Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí90 - 99  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Čas a prostor ve fantasy
HARŠOVÁ, Pavlína
Tato bakalářská práce se soustředí na reprezentaci narativních kategorií času a prostoru v textech fantasy literatury. Definuje podžánry fantasy a popisuje specifika tohoto druhu literatury. Získané poznatky jsou demonstrovány vybraných ukázkách předních děl fantastiky. Závěr práce shrnuje rozdíly, které existují mezi zobrazováním časoprostorových skutečností ve fantastických narativech a textech ostatních nefantaskních žánrů.
Strom ve fantazijní krajině
NASKOVÁ, Petra
Bakalářská práce na téma Strom ve fantazijní krajině se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá ukotvením motivu stromu jako specifického kulturního a přírodního fenoménu. Dále je práce zaměřena na charakteristiku krajiny jako proměnlivého motivu ve výtvarné tvorbě v kontextu vývoje umění. Text doplňuje obrazová příloha I. Obsahem praktické části je cyklus devíti kreseb provedených uměleckým fixem, dokumentace o průběhu práce je součástí obrazové přílohy II. a III.
Nejnovější česká fantasy literatura
KÉPEŠOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá nejnovější českou fantasy literaturou. První část se věnuje objasnění základních pojmů jako fantastika, fantasy a dále se věnuje historii světové i české fantasy literatury. Druhá část práce je zaměřena již na autory, jejichž tvorba začala zhruba v posledních dvaceti letech. V práci se snažím přiblížit i tvůrčí styl jednotlivých autorů. Speciální kapitola se věnuje nejmladším autorům píšícím především pro děti a mládež.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí předškolního a mladšího školního věku ve volném čase (Výtvarný projekt - Voda)
MALEČKOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na rozvoj výtvarné tvořivosti dětí předškolního a mladšího školního věku ve volném čase, pomocí výtvarného projektu - voda. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje pojmy jako tvořivost, výtvarná tvořivost, různá hlediska tvořivosti, charakteristika tvořivé osobnosti, zejména dětské, a celkový rozvoj a výchovu k tvořivosti. Dále popisuje charakteristické zvláštnosti dětí předškolního a mladšího školního věku, didaktické zásady, plánování a přípravu na výtvarnou činnost. V poslední kapitole je nastíněn fenomén volný čas, zejména pak volný čas dětí, osobnost pedagoga volného času a význam hry, hrové a zájmové aktivity dětí. V praktické části bakalářské práce jsou popsány jednotlivé výtvarné činnosti, které jsem s dětmi realizovala během výtvarného projektu. U každé činnosti je rozepsán cíl, motivace, pomůcky, samotný průběh činnosti, závěr a reflexe činnosti. Hry jsou prokládány pohybovými aktivitami.
Ilustrace pro děti očima dětí mladšího školního věku v rámci PVČ
VAŇÁSKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá ilustrací pro děti a jejím vnímáním dětmi mladšího školního věku v rámci pedagogiky volného času. Práce sestává ze dvou částí, a to části praktické a teoretické. Teoretická část charakterizuje mladší školní věk z pohledu vývojové psychologie a činitele podílející se na výchově a volnočasovém zaměření dítěte. Dále je zde představena ilustrace jako součást umění, její historický vývoj a vývoj české ilustrace pro děti. Zmíněna je také osobnost ilustrátora, jeho výtvarná řeč a v neposlední řadě jsou v práci představeni významní ilustrátoři 20. století a jejich tvorba určená dětem. Praktická část je zaměřena na realizaci projektu, která sestává ze dvou hlavních částí. První část tvoří aktivity související s literaturou a s ilustracemi pro děti, které jsou podkladem pro kvalitativní výzkum. V druhé části je prostřednictvím rozhovoru u dětí zjišťováno, jak vnímají jednotlivé oblastí vztahující se k ilustraci a její výtvarné formě.
Rozvíjení tvořivosti v Montessori třídě mateřské školy
KYSELOVÁ, Soňa
Práce se zabývá možnostmi rozvíjení tvořivosti ve třídě mateřské školy, která pracuje podle Montessori pedagogiky, kritizované často jako příliš striktní a nedávající dostatečný prostor pro tvořivost a fantazii. Obsahem teoretické části je charakteristika tvořivosti a pedagogiky M. Montessori, pojetí tvořivosti M. Montessori, využití umění pro rozvíjení tvořivosti a jeho uplatnění v Montessori třídě. Praktickou část tvoří výzkumné šetření, zaměřené na zjišťování úrovně tvořivých schopností dětí v Montessori a běžných třídách a jejich porovnání. Práci doplňuji nabídkou činností, rozvíjejících tvořivost a uplatnitelných v Montessori třídě.
