|
Vliv geocachingu na krajinu
Eichlerová, Lucie ; Kottová, Blanka (vedoucí práce) ; Zímová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se věnuje geocachingu a jeho důsledkům, které zanechá na krajině. Práce má za úkol zjistit, zda s sebou geocaching, jako stále se rozvíjející a poměrně mladá hra, přináší pozitivní a negativní důsledky, a které z těchto důsledků převládají.
Literární rešerše je věnována popisu základních aspektů geocachingu, charakteristice a popisu krajiny, jak ji interpretují autoři věnující se tomuto tématu.
Dále jsou popsány pozitivní a negativní dopady, které jsou čerpány v neposlední řadě také z vlastních zkušeností s touto hrou. V práci je popsáno založení vlastní keše, vztahující se k zjištění dopadů na okolní krajinu. Tato práce se věnuje pouze keším, které se nacházejí v krajině Středočeského kraje.
Závěrem práce je tedy vyhodnocení teoretické a praktické části na konkrétních keších.
|
|
Geocaching v Ostravsko-Karvinském revíru
Kovářová, Alena
Diplomová práce se zabývá návrhem geocachingových tematických naučných tras v ostravsko-karvinském revíru, na jejichž zastaveních jsou umístěny již existující keše nebo návrhy na jejich založení. Vzhledem k tomu, že důlní těžba černého uhlí má na tomto území více než dvousetletou tradici, jsou všechny zastavení s keškami hornického charakteru. V přehledu literatury je vymezena základní problematika týkající se tohoto tématu a ve výzkumné části práce jsou na území ostravsko-karvinského revíru navrženy 4 naučné trasy s hornickou tématikou, obsahující podrobný popis jak již existujících, tak nově navržených keší. Výzkumná část je doplněna o dotazníkové šetření mezi kačery, jehož cílem bylo zjištění zájmu o tyto trasy a jejich celkový potenciál. V neposlední řadě byl výzkum doplněn o řízený rozhovor se zkušenou hráčkou geocachingu. V závěru práce jsou formulovány návrhy na využití těchto naučných tras.
|
|
Využití nových forem v rekreační pohybové aktivitě se zaměřením na geocaching v lokalitě "Česká Kanada"
JŮDA, Jiří
VÝCHODISKA: Rekreační pohybová aktivita má velký význam na zdraví člověka. Snižuje riziko onemocnění a pozitivně prospívá lidskému organismu. Rekreační pohybová aktivita je ovlivněna mnoha faktory např. věkem, pohlavím, místem bydliště, ale taky její formou. CÍLE: Vytvoření projektu a předložení studie o nových formách rekreační pohybové aktivity zaměřené na geocaching. METODIKA: Výzkumu se zúčastnilo 5 rodin s dětmi trvale žijících na území České Kanady. Jejich úkolem byla pravidelná rekreační turistika za účelem lovení kešek. Pro získání dat byl využit neformální rozhovor a jako doplňkový sběr dat záznamový arch a výstupní dotazník. VÝSLEDKY: Všechny zkoumané rodiny zaznamenaly pozitivní posun v oblasti rekreační pohybové aktivity. Nejčastější forma rekreační pohybové aktivity byla pěší turistika dále pak cykloturistika. Díky geocachingu byl u všech zkoumaných prohlouben vztah k přírodě a kulturním památkám.
|
|
Geocaching - volnočasová aktivita
Polášek, Radek
Předložená bakalářská práce na téma Geocaching -- volnočasová aktivita se dělí na teoretickou, metodickou a praktickou část. V teoretické části předkládaný materiál upozorňuje na obecné charakteristiky volného času, zdůrazňuje požadavky na pedagoga volného času, přináší několik důležitých informací o pedagogice zážitku jako stěžejních kamenů pro sdělení o aktivitě geocachingu. Historický pohled doplňuje stručné přiblížení pravidel uvedené rychle se rozrůstající aktivity a pohybu v přírodním prostředí. Poukazuje na možnosti eventuelního využití na středních, případně i základních školách jako vhodné konkrétní vzdělávací formy výuky při mimoškolních aktivitách. Jako vhodná metoda teoretické části se nabízí studium odborných literárních pramenů v českém i anglickém jazyce. K rozšíření znalostí a dovedností se využily též dostupné elektronické zdroje i bibliografické podněty z písemných prací, dříve a jinde zveřejněných na obdobné téma. V metodické části písemného materiálu se úsilí obrací směrem k předložení adekvátní podoby aplikace doporučovaného sebevýchovného postupu pro osoby pubertálního a adolescentního věku, žáků 2. stupně základních škol a středních škol,běžných výchovně vzdělávacích zařízení. Praktická část ve formě průzkumného šetření oslovuje odborníky ve školské praxi, profesionály různého věku, kteří hledají přiměřené i alternativní formy výchovně vzdělávacího přístupu k osobám, které se nechtějí smířit s převažující IT orientací,nepřizpůsobivosti v používání moderních vyučovacích prostředků a růstem sociálně patologických jevů i ve školním prostředí. Veškeré části bakalářské práce přibližují jednotlivé části tématu a záměrně navrhují aktivitu, v praxi poměrně jednoduše použitelnou, případně podle vlastního uvážení modifikovatelnou, jako vstřícného vzdělávacího prostředku pro žáky, případně též osoby středního a vyššího věku, snadno dostupného pro příslušníky všech věkových kategorií.
|
| |