| |
|
Geneze narativní struktury scénáře Ztraceni v Mnichově
Palkosková, Lucie ; BRDEČKOVÁ, Tereza (vedoucí práce) ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (oponent)
Cílem této práce je sledovat vývoj narativní struktury filmu Ztraceni v Mnichově
napříč verzemi scénáře, tyto změny popsat a pokusit se zpětně rekonstruovat,
jak autor při psaní postupoval. Účelem tohoto výzkumu je lépe pochopit, jak
pracovat při vývoji filmu s takto složitou strukturou, a následně hypotézy vzešlé
z analýzy filmu i jednotlivých verzí scénáře ověřit při rozhovoru s autorem.
|
|
Cesta Jaroslava Papouška k filmové režii skrze mimofilmařské umělecké obory a spolupráci s Milošem Formanem a Ivanem Passerem
Rybanský, Adam Koloman ; SLÁMA, Bohdan (vedoucí práce) ; BERNARD, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá životem Jaroslava Papouška do doby natočení
Nejkrásnějšího věku. Mapuje jeho uměleckou činnost malíře, sochaře,
karikaturisty a spisovatele, která se odráží v jeho filmové profesi. Po
napsání Černého Petra a setkání s Milošem Formanem v sobě Papoušek
objevuje scénaristický talent a cit pro dialogy, který nadále rozvíjí v
autorském triu. Zkušenosti ze spolupráce s Milošem Formanem a Ivanem
Passerem dovedou Papouška přirozeně k režijnímu debutu Nejkrásnější
věk, na kterém popisuji vliv výtvarných uměleckých oborů, přesněji
sochařství, a vliv předešlé spolupráce na Papouškovo scénaristické a
režijní vnímání.
|
|
Filmové postupy v komiksu
Saska, Jan ; MAŠEK, Vojtěch (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Cílem práce je poukázat na podobnost filmu a komiksu a z toho plynoucí možnost číst filmové studie (či analyzovat filmová díla) s přesahem do média komiksu. Zvolenou metodou je rozbor filmových postupů a výrazových prostředků a jejich následná aplikace na komiksové médium. K tomuto účelu slouží obrazová příloha, jejíž hlavní část tvoří první kapitola komiksu Strážci Alana Moora.
|
|
Povolání scenárista
Parkanová, Beata ; MAŠEK, Vojtěch (vedoucí práce) ; DUFEK, Jiří (oponent)
Cílem mé magisterské diplomové práce Povolání scenárista je v základních bodech načrtnout témata, týkající se profese scenáristy a zjistit, co mohou studenti udělat pro to, chtějí - li se jako scenáristé živit, a co pro takto zaměřené studenty může udělat sama katedra scenáristiky a dramaturgie. Těžištěm mé práce jsou pro to rozhovory se scenáristy, kterým se psaní scénářů stalo profesí, dotazníky studentům KSD a v neposlední řadě mé osobní studijní a profesní zkušenosti.
|
|
Mad men: štúdia jedného seriálu
Nevolníková, Barbora ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (oponent)
V bakalárskej práci Mad men: štúdia jedného seriálu, pojednávam o podmienkach, ktoré viedli k vzniku a výrobe seriálu Mad men. Doraz pritom nedávam len na ideový vznik a kreatívny proces, ktorý je za seriálom, ale aj na produkčné podmienky, ktoré seriálu umožnili vzniknúť a udržař si svoju kvalitu.
|
|
Věčný svit neposkvrněné mysli Charlieho Kaufmana analýza filmu
Taubrová, Eva ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou scénáristy a režiséra, Charlieho Kaufmana, konkrétně jeho filmem Věčný svit neposkvrněné mysli. V prvním oddíle jsou analyzovány narativní strategie a další důležité formální složky filmu z dramaturgické perspektivy, tedy, zkoumá, jak je film zkonstruován. Ve druhém oddíle se tato práce zabývá možnými interpretacemi ústředních témat, zkoumá, toto dílo v jeho širším kontextu.
|