Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 918 záznamů.  začátekpředchozí885 - 894dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnost učitele odborného výcviku
SCHRAMMEOVÁ, Markéta
Učitel svou osobností ovlivňuje výchovně vzdělávací proces, a proto záleží na jeho charakterových vlastnostech, pedagogických dovednostech a na odborném vzdělání, jestli bude tento proces úspěšný. Výsledky výchovně vzdělávacího procesu jsou tedy určeny kvalitou jeho osobnosti, protože jedině ten učitel odborného výcviku, který je zralou osobností, dokáže úspěšně naplnit výchovně vzdělávací cíle. Cílem práce bude zjištění, jak žáci hodnotí svého učitele odborného výcviku a jaké vlastnosti a dovednosti upřednostňují. V teoretické části práce bude vymezena profese učitele odborného výcviku, jeho osobnostní a kvalifikační předpoklady, klíčové kompetence a jejich struktura. Praktická část práce bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u žáků 3. ročníku Středního odborného učiliště v Prachaticích. Dotazník pro žáky bude zaměřen na to, jak žáci hodnotí učitele odborného výcviku a jaké vlastnosti a kompetence hodnotí pozitivně.
Neverbální pedagogická komunikace v odborném výcviku na středních odborných učilištích
FESSLOVÁ, Tereza
Pedagogická komunikace je prostředkem k realizaci výchovy a vzdělávání. Aby splňovala tyto předpoklady, musí se verbální a neverbální komunikace vzájemně doplňovat. Hlavním tématem této bakalářské práce, je tedy pedagogická komunikace a její důležitá složka - neverbální komunikace, která je nedílnou součástí pedagogické praxe. Cílem práce je zjistit, s jakými problémy v neverbální komunikaci se učitelé v rámci odborného výcviku setkávají. V teoretické části bude popsána v prvé řadě komunikace jako celek, dále pedagogická komunikace a její rozdělení. Budou zde charakterizováni žáci Středních odborných učilišť, odborný výcvik na Středním odborném učilišti a budou zde popsány problémy, se kterými se v neverbální komunikaci na odborném výcviku setkáváme. Praktická část bude zpracována pomocí dotazníkového šetření učitelů Středního odborného učiliště, kde zjistíme, jaké jsou problémy v neverbální komunikaci na odborném výcviku.
Odborná a metodická příprava učitele odborného výcviku na praktické vyučování
ŠINDELÁŘOVÁ, Naděžda
Práce pojednává o celkové připravenosti učitele na praktické vyučování, zpracovává doporučený výběr vyučovacích metod pro výuku odborných předmětů, zaměřuje se na průběh odborného výcviku a odbornou přípravu učitele na praktické vyučování oboru kuchař na SSRS Strakonice a představuje Mezinárodní projekt v oblasti gastronomie zaměřený na tradiční pokrmy norské a české kuchyně, který realizovali žáci oboru kuchař a číšník z Norska a České republiky.
Vývoj odměňování v mateřských školách
KAMENOVÁ, Soňa
Odměňování ve školství je velmi často diskutováno. Cílem bakalářské práce je porovnat vývoj mezd ve školství se zaměřením na předškolní vzdělávání. Obsahem teoretické části práce je princip financování a odměňování školských organizací. Praktická část je zaměřena na mapování platové oblasti školských organizací v Jihočeském kraji v průběhu posledních pěti let a porovnání údajů navzájem a s průměrem dosahovaným v České republice. Součástí práce je výzkum platů učitelů mateřských škol v Jihočeském kraji a návrh systému odměňování fiktivní mateřské školy.
Prevence záškoláctví na druhém stupni základních škol
KRÁČMAROVÁ, Martina
Bakalářská práce s názvem "Prevence záškoláctví na druhém stupni základních škol" se zabývá tématikou záškoláctví zejména v souvislosti s preventivním působením. Cílem práce je zmapování možností primární a sekundární prevence a navrhnout, jak při ní mohou být využity volnočasové aktivity. Úvodní kapitoly se věnují vymezení pojmu a charakteristikou záškoláctví. Součástí je i definování vnějších a vnitřních příčin záškoláctví, jako důležitá část pochopení vhodného preventivního přístupu. Následující kapitoly navazují na příčiny záškoláctví a nabízí různé varianty prevence ve škole a v rodině. Téma je uzavřeno kapitolou propojující problematiku záškoláctví s nabídkou alternativ preventivního působení v rámci institucionalizovaných volnočasových aktivit.
