Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prediktory správania v eticky senzitívnych situáciách v kontexte manažérskeho rozhodovania =: predictors of behavior in the ethically sensitive situations in the context of managerial decision-making /
Žiaran, Pavel
Cieľom práce je hľadanie prediktorov rozhodovania v eticky senzitívnych situáciách. Ako možné prediktory boli testované osobnostné črty (merané testom Hexaco), prosociálne hodnoty (merané jednoduchými ekonomickými experimentmi). Správanie bolo analy-zované v rámci behaviorálneho experimentu vo forme simulačnej hry v dvoch kolách (v eticky senzitívnej a v eticky bezproblémovej situácii). Experimentu sa zúčastnilo 189 štu-dentov manažmentu, z toho do analýz bolo zaradených 154 odpovedí. Výsledkom práce je návrh jednoduchého algoritmu pre predikciu rozhodovania v eticky senzitívnych situáciách v manažérskom kontexte. Predikcia je založená: 1. na kombinácii skóre v ekonomických experimentoch ultimátum a diktátor a 2. na kombinácii skóre v osobnostných črtách p-faktora (pokora-poctivosť) dotazníka Hexaco-60. Výsledky majú prínos pri riadení ľud-ských zdrojov pri výbere zamestnancov, na pracovné pozície, s vysokými nárokmi na mo-rálne a etické kvality uchádzača.
Vydělávají hezčí lidé opravdu více?
Šika, Jiří ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Potužák, Pavel (oponent)
Cílem této práce je odpovědět na otázku, zda hezčí lidé získávají za jinak stejných okolností větší výdělky než lidé méně atraktivní. Práce se skládá s experimentu provedeného na čerpací stanici na malém městě u skupiny 12 lidí, kteří byli dotazníkovým šetřením rozděleni na nadprůměrně hezké a podprůměrně hezké. Tito lidé následně umývali čelní skla automobilů. Kromě samotné výše výplat (byly dobrovolné) a krásy těchto lidí jsem zkoumal i pohlaví a věkovou skupinu zákazníků. Výsledky experimentu ukazují, že hezčí lidé získali opravdu více peněz, než lidé, kteří byli označeni za ošklivé.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.