Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Honzková, Aneta ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
V teoretické práci se budu věnovat proměnám a práci se žánrem road movie, které se zabývají tématem rodiny. Road movie je sice mnohotvárný žánr, ale s přesně vymezeným pravidlem - z bodu A do bodu Z. Co se stane na cestě, to je otevřené. Na příkladu road movie, hlavně té současné, se dá demonstrovat, jak se vytrácejí naše závěry, sny a cíle. Co vlastně chceme, kdy to chceme, proč to chceme? Co hledáme. Naše generace se učí dosáhnout všeho a pokud možno hned. Co nejvíc a co nejrychleji. Ale to vede jen ke vzniků rebelů, antihrdinů, které známe z road movie. Stejně jako oni se vydáváme na cesty a pátráme po tom něčem "onom," co dá našemu životu smysl.
Česká Road Movie
Hašek, Václav ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Tato teoretická práce se zaměřuje na žánr road movie. Konkrétně na jeho zpracování v české kinematografii. Pracuje s předpokladem, že české prostředí není pro tento žánr, vycházející ze specifického geografického i kulturního prostředí Ameriky, příliš vhodné. Analýzou několika vybraných českých road movie zkoumá, jak tyto filmy s žánrem, jeho znaky a postupy pracují a zároveň se snaží původní předpoklad potvrdit, nebo vyvrátit.
Ženy v evropském "filmu-cesta" - ceska k sobě samým?
Ziegler, Fiona Gelsomina ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; ŘEZNÍČEK, Martin (oponent)
V této práci bude mým cílem zkoumat ?narativ založený na ženské postavě? ve filmech Agnés Vardy Cléo od pěti do sedmi a Bez střechy a bez zákona v kontextu evropského "filmu-cesty" a v rámci zkoumání svého vlastního diplomového snímku, který jsem točila jako třiceti minutový "film-cesta" v Izraeli. Analýzou Vardiných filmů zamýšlím dosáhnout většího porozumění, jak vyvíjet hlavní postavu a vůbec pracovat s její vnitřní a vnější transformací, resp. ne-transformací v průběhu vyprávění, v jeho struktuře, tématu a v celém filmovém jazyce. Poté, co definuji sub-žánr americké road-movie jako evropský film-cesta, provádím analýzu konkrétní ženské perspektivy v tomto žánru, jmenovitě ve dvou zmíněných filmech Agnés Vardy, a uzavírám tuto práci vlastní reflexí ženské postavy ve svém "film-cesta".

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.