Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Effectiveness of inquiry-based science education in the topic Chemical process at elementary schools and grammar schools
Sotáková, Ivana ; Ganajová, Mária (vedoucí práce) ; Kričfaluši, Dana (oponent) ; Brestenská, Beáta (oponent)
Predkladaná dizertačná práca sa zaoberá zisťovaním účinnosti bádateľsky orientovanej výučby (BOV) chémie na základných školách a gymnáziách na modelovej téme Chemický dej. Pozostáva z troch hlavných častí - teoretickej, praktickej a výskumnej. Teoretická časť práce sprístupňuje poznatky o bádateľsky orientovanej výučbe, jej význame pre vzdelávanie v 21. storočí, charakterizuje úrovne bádania, učebný cyklus 5E, jej kladné i problémové stránky. Praktická časť práce obsahuje súbor vytvorených metodík, t. j. metodické listy pre učiteľov a pracovné listy pre žiakov k tematickému celku Premeny látok pre základné školy a k tematickému celku Chemické reakcie, chemické rovnice pre gymnáziá. Výskumná časť práce sprístupňuje výsledky pedagogického výskumu, ktorý bol zameraný na overenie vplyvu BOV na rozvoj vyšších myšlienkových operácií podľa revidovanej Bloomovej taxonómie, rozvoj vedeckých spôsobilostí, ako aj zisťovanie postojov žiakov k tejto výučbe. Výsledky získané na základe realizácie BOV a jej overovania prostredníctvom kognitívnych testov a následne štatistickým vyhodnotením potvrdili pravdivosť stanovených hypotéz - zvýšila sa úroveň vedomostí a zručností žiakov, zvlášť u prospechovo slabších žiakov na obidvoch stupňoch škôl. Vyhodnotením žiackeho škálového dotazníka projektu Establish sa zistili...
Klasifikace chemických reakcí badatelskou metodou
Sejková, Tereza ; Stratilová Urválková, Eva (vedoucí práce) ; Čtrnáctová, Hana (oponent)
Diplomová práce předkládá materiál Klasifikace chemických reakcí vytvořený v souladu s principy badatelsky orientované výuky. Příručka pro učitele, která je součástí diplomové práce, obsahuje dvě varianty strukturovaného bádání a dvě varianty nasměrovaného bádání. Dále jsou zde metodické listy pro učitele, seznam chemikálií, postup při provádění reakcí a fotodokumentace jednotlivých experimentů, včetně naměřených grafů změn pH a redoxního potenciálu. Badatelsky orientovaná výuka má potenciál rozvíjet klíčové kompetence, které se stávají důležitým cílem vzdělání na všech úrovních vzdělávání. Jsou obsaženy také v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia, a proto bylo dalším cílem zjistit, zda připravené úlohy rozvíjí jednotlivé kompetence. Dotazníky s tvrzeními založenými na klíčových kompetencích vyplňovali žáci po provedeném cvičení a výsledky ukázaly, že během práce žáci měli možnost rozvíjet pět klíčových kompetencí.
Effectiveness of inquiry-based science education in the topic Chemical process at elementary schools and grammar schools
Sotáková, Ivana ; Ganajová, Mária (vedoucí práce) ; Kričfaluši, Dana (oponent) ; Brestenská, Beáta (oponent)
Predkladaná dizertačná práca sa zaoberá zisťovaním účinnosti bádateľsky orientovanej výučby (BOV) chémie na základných školách a gymnáziách na modelovej téme Chemický dej. Pozostáva z troch hlavných častí - teoretickej, praktickej a výskumnej. Teoretická časť práce sprístupňuje poznatky o bádateľsky orientovanej výučbe, jej význame pre vzdelávanie v 21. storočí, charakterizuje úrovne bádania, učebný cyklus 5E, jej kladné i problémové stránky. Praktická časť práce obsahuje súbor vytvorených metodík, t. j. metodické listy pre učiteľov a pracovné listy pre žiakov k tematickému celku Premeny látok pre základné školy a k tematickému celku Chemické reakcie, chemické rovnice pre gymnáziá. Výskumná časť práce sprístupňuje výsledky pedagogického výskumu, ktorý bol zameraný na overenie vplyvu BOV na rozvoj vyšších myšlienkových operácií podľa revidovanej Bloomovej taxonómie, rozvoj vedeckých spôsobilostí, ako aj zisťovanie postojov žiakov k tejto výučbe. Výsledky získané na základe realizácie BOV a jej overovania prostredníctvom kognitívnych testov a následne štatistickým vyhodnotením potvrdili pravdivosť stanovených hypotéz - zvýšila sa úroveň vedomostí a zručností žiakov, zvlášť u prospechovo slabších žiakov na obidvoch stupňoch škôl. Vyhodnotením žiackeho škálového dotazníka projektu Establish sa zistili...
Modulární mikrosystémy pro výzkum nových procesů
Křišťál, Jiří ; Jiřičný, Vladimír ; Hanika, Jiří
Sdělení shrnuje zkušenosti týmu ÚCHP AV ČR s aplikací mikro-zařízení, včetně mikro-reaktorů pro výzkum nových chemických procesů, získaných při řešení mezinárodních projektů – IMPULSE a F3 FACTORY, řešených v rámci 6. a 7. Rámcového projektu EU. Vývoj chemických procesů pro výrobu chemických specialit vyžaduje současně zvýšení jejich čistoty. Tento trend představuje velkou výzvu pro chemické inženýry. Získané poznatky byly uplatněny také při diskuzích a formulaci Strategické výzkumné agendy a Implementačního akčního plánu České technologické platformy pro udržitelnou chemii - SusChem CZ, ustanovené při Svazu chemického průmyslu ČR.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.