Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přínos aktivit s využitím koní pro děti se specifickými potřebami
Dvořáčková, Lucie ; Chittussiová, Lenka (vedoucí práce) ; Poláčková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Přínos aktivit s využitím koní pro děti se specifickými potřebami" seznamuje čtenáře podrobněji s jednou z disciplín hiporehabilitace - aktivitami s využitím koní. Poukazuje na možnosti jejich využití v oblasti pedagogiky a ucelené rehabilitace. V práci jsou obsaženy informace týkající se organizačních podmínek, metodiky, realizace a působení aktivit. Dále nabízí informace o problematice dětí se specifickými potřebami. Cílem práce je poukázat na přínos aktivit s využitím koní pro rozvoj osobnosti u těchto dětí. V rámci bakalářské práce byl proveden výzkum, který demonstroval pozitivní dopad na vybrané jedince se specifickými potřebami. Součástí mé práce je také zpracovaná prvotní verze nové metodiky aktivit s využitím koní. Klíčová slova: děti se specifickými potřebami, animoterapie, hiporehabilitace, aktivity s využitím koní
Aktivity s využitím koní v sociálních službách v Kraji Vysočina
KUBÁTOVÁ, Jaroslava
Bakalářská práce se zabývá tématem Aktivity s využitím koní v sociálních službách v Kraji Vysočina. Téma je aktuální s ohledem na rostoucí zájem o aktivity s využitím koní. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na témata týkající se hiporehabilitace a konkrétně oblasti aktivit s využitím koní (AVK). První kapitola se zabývá zooterapií obecně a dále metodami zooterapie. V další kapitole je popsána hiporehabilitace, její členění, historie a organizace, které se jí zabývají, a to jak v zahraničí, tak i v České republice. Poslední kapitola uvádí definici pojmu aktivity s využitím koní (AVK), cílovou skupinu, indikace a kontraindikace, cíle či účinky AVK. Dále je obsahem této kapitoly složení týmu pro AVK, hiporehabilitační kůň, terapeutický plán klienta, techniky a metody v AVK ad. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat možnosti a limity aktivit s využitím koní, které jsou poskytovány v sociálních službách jako součást hiporehabilitace. Dílčím cílem bylo zjistit indikace, cíle, kontraindikace, způsob práce, využívané metody a techniky, přínos, zapojení sociálního pracovníka do AVK. Zvolena byla kvalitativní výzkumná strategie. Použita byla metoda dotazování a technika polostandardizovaného rozhovoru. Zkoumaný soubor byl tvořen čtyřmi rodiči klientů se zdravotním, mentálním nebo kombinovaným postižením, kteří jsou klienty Sdružení AMBRA, z. s. Tento zkoumaný soubor doplňoval ještě sociální pracovník, který na aktivity s využitím koní pravidelně dochází. Informanti byli vybráni účelovým kvótním výběrem. Výzkum byl proveden ve Sdružení AMBRA, z. s. v Černé v Kraji Vysočina. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu byly zodpovězeny hlavní i dílčí výzkumné otázky. Nejvíce překvapující byly výsledky v oblasti přínosu aktivit s využitím koní. Přínos AVK je výrazný v oblasti sebevědomí či sebedůvěry klienta. Pozitivní výsledky jsou také v oblasti motivace, komunikace, zlepšení nastává také v oblasti chování či sociálních kompetencí. Co se týká oblasti jemné a hrubé motoriky, zde vyšly také zajímavé výsledky. Rodiče klientů také vítají možnost spolupráce se sociálním pracovníkem. Z výsledků dále vyplývá, že by rodiče klientů ocenili zavedení nové služby, a to paravozatajství. Paravozatajství je vhodné pro klienty, kteří nemohou jezdit či sedět na koni z důvodu vyšší hmotnosti nebo ze zdravotních komplikací. Součástí bakalářské práce je i vypracovaná SWOT analýza, která podává zajímavé informace o chodu organizace Sdružení AMBRA, z. s.
Přínos aktivit s využitím koní pro děti se specifickými potřebami
Dvořáčková, Lucie ; Chittussiová, Lenka (vedoucí práce) ; Poláčková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Přínos aktivit s využitím koní pro děti se specifickými potřebami" seznamuje čtenáře podrobněji s jednou z disciplín hiporehabilitace - aktivitami s využitím koní. Poukazuje na možnosti jejich využití v oblasti pedagogiky a ucelené rehabilitace. V práci jsou obsaženy informace týkající se organizačních podmínek, metodiky, realizace a působení aktivit. Dále nabízí informace o problematice dětí se specifickými potřebami. Cílem práce je poukázat na přínos aktivit s využitím koní pro rozvoj osobnosti u těchto dětí. V rámci bakalářské práce byl proveden výzkum, který demonstroval pozitivní dopad na vybrané jedince se specifickými potřebami. Součástí mé práce je také zpracovaná prvotní verze nové metodiky aktivit s využitím koní. Klíčová slova: děti se specifickými potřebami, animoterapie, hiporehabilitace, aktivity s využitím koní
Srovnání metod rozvíjející komunikativní kompetence skrze "Aktivity s využitím koní"
VOTÍPKOVÁ, Martina
Tato diplomová práce porovnává čtyři metodiky hiporehabilitace s cílem zjistit, jaké komunikativní kompetence jsou rozvíjeny v rámci Aktivit s využitím koní. Práce obsahuje terminologickou část, ve které jsou vysvětleny pojmy doprovázející celou práci a objasňuje i problematiku hiporehabilitačních termínů. Teoretická část práce seznamuje čtenáře se sociální komunikací koní a mezilidskou komunikací. Další část práce představuje specifika mezidruhové komunikace a její využití v rozvoji komunikativní kompetence a navazuje na kapitolu o rozvoji komunikativních kompetencí prostřednictvím Aktivit s využitím koní. Hlavní část charakterizuje čtyři metodiky hiporehabilitace a analyticky porovnává obsah jednotlivých aktivit s koňmi zaměřených na rozvoj komunikativní kompetence. Na závěr práce shrnuje zjištěné výsledky a podněcuje k tvorbě metodiky rozvíjející komunikativní kompetence v rámci vzdělávacích programů s koňmi.
Rozvoj klíčových kompetencí prostřednictvím Aktivit s využitím koní
VOTÍPKOVÁ, Martina
Tato práce představuje novou sekci hiporehabilitace Aktivity s využitím koní (AVK) jako prostředek pomáhající rozvíjet klíčové kompetence. Celá práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části objasňuje nejprve pojmy jako je výchova mimo vyučování, klíčové kompetence, funkci zájmových činností a její vliv na rozvoj klíčových kompetencí. Ve své další části práce popisuje cíle a oblasti zájmových činností s koňmi. Hlavní část práce seznamuje čtenáře s Aktivitami s využitím koní jako nástroji pomáhající rozvíjet klíčové kompetence, a to prostřednictvím edukační metody přirozené komunikace s koňmi. Teoretickou část doplňuje metodický postup aplikace přirozené komunikace s koňmi k rozvíjení klíčových kompetencí a projekt ověřující rozvíjení klíčových kompetencí pomocí AVK u dětí navštěvující kroužek přirozené komunikace s koňmi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.