Fantaskní modifikace realismu v drobné próze zlomu 19. a 20. století
STŘELEČKOVÁ, Alena
V této závěrečné práci srovnáváme fantaskní modifikace realismu v drobných útvarech z přelomu 19. a 20. století. Pokoušíme se vystihnout specifika fantastiky vybraných textů. Rozborem jejich fantaskních i realistických motivů chceme poukázat jak na rozmanitost uchopení fantaskní tématiky, tak na jejich společný základ. První část práce se věnuje rozboru povídek Karla Švandy ze Semčic a srovnání Švandovy poetiky s poetikou E. T. A. Hoffmanna, německého romantického tvůrce fantastické literatury. Součástí komparace je studium přímých i nepřímých vlivů Hoffmanna na Švandu, všímáme si také vnětextových záležitostí. Druhá část práce obsahuje stručnější analýzy děl Jakuba Arbesa, Julia Zeyera, Růženy Svobodové a Jiřího Karáska. I zde sledujeme hlavně fantastické motivy a motiv tajemství v různých rovinách. V závěru porovnáváme poetiky všech uvedených autorů. Sledujeme, čím navazují na tradici romantické fantastiky a ke kterým dalším typům literatury inklinují. Základní metodou je naratologická analýza, základní publikací Poetika vyprávění autorky Shlomith Rimmon-Kenanové.
Fantasy - teorie žánru a jeho edukační aspekty
HOKR, Boris
Tato diplomová práce se zabývá podstatou žánru fantasy ve světovém i zahraničním kontextu, stejně jako možnostmi jeho didaktického využití. Cíle je dokázat, že fantasy má svou historii a místo v literárních dějinách, že může obohatit své čtenáře v rovině estetické, vědomostní, zkušenostní a zážitkové. Zároveň si práce klade za cíl popsat pozici fantasy v tzv. fantastice. Úvodní část práce blíže osvětluje pojem fantasy, nabízí přehled historie žánru a jeho současné rozčlenění. V dalších kapitolách je fantasy představena jakožto žánr schopný adaptace i na mimoliterární oblasti současné kultury, fantasy jakožto zdroj poznání a sebevýchovy v životě mladých lidí a nabízí i podrobnější zastavení u české podoby žánru s přihlédnutím ke styčným i rozlišovacím bodům oproti fantasy světové (převážně anglo-americké). Didaktický potenciál je vždy v příslušných pasážích vyzdvihnut a zcela je mu věnována čtvrtá až šestá kapitola. Závěr přináší výsledky výzkumu zaměřeného na žánr fantasy.
Vybrané druhy imaginativních technik a jejich využití v seberozvoji člověka
ŠALANDOVÁ, Dagmar
Bakalářská práce se věnuje popisu a možnosti uplatnění vybraných technik imaginace v oblasti seberozvoje jedince. Teoretická část se zabývá samotným pojmem imaginace, jejím vztahem k fantazii, uplatnění při tvorbě symbolů a v procesu denního snění. Dále se zaměřuje na léčebnou funkci imaginativních technik, jejich historii, významné představitele a podobné výzkumy na toto téma již provedené. Praktická část si pokládá otázku, jakým způsobem ovlivňuje aplikace vybraných imaginativních technik rozvoj sebepoznání a sebeprožívání jedince. Kvalitativním způsobem je u respondentů sledováno a v závěrečných výsledcích prezentováno subjektivní prožívání imaginativních cvičení, rozvoj ve schopnosti si představovat, vliv imaginace na prožívání a chování týkající se běžného života, postoj k sobě a k druhým a následný vhled do souvislostí obsahů imaginace a jejich životní reality. Zjištěné výsledky mohou být podkladem k případnému budoucímu výzkumu podporujícímu význam seminářů imaginací pro studenty vysokých škol.
Dlouhá cesta od mimozemských civilizací k elfům: Žánrová diferenciace české fantasy po roce 1989
MAYEROVÁ, Veronika
V této bakalářské práci se zabývám vznikem a vývojem fantasy literatury v českém prostředí s přihlédnutím ke světovému kontextu. Náplní první části je vymezení pojmů fantastika, horor, science fiction a fantasy spolu se základními archetypy, které se ve fantasy literatuře vyskytují. Dále se soustřeďuji na stručný přehled historie světové fantasy a historii fantasy v kontextu české literatury. Ve druhé části se pokouším definovat jednotlivé subžánry fantasy, které se u nás po roce 1989 objevují, a přiblížit jejich vznik a vývoj v české i světové literatuře. Součástí je i analýza a komparace děl vybraných soudobých českých autorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí90 - 99  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.