzkumů v dané oblasti. Vybrané psychologické aspekty tvoří: sociální interakce, sociální komunikace, sociální inteligence a empatie. Sociální komunikace akcentuje sociálně pedagogickou komunikaci, kterou sociální pedagog vyuţívá v interakci s klientem. Dále vymezuje problematiku sociálních interakcí, jakoţto základu tvorby mezilidských vztahů. Práce určuje základní paradigmata v oblasti sociální inteligence a sociálních kompetencí, především pracuje s pojmem sociální dovednost. Specificky vymezuje dovednost aktivního naslouchání, které je v práci popsáno jako základ rozhovoru s klientem. V závěru práce vyzdvihuje význam empatie u pomáhajících profesí, definuje modely a teorie empatie. Cílem práce je definovat jednotlivé psychologické aspekty v práci sociálního pedagoga v oblasti sociální práce a uvést je do kontextu práce pomáhajících profesí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.