Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí86 - 95další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výukové materiály ke geologické expozici Přírodovědného muzea Stanice "Pomoc přírodě" v Týně nad Vltavou
MRÁZKOVÁ, Lucie
Cílem předkládané bakalářské práce je vytvořit ke geologické expozici v Přírodovědném muzeu Semenec nový výukový program s pracovním listem na téma Horninový cyklus. Pracovní list vychází z rozboru učebnic pro 9. ročník základních škol a navazuje na geologickou expozici v Přírodovědném muzeu Semenec. Obsah pracovního listu je v souladu s novým rámcově vzdělávacím programem pro základní školy. Výukový program byl vyzkoušen se třemi základními školami a s jednou školou střední. Podle zjištěných znalostí a dovedností žáků při výukovém programu byl pracovní list dovedený do finální podoby. Výukový program bude dále využíván v Přírodovědném muzeu Semenec při exkurzích týkajících se horninového cyklu. Součástí bakalářské práce je i vytvoření metodického listu pro učitele, s nímž mohou program na Horninový cyklus samostatně vést.
Vodní režim rostlin jako výukové téma v badatelsky orientovaném vyučování na gymnáziu
BEZPALCOVÁ, Eva
Cílem diplomové práce bylo vytvořit výukovou prezentaci pro studenty gymnázií podle principů badatelsky orientovaného vyučování využitelnou v rámci výuky tématického celku "Vodní režim rostlin", aplikovat ji ve výuce a zařadit tak badatelsky orientované vyučování do výuky fyziologie rostlin na gymnáziu. Byl proveden srovnávací průzkum ve třech paralelních třídách 1. ročníku gymnázia, kterého se zúčastnilo celkem 90 studentů. Na základě sestaveného didaktického testu byla porovnána úroveň znalostí u studentů, kteří absolvovali výuku podle výukové prezentace doplněné pracovním listem a u studentů, kteří absolvovali výuku téhož učiva formou frontální výuky bez využití této prezentace. Cílem didaktického výzkumu bylo zjistit, zda má badatelsky orientovaná výuka vliv na úroveň získaných znalostí a zda vede k jejich trvalejšímu uchování. Zjištěné výsledky byly statisticky vyhodnoceny a přehledně zpracovány do tabulek a grafů.
Literární dílna pedagoga volného času - vybraná tvorba Markéty Zinnerové
JAŠKOVÁ, Eva
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřila na literárněvýchovné využití vybraných děl spisovatelky pro děti a mládež Markéty Zinnerové. Zvoleny byly texty zaměřené na dětského protagonistu ve složité životní situaci v rámci takzvané užší a širší rodiny. Východiskem je primárně dílo M. Zinnerové, především knihy Indiáni z Větrova, Tajemství proutěného košíku a Kde padají hvězdy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části byla nejprve popsána obecná charakteristika příběhové prózy ze života dětí s důrazem na problematiku osobnostní a sociální výchovy. Dále se práce zabývala literárněvýchovným využitím prózy na 1. stupni základních škol, metodikou a způsoby práce s literárním textem a zařazením všech těchto činností do příslušného školního vzdělávacího programu. Praktická část pojednala o konkrétních klasických a aktivizujících metodách v aplikaci na vybrané texty z děl M. Zinnerové. Cílem diplomové práce bylo vytvořit pracovní listy za pomoci úryvků literatury této prozaičky a jejich praktické ověření u dětí mladšího školního věku při práci ve školní družině. V této části práce byly popsány pracovní listy, postupy a důvody jejich navržení. Pracovní listy byly využity při práci ve školní družině se žáky 3. třídy. Jejich spolupráce, zaujetí a konkrétní průběh činností při využití navržených listů je popsán v další kapitole praktické části. Při závěrečné reflexi využití listů jsou navrženy případné možné korekce, rozšíření nebo další možnosti využití těchto pracovních listů.
Využití vhodného biotopu v okolí školy k výuce základů ekologie - projekt
KOMÁRKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá využitím lučního biotopu pro výuku ekologie na základních školách. Práce obsahuje průzkum vybrané lokality z hlediska živočišných a rostlinných druhů. Dále obsahuje rozbor vybraných učebnic přírodopisu pro 6. a 7. ročník základní školy včetně jeho vyhodnocení a vlastní výukový projekt. Tento projekt je hlavním cílem bakalářské práce a slouží k ověření a upevnění probíraného učiva žáků 7. Ročníku ZŠ. Žáci v rámci projektu pracují v terénu, na vybrané lokalitě. Pomocí pracovních listů a zvolených her s ekologickou tématikou si ověřují získané znalosti zábavnou formou učení.
