Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Historie Gymnázia Otokara Březiny v Telči v letech 1852 - 1952
OPATRNÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá vývojem Gymnázia Otokara Březiny v Telči v letech 1852 - 1952. Těchto sto let je rozděleno na určité časové úseky podle našich dějin. V každém časovém úseku je uvedena charakteristika dané doby a její vliv na vývoj školy. V práci jsou zaznamenány změny ve vzdělávacím systému v souvislosti na společenskopolitickou situaci, zajímavé události, oslavy, výročí a jiné zajímavosti související s vývojem školy.
Historie školy v obci Vráto od roku 1929-1989
ŠTOJDLOVÁ, Simona
Bakalářská práce se zabývá vznikem a vývojem Základní školy v obci Vráto v letech 1929 1989. V pěti tematických okruzích se stručně věnuje základním charakteristikám zkoumaného období včetně náboženských poměrů, dále organizaci školy, pedagogické činnosti či veřejnému životu školy. U každého časového úseku je věnována pozornost politickým a celospolečenským událostem, které výrazněji ovlivnily chod školy s přesahem do běžného života učitelů, dětí a jejich rodin. Základním zdrojem informací byla školní kronika.
Dějiny vzdělávání v Hluboké nad Vltavou v letech 1897-1945 ve světle kronik
KRÁSOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá dějinami vzdělávání ve městě Hluboká nad Vltavou v letech 1897-1945 ve světle kronik. V úvodu práce jsou nastíněny dějiny města a dějiny vzdělávání Hluboké nad Vltavou. Vzhledem k obsáhlosti tohoto tématu je práce zaměřena pouze na dívčí obecnou školu v Hluboké nad Vltavou. Jednotlivé kapitoly jsou podrobně zaměřeny na život na dívčí obecné škole v předválečném, meziválečném a válečném období. Práce konkrétně popisuje učitelský sbor a řídící učitele, kteří v daném časovém období na škole působili. Dále se zabývá žákyněmi a jejich školní výukou v souvislosti s daným časovým úsekem. V práci jsou také uvedeny důležité události, které určitým způsobem zasáhly do chodu školy. Posledními aspekty, kterými se práce zabývá, jsou pravidelné, mimořádné školní akce, oslavy a události vyplývající z určité doby. Tato bakalářská práce je zpracována zejména na základě školních kronik a kronik města.
Sto let historie vzdělávání ve Volyni v letech 1912-2012
KOPKA, Ivo
Tato bakalářská práce pojednává o historii vzdělávání ve Volyni v letech 1912-2012. Vzhledem k rozsáhlosti daného tématu je zaměřena pouze na historii základního školství ve Volyni. Dané časové období, které je zmapováno, je rozděleno na určité časové úseky podle historických etap našich dějin. Ke každému časovému úseku je uvedena stručná charakteristika doby a co se během ní událo v životě školy. V práci jsou popsány změny ve vzdělávacím systému v souvislosti s politickým vývojem, různá výročí, oslavy a změny vyplývající z měnící se doby. To vše mělo své důsledky na činnost školy. V práci jsou také uvedeny určité zajímavosti vyplývající z každé doby a jejich odraz v životě školy. Práce čerpá zejména ze školních kronik a kronik města Volyně. Tato práce by měla přispět ke zmapování dějin školství ve Volyni.
Osobnostní a sociální výcvik u žáků II. stupně ZŠ
STUDNIČKOVÁ, Milena
Tato diplomová práce se zabývá Osobnostním a sociálním výcvikem (OSV) u žáků na druhém stupni základních škol. První část práce vymezuje základní pojmy související s daným tématem. Praktická část práce obsahuje vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit, zda a jakým způsobem se osobnostní a sociální výchova vyskytuje ve vyučovacích hodinách na základních školách, a to především na druhém stupni. Tato část práce prezentuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjisti, jak učitelé pracují s průřezovým tématem OSV a jakým způsobem ho zapojují do výuky. Zda plánovitě a cílevědomě pracují s tímto průřezovým tématem, nebo zda pouze náhodným způsobem se přiblíží k tématům OSV. Metody, které byly použity pro výzkum je přímé pozorování ve vyučovacích hodinách a rozhovory s učiteli

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.