Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Československé opevnění (1936-1938) jako součást krajiny
Slabochová, Eliška
Diplomová práce se zabývá tématem československého opevnění z let 1936 -- 1938 v krajině. V teoretické části shrnuje současný stav poznatků o historických formách opevnění a jejich vztahu ke krajině, a dále se zaměřuje na československé opevnění z let 1936 -- 1938. Předkládá podrobnou zprávu o demografickém a geopolitickém kontextu, vojensko-zeměpisných podmínkách jeho budování, koncepci, jednotlivých formách a principech jeho umisťování v krajině. Hledá současné české a zahraniční trendy v práci s památkami opevnění v krajině. Na modelové území, které je součástí Králické pevnostní oblasti a nachází se zde naučná stezka Betonová hranice, uplatňuje výsledky získané analýzami primární, sekundární a terciární krajinné struktury, historickou analýzou a rozborem obranných vlastností linie. Na jejich základě je vystavěn návrh nového pojetí naučné stezky, která prezentuje konkrétní vlastnosti opevněné linie a vztahy mezi jejími prvky a primární a sekundární krajinou strukturou a v neposlední řadě i mezi prvky navzájem.
Československé opevnění (1936-1938) jako součást krajiny
Slabochová, Eliška
Diplomová práce se zabývá tématem československého opevnění z let 1936 -- 1938 v krajině. V teoretické části shrnuje současný stav poznatků o historických formách opevnění a jejich vztahu ke krajině, a dále se zaměřuje na československé opevnění z let 1936 -- 1938. Předkládá podrobnou zprávu o demografickém a geopolitickém kontextu, vojensko-zeměpisných podmínkách jeho budování, koncepci, jednotlivých formách a principech jeho umisťování v krajině. Hledá současné české a zahraniční trendy v práci s památkami opevnění v krajině. Na modelové území, které je součástí Králické pevnostní oblasti a nachází se zde naučná stezka Betonová hranice, uplatňuje výsledky získané analýzami primární, sekundární a terciární krajinné struktury, historickou analýzou a rozborem obranných vlastností linie. Na jejich základě je vystavěn návrh nového pojetí naučné stezky, která prezentuje konkrétní vlastnosti opevněné linie a vztahy mezi jejími prvky a primární a sekundární krajinou strukturou a v neposlední řadě i mezi prvky navzájem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.