| |
|
Zvýšení plnicí účinnosti zážehového motoru na CNG o výkonu 140 kW
Hadrava, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu proudění pracovní náplně v přeplňovaném motoru na CNG. Metodou výzkumu je reverzní inženýrství. Sací kanál je odlit a poté naskenován 3D skenerem ATOS. CAD model je vytvořen v programu Creo Parametric 2.0. Vytvořeným interaktivním modelem je simulováno proudění v CFD programu Star CCM+. Sací systém je modifikován pro zvýšení plnicí účinnosti motoru.
|
|
Aerodynamická interakce autonomních vozidel
Opátová, Alexandra ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá CFD výpočtom aerodynamických charakteristík vozidiel idúcich za sebou, vytvorených v programe Star CCM+. Sleduje hlavne ich aerodynamické odpory v závislosti na rôznych rozostupoch medzi vozidlami a vyhodnocuje, ktoré vzdialenosti sú energeticky najvýhodnejšie pre vozidlá ako celok. Následne popisuje postup, ako z týchto údajov vypočítať spotrebu paliva pre jednotlivé rozostupy.
|
|
Numerická studie vlivu větrání na šíření škodlivých látek v prostoru učebny
Klusáček, Ondřej ; Prinz, František (oponent) ; Elcner, Jakub (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá numerickou simulací vlivu větrání na šíření škodliviny v učebně pomocí programu STAR-CCM+. Cílem práce bylo vytvoření realistického 3D modelu učebny, zvolit vhodný model vícefázového proudění, zhodnotit šíření škodliviny při různých formách provozu a zvolit nejefektivnější způsobe větrání. Za použíti Lagrangeova modelu vícefázového proudění byla porovnávána objemová frakce škodliviny pro jednotlivé typy provozu. Numerické řešení bylo validováno pomocí experimentu provedeného v totožných prostorech a za stejných podmínek větrání. V práci jsou taktéž uvedena výsledná teplotní a rychlostní pole v učebně. Jako nejefektivnější ze zvolených metod se ukázala nucená ventilace. Pokud nakažený jedinec sedí blíže k oknům či dveřím, je nižší riziko nákazy v místnosti.
|
| |
|
Aerodynamická interakce autonomních vozidel
Opátová, Alexandra ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá CFD výpočtom aerodynamických charakteristík vozidiel idúcich za sebou, vytvorených v programe Star CCM+. Sleduje hlavne ich aerodynamické odpory v závislosti na rôznych rozostupoch medzi vozidlami a vyhodnocuje, ktoré vzdialenosti sú energeticky najvýhodnejšie pre vozidlá ako celok. Následne popisuje postup, ako z týchto údajov vypočítať spotrebu paliva pre jednotlivé rozostupy.
|
|
Zvýšení plnicí účinnosti zážehového motoru na CNG o výkonu 140 kW
Hadrava, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu proudění pracovní náplně v přeplňovaném motoru na CNG. Metodou výzkumu je reverzní inženýrství. Sací kanál je odlit a poté naskenován 3D skenerem ATOS. CAD model je vytvořen v programu Creo Parametric 2.0. Vytvořeným interaktivním modelem je simulováno proudění v CFD programu Star CCM+. Sací systém je modifikován pro zvýšení plnicí účinnosti motoru.
|