Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztahové normy učitelů a podpora výkonové motivace jejich žáků
POUZAROVÁ, Lucie
Práce je složena ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části se věnujeme historickému pohledu na problematiku výkonové motivace a její vývoj. Teoretickým východiskem pro výzkumnou část je zejména Heckausenův a Rheinbergův Rozšířený kognitivní model motivace zahrnující aspirační úroveň, atribuce a vztahové normy. Ve výzkumné části byl zjišťován vliv vztahových norem učitelů čtvrtých a pátých tříd (N = 20) na proměnné výkonové motivace jejich žáků (naděje na úspěch, pasivní strach z neúspěchu a aktivní strach z neúspěchu. N = 405). Na základě vícerozměrných a jednorozměrných statistik bylo prokázáno, že žáci učitelů preferujících individuální vztahovou normu se liší od žáků učitelů upřednostňujících sociální vztahovou normu v proměnných naděje na úspěch a pasivní strach z neúspěchu a to jak v součtovém skóru, tak i pro oblast školních a sportovních aktivit. Nebyly nalezeny signifikantní rozdíly pro proměnné aktivního strachu z neúspěchu v sumárním skóru i ve školních a sportovních činnostech. Výsledky, které mohou být specifické pro výzkumný vzorek, jsou v linii mezinárodních výzkumů v této oblasti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.