Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The mathematical theory of juggling
Zamboj, Michal ; Slavík, Antonín (vedoucí práce) ; Halas, Zdeněk (oponent)
Název práce: Matematická teorie žonglování Autor: Bc. Michal Zamboj Katedra / Ústav: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Antonín Slavík, Ph.D. Abstrakt: Diplomová práce je rozšířením stejnojmenné bakalářské práce. Věnuje se grafickému zobrazení žonglovací posloupnosti pomocí cyklického diagramu. Užitím Burnsideovy věty a cyklických diagramů je nalezen počet všech generátorů žonglo- vacích posloupností. Dále je popsán vztah žonglování a teorie vrkočů. Z empiric- kého zkoumání trajektorií míčků je vytvořen matematický model vnitřních a vnějších hodů. Na reálnem modelu žebříku jsou vytvořené vrkoče žonglovacích posloupností a zkoumané jejich vlastnosti. Rovněž je načrtnut důkaz věty o žonglovatelnosti libo- volného vrkoče.
Kombinatorické posloupnosti čísel a dělitelnost
Michalik, Jindřich ; Slavík, Antonín (vedoucí práce)
Práce obsahuje přehled výsledků o číselně teoretických vlastnostech některých vý- znamných kombinatorických posloupností, konkrétně faktoriálů, kombinačních čísel, Fibonacciho a Catalanových čísel. Je zkoumána např. parita, prvočíselnost, dělitelnost mocninami prvočísel, nesoudělnost apod. Práce by měla být z velké části srozumitelná nadaným středoškolským studentům, výsledky jsou ilustrovány na příkladech. 1
Reedukace formálních poznatků z oblasti matematické analýzy u studentů vysoké školy
Šmídová, Kristýna ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Téma této práce je didaktika matematické analýzy. Práce popisuje vybraná pozorování z reedukace formálních poznatků z oblasti matematické analýzy u studentů vysokých škol v prostředí individuálního doučování. Cílem práce je popsat, jaké formální poznatky se u studentů objevily, popsat a zhodnotit vybrané reedukační intervence a na základě toho formulovat příslušná metodická doporučení. V první kapitole se zabýváme rozporem mezi definicí a představou pojmu u studentů, nastiňujeme, jak studentům zprostředkovat smysl definic, a navrhujeme, jak studenty naučit pracovat s definicemi včetně porozumění kvantifikovaným výrokům. Ve druhé kapitole uvádíme teorii procesu a konceptu spolu s teorií generického modelu. Ve třetí kapitole rozvádíme metody práce při práci se studenty a analýze videozáznamů z doučování. Ve čtvrté kapitole analyzujeme poznávací proces pojmu limity posloupnosti. KLÍČOVÁ SLOVA reedukace, doučování, formální poznatek, matematická analýza, definice, kvantifikovaný výrok, nekonečno, posloupnost, limita 1
Výuka geometrické řady metodou CLIL s využitím německého jazyka
Korcová, Aneta ; Moravcová, Vlasta (vedoucí práce) ; Hromadová, Jana (oponent)
Jádrem práce je realizace tří vyučovacích hodin matematiky vedených metodou CLIL, která integruje výuku nejazykového předmětu a cizího jazyka. Tématem vyučovacích hodin byla nekonečná geometrická řada a jako cizí jazyk byl zvolen jazyk německý. První část práce zavádí nejdůležitější definice a věty týkající se posloupností a geometrické řady. Jsou porovnány přístupy České republiky a dvou německy mluvících zemí, Rakouska a Německa, ve vztahu k výuce nekonečné geometrické řady. Dále jsou porovnány dostupné výukové materiály vybraných zemí a analyzovány aplikované vizualizované úlohy, které se v nich objevují. Ve druhé části je představena metoda CLIL a metodologie, podle níž byly vyučovací hodiny připravovány, realizovány a zpětně hodnoceny. Součástí práce je detailní analýza přípravy a průběhu vyučovacích hodin včetně reflexe.
Kombinatorické posloupnosti čísel a dělitelnost
Michalik, Jindřich ; Slavík, Antonín (vedoucí práce)
Práce obsahuje přehled výsledků o číselně teoretických vlastnostech některých vý- znamných kombinatorických posloupností, konkrétně faktoriálů, kombinačních čísel, Fibonacciho a Catalanových čísel. Je zkoumána např. parita, prvočíselnost, dělitelnost mocninami prvočísel, nesoudělnost apod. Práce by měla být z velké části srozumitelná nadaným středoškolským studentům, výsledky jsou ilustrovány na příkladech. 1
Kombinatorické posloupnosti čísel a dělitelnost
Michalik, Jindřich ; Slavík, Antonín (vedoucí práce) ; Staněk, Jakub (oponent)
Práce obsahuje přehled výsledků o číselně teoretických vlastnostech některých vý- znamných kombinatorických posloupností, konkrétně faktoriálů, kombinačních čísel, Fibonacciho a Catalanových čísel. Je zkoumána např. parita, prvočíselnost, dělitelnost mocninami prvočísel, nesoudělnost apod. Práce by měla být z velké části srozumitelná nadaným středoškolským studentům, výsledky jsou ilustrovány na příkladech. 1
The mathematical theory of juggling
Zamboj, Michal ; Slavík, Antonín (vedoucí práce) ; Halas, Zdeněk (oponent)
Název práce: Matematická teorie žonglování Autor: Bc. Michal Zamboj Katedra / Ústav: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Antonín Slavík, Ph.D. Abstrakt: Diplomová práce je rozšířením stejnojmenné bakalářské práce. Věnuje se grafickému zobrazení žonglovací posloupnosti pomocí cyklického diagramu. Užitím Burnsideovy věty a cyklických diagramů je nalezen počet všech generátorů žonglo- vacích posloupností. Dále je popsán vztah žonglování a teorie vrkočů. Z empiric- kého zkoumání trajektorií míčků je vytvořen matematický model vnitřních a vnějších hodů. Na reálnem modelu žebříku jsou vytvořené vrkoče žonglovacích posloupností a zkoumané jejich vlastnosti. Rovněž je načrtnut důkaz věty o žonglovatelnosti libo- volného vrkoče.
Řetězec zpracování obrazu
Ptáček, Tomáš ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Juránek, Roman (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou implementace systému pro vytváření obecných obrazových operací s využitím řetězce zpracování obrazu. Text práce představuje koncept zpracování obrazu pomocí řetězců a ukazuje jeho přednosti a široké možnosti. Dále se text soustřeďuje na detailní návrh systému založeného na tomto konceptu. Systém byl úspěšně implementován, přičemž byly prozkoumány jeho vlastnosti a změřené výsledky byly popsány a diskutovány. Nakonec je ukázána praktická aplikace systému v několika úlohách zpracování obrazu.
Posloupnosti a řady (nejen) ve slovních úlohách
FIŘTOVÁ, Petra
Práce obsahuje sbírku úloh na posloupnosti a číselné řady na středních školách. Tato problematika je velice rozsáhlá a práce se převážně zaměřuje na využití posloupností a řad ve slovních úlohách, které jsou tématicky rozděleny podle zaměření jednotlivých úloh. Úlohy jsou členěny z pohledu historického, z pohledu aplikace v planimetrii a stereometrii, aplikace ve ?nanční matematice, atd. V části věnované posloupnostem je uvedena navíc kapitola věnovaná příkladům z matematických olympiád pro střední školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.