Aromatické látky v koření
SVOBODOVÁ, Hana
Cílem diplomové práce bylo vytvořit výukový program na principech badatelsky orientovaného vyučování na téma ,,Aromatické látky v koření?, program použít ve  výuce a ověřit úroveň žákovských znalostí získaných absolvovanou výukou. Výukový program byl aplikován u dvou skupin respondentů, z nichž jedna absolvovala výuku formou badatelsky orientovaného vyučování s využitím vytvořeného pracovního listu a druhá skupina formou frontální výuky. U těchto skupin byl proveden srovnávací průzkum formou didaktického testu. Statisticky průkazný rozdíl zjištěných výsledků byl ověřován Studentovým t-testem na hladině významnosti 0,05. V rámci statistického zhodnocení výsledků obou testovaných skupin byl zjišťován vliv badatelsky orientovaného vyučování na úroveň žákovských poznatků.
Využití lučního biotopu k výuce základů ekologie - projekt
FLÉGLOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zaměřuje na využití biotopu louka při výuce ekologie. Autorka nejprve popisuje zvolenou louku, dále provádí rozbor vybraných učebnic a utváří program k procvičení, upevnění a lepšímu pochopení znalostí z ekologie. Součástí programu jsou ekologické hry, pracovní list a sešit pro učitele.
Projektový den na téma Lidové tradice a obyčeje na Sedlčansku
HOLANOVÁ, Veronika
Má práce má didaktický charakter. Skládá se ze dvou částí ? části teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o Sedlčansku, krajině středního Povltaví, o jeho přírodních krásách i historických či kulturních památkách. Dále je tato část zaměřena na představení lidových tradic v průběhu roku. Rok je rozdělen na období podzimu, zde se práce věnuje svátku sv. Martina, který upadl v zapomnění, ale v posledních letech se toto téma vrací na základní školy, období zimy ? zde jsou nejznámější Vánoce - a období jara, ve kterém je práce zaměřena z velké části na Velikonoce. Praktickou část tvoří projektový den a dvě přípravy na hodinu na téma Sv. Martin a Vánoce. V jednodenním projektovém dnu jsou prolnuty mezipředmětové vztahy i průřezová témata. Součástí praktické části jsou i pracovní listy, které byly použity při realizaci projektového dne na základní škole. Vyučující občanské výchovy je mohou využít při přípravě svých vyučovacích jednotek.
Domácí experiment při výuce fyziky na ZŠ
MARTÍNEK, Pavel
Tato diplomová práce se zabývá domácí přípravou na výuku fyziky na ZŠ formou jednoduchých pokusů. Obsahuje sadu pracovních listů včetně didaktického rozboru a vyhodnocení dotazníkového šetření postojů žáků a rodičů k tomuto tématu. Pracovní listy je možno použít ve výuce fyziky na ZŠ. Závěry dotazníkového šetření dávají odpověď na otázku o vhodnosti zařazení domácích pokusů ve výuky fyziky z pohledu žáků a rodičů.
Chovatelství v praxi na základních školách v Třebíčském regionu
KAŇKOVÁ, Jana
Tato diplomová práce se zabývá chovatelstvím na základních školách. Diplomová práce zjišťuje pomocí vhodně zvolených dotazníků na základních školách v Třebíčském regionu, jakým způsobem je zavedeno do výuky chovatelství a jaký vztah žáci k živočichům mají. Diplomová práce obsahuje také návrhy vyučovacích hodin na téma Chovatelství.
Využití internetu při práci s učebním souborem Team Deutsch
HEŘMANOVÁ, Milada
Diplomová práce se zabývá využitím internetu ve výuce německého jazyka, konkrétně při práci s učebním souborem Team Deutsch. První část práce shrnuje obecné aspekty využití internetu v jazykové výuce a charakterizuje interaktivní učebnici německého jazyka Deutsch mit Max. Praktická část práce se zaměřuje na propojení učebního souboru Team Deutsch s internetem, přináší soupis vhodných internetových odkazů k jednotlivým lekcím, několik příkladových pracovních listů pro využití ve výuce a seznam užitečných internetových adres pro každodenní práