Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role sociálního pracovníka při asistovaném kontaktu
BURIANOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zaměřuje na to, jakou roli má sociální pracovník při asistovaných kontaktech, konkrétně těch, které jsou určeny pro rodiče s dětmi během konfliktních rozvodových/rozchodových situacích. Teoretická část vymezuje základní pojmy, které se týkají rozvodu se speciálně vymezenou kapitolou o syndromu zavrženého rodič. Dále je v teoretické části obsažen popis asistovaného kontaktu, ve kterém se přímo zaměřuji na roli sociálního pracovníka při jeho poskytování. V praktické části jsou uvedeny výsledky z výzkumu, který byly získány na základě šetření. Primárním cílem bakalářské práce bylo identifikovat roli sociálního pracovníka při asistovaném kontaktu. K dosažení cíle byla zvolena metoda dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Jako hlavní výzkumnou otázku jsem zvolila: "Jaká je role sociálního pracovníka při asistovaném kontaktu?" Z provedeného výzkumu vyplývá, že sociální pracovník zastává klíčovou roli v podpoře dětí a udržení jejich vtahu s oběma rodiči. Dále výzkum ukazuje, že sociální pracovník aktivně podporuje spolupráci mezi rodiči, také vyplynulo, že sociální pracovník zastává významnou roli ve spolupráci s ostatními aktéry, se kterými dochází k domluvě na realizaci asistovaných kontaktů. Bakalářská práce má potenciál poskytnout rodinám užitečné informace, dovednosti a povzbuzení potřebné k úspěšnému navigování v oblasti asistovaného kontaktu a k posílení rodinných vztahů v době rozsáhlých konfliktů během rozvodu/rozchodu rodičů. A současně může sloužit jako zdroj ucelených informací a názorů pro poskytovatele.
Podpora rodin v krizové situaci rozvodu či rozchodu
NĚMEČKOVÁ, Klaudie
Rodina ve společenské kontextu plní určité funkce. Pokud však nastane rozpad rodiny rozvodem či rozchodem, pro rodiče, děti ale i širší rodinu to ve většině případů znamená velkou změnu a jiné uspořádání budoucnosti. V polovině rozvodů v České republice přihlíží rozpadu rodiny nezletilé děti, kteří jsou přímo či nepřímo zapojeni do krizové situace rozvodu či rozchodu svých rodičů. Diplomová práce na téma Podpora rodin v krizové situaci rozvodu či rozchodu pojednává o procesu rozvodu v kontextu legislativní vymezení, jako je i role soudu v procesu rozvodu či postavení dítěte v soudním řízením. Dále se teoretická část práce zaobírá dopady rozpadu rodin, tedy tím, co by měli rodiče vědět, že s rozvodem či rozchodem souvisí. Vymezení standartního postupu a interdisciplinární spolupráce při rozvodu či rozchodu seznamuje s jejich rozdíly, specifiky práce a postavení jednotlivých odborníků, kteří intervenují rodiny v této situaci. Poslední část se zaměřuje na vliv COVID-19 na rozpad rodiny. Tato práce si klade hned několik cílů. Stěžejním cílem je poskytnout ucelené informace o rozvodu či rozchodu rodin a odbornících, na které se mohou nejen rodiče obrátit. Dalšími cíli je zjistit, jak jsou rodiče v období rozvodu či rozchodu spokojeni s podporou a pomocí intervenujících odborných organizací či institucí. Posledními cíli je zjistit jak odborníci z odborných organizací či institucí pracují s rodinami v tomto období a jaké nástroje využívají k dohodě rodičů, dále najít důkazy založené na praxi, které mohou být využity při práci s rodinami. Výzkum byl realizován kvalitativním šetřením, k analýze výsledků bylo použito otevřené kódování a dále byla data zpracována v softwarovém programu ATLAS.ti, ve kterém byly vytvořeny grafické výstupy. Analýzou a interpretací získaných dat bylo zjištěno, jaké potřeby mají rodiče v období rozvodu či rozchodu, dále že intervenující organizace předávají rodinám potřebnou podporu, kterou rodiny hodnotí za velmi důležitou. Jsou však oblasti podpory, které rodiče vnímají za nedostatečné či absentující. Práce s rodinami se liší dle kompetencí odborníků, avšak řada z nich využívá při práci s klienty i jiné nástroje podpory vedoucí k dohodě rodičů. Výsledky také poukazují na nejednotnost práce odborníků, zapojení duplikátních organizací a nedostatečnou kontinuitu podpory. Tato práce by mohla být přínosem pro rodiče, pro své ucelené informace a vymezení kompetencí jednotlivých odborníků. Dále by práce mohla být přínosem pro odborníky, kteří mohou využít výpovědi rodin ve své klientské praxi.
Ekonomické ukazatele a současný život samoživitelek z neziskové organizace v ČR
PLASSOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá velmi diskutovaným tématem na poli sociální práce, ženami, které vychovávají své děti samy. V úvodu je přiblížen pojem samoživitelství, dále se práce zabývá funkcemi rodiny, neúplnými rodinami a rozpadem rodiny. Následuje představení ekonomických dopadů, feminizace chudoby a ženských práv. Poté je práce věnována podpoře samoživitelek. Cílem práce bylo na základě studia odborných zdrojů, literatury a vytvořeného výzkumu představit život matek samoživitelek a zjistit, jaké ekonomické ukazatele ovlivňují jejich úroveň života. Pro naplnění cíle byl využit kvalitativní výzkum, který byl realizován pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky výzkumu jsou shrnuty a rozebrány v následné diskusi, poté obecněji zrekapitulovány v závěru práce, jež má poukázat na důležitost tématu samoživitelství v naší společnosti, dále upozorňuje na potíže, kterým matky musí čelit. Těmito potížemi je nesnadné hledání zaměstnání, nelehké zharmonizování zaměstnání a péče o děti, nedostatek předškolních zařízení pro malé děti, stigmatizace ve společnosti. Tato práce je zároveň určená všem, kteří chtějí nahlédnout hlouběji do tématu samoživitelství a chtějí se dozvědět více o tom, jak matky samoživitelky žijí.
Rozpad rodiny a jeho působení na děti v předškolním věku
BARTOŠOVÁ, Olga
Bakalářská práce je standardně rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bude vypracována na základě analýzy odborné literatury a bude se zabývat psychologickou problematikou rodiny nejprve v širokém kontextu, následně bude věnována pozornost vlivu rodiny na utváření osobnosti jedince. Dále se bude zabývat dopadem rozvodu rodičů na osobnost dítěte v předškolním věku, na jeho chování a prožívání. Praktická část je zpracovaná formou smíšeného výzkumu. Jako metodu sběru dat je zvolen strukturovaný rozhovor s učitelkami mateřských škol. Cílem bakalářské práce bude ukázat široké spektrum variant chování dítěte v mateřské škole v kontextu rozpadu rodiny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.