Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Exkurze s technickou tématikou na Sedlčansku pro výuku na 1. stupni ZŠ
KADEŘÁBKOVÁ, Blažena
Diplomová práce je zaměřena na exkurze s technickou tematikou na Sedlčansku a jejich implementaci do výuky na 1. stupni základních škol. V teoretické části popisuje učení a jeho životní význam včetně vývoje myšlení dítěte s teorií procesu učení. Dále se věnuje technice v životě současného člověka a jejího vlivu na rozvoj osobnosti dítěte. Zaměřuje se na místo pracovní výchovy na prvním stupni a její cíle. Pojednává o výukových metodách, jejich klasifikaci a přináší přehled některých aktivizujících výukových metod. Vymezuje exkurzi a didakticky ji analyzuje. Zabývá se primární technickou gramotností. Charakterizuje vybrané technické památky a lokality za účelem exkurze. Praktická část představuje šest návrhů exkurzí s technickou tematikou, které je možné realizovat ve výuce žáků na prvním stupni základních škol. Součástí je dotazník zjišťující efektivitu vytvořených exkurzí mezi učiteli prvního stupně a jeho vyhodnocení. Dále pak i obecnější doporučení pro uplatňování originálních exkurzí do výuky na prvním stupni ZŠ.
Pracovní výchova, její význam a realizace při vzdělávání žáků s mentálním postižením
HOTAŘOVÁ, Jana
Pracovní výchova plní u dětí s mentální retardací velmi důležitou úlohu. Díky pracovní výchově u dětí dochází k zlepšení motoriky, rozvíjí se řeč, myšlení, fantazie, senzibilita a tvořivost. Díky přínosům pracovní výchovy má jedinec vyšší šanci uplatnit se na trhu práce. Pomůže mu také k lepšímu osamostatnění v životě. Cílem mé diplomové práce bylo zmapovat podmínky pro realizaci pracovní výchovy na základních školách praktických a na základních školách speciálních. Při výzkumu jsem použila metody dotazníku a řízeného rozhovoru s vyučujícími pracovního vyučování a výtvarné výchovy a s řediteli škol. Zjišťovala jsem materiální vybavení školy určené na pracovní výchovu, hodnotila jsem výukové prostory školy a náplň pracovní výchovy. Na základě převahy kladného hodnocení výše zmíněných kritérií se potvrdila má hypotéza {\clqq}Realizace pracovní výchovy na základních školách speciálních a na základních školách praktických odpovídá speciálním vzdělávacím potřebám dětí navštěvujících tyto školy{\crqq}.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.