Osobnostní a sociální výcvik u žáků II. stupně ZŠ
STUDNIČKOVÁ, Milena
Tato diplomová práce se zabývá Osobnostním a sociálním výcvikem (OSV) u žáků na druhém stupni základních škol. První část práce vymezuje základní pojmy související s daným tématem. Praktická část práce obsahuje vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit, zda a jakým způsobem se osobnostní a sociální výchova vyskytuje ve vyučovacích hodinách na základních školách, a to především na druhém stupni. Tato část práce prezentuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjisti, jak učitelé pracují s průřezovým tématem OSV a jakým způsobem ho zapojují do výuky. Zda plánovitě a cílevědomě pracují s tímto průřezovým tématem, nebo zda pouze náhodným způsobem se přiblíží k tématům OSV. Metody, které byly použity pro výzkum je přímé pozorování ve vyučovacích hodinách a rozhovory s učiteli
Komunikační dovednosti učitele
ZIKLOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na problematiku sebeprezentace učitele a efektivního používání komunikačních dovedností. Práce je rozdělena na dvě části. V části teoretické autorka definuje základní pojmy sociální komunikace a vymezuje komunikační dovednosti nezbytné pro efektivní vyučování. V praktické části autorka zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření, jak hodnotí studenti pedagogické fakulty svou připravenost pro profesi učitele, kde shledávají největší nedostatky a jaký je jejich přehled v oblasti komunikace. Shrnutí hlavních pravidel komunikace, nezbytných dovedností a praktických rad je zároveň návodem, který by měl napomoci problémům se sebeprezentací předcházet, zmírňovat či odstraňovat nedostatky v této oblasti.
Vytvoření a ověření zásobníku pohybových her směřujících k nácviku herních dovedností ve sportovních hrách na 1. stupni ZŠ ve Veselí Nad Lužnicí
CHLUBNOVÁ, Veronika
Cílem diplomové práce je vytvořit a ověřit zásobník pohybových her pro nácvik herních dovedností pro sportovní hry (přihrávání a chytání, střelba, driblink, uvolňování bez míče). Zjistit, zda je lepší nácvik základních herních činností pomocí klasických průpravných cvičení či pomocí pohybových her. Předpolkádáme, že nácvik těchto činností pomocí pohybových her výcvik urychlí a pro žáky zatraktivní.
Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. stupni ZŠ
MARKOVÁ, Miroslava
Předmětem bakalářské práce ?Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. Stupni ZŠ? je vytvoření ?manuálu? výuky plavání v rámci její začlenění do povinné tělesné výchovy na I. Stupni základní školy. Tento by měl sloužit učitelům, kteří se zúčastňují výuky plavání se svými žáky, k poznání a pochopení významu jednotlivých aktivit, jejich smyslu a významu pro zdravý vývoj dětí, uskutečňovaných v rámci výuky plavání.
Verbální pedagogická komunikace v odborném výcviku na středních odborných učilištích
BÍZKOVÁ, Dagmar
Verbální komunikace je v současné době velkým problémem dospívajících studentů. Při odborném výcviku na středních odborných učilištích nestačí jenom praktické procvičování, ale velký důraz se klade na pedagogickou komunikaci, zejména na její verbální část, poněvadž žáci lépe vnímají činnost spojenou s výkladem. Mládež je naše budoucnost, proto je musíme do života připravit co nejlépe a vedle rodinného zázemí nejvíce působí školy. Cílem práce bude zjistit problematiku verbální komunikace učitele se žáky v rámci odborného výcviku na středních odborných učilištích. V teoretické části bude popsána pedagogická komunikace v rámci odborného výcviku se zaměřením na specifické aspekty a problémy verbální komunikace v této organizační formě. Praktická část práce bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u učitelů odborného výcviku. Cílem bude zjistit, s jakými problémy ve verbální komunikaci se učitelé v rámci odborného výcviku setkávají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 918 záznamů.   začátekpředchozí885 - 894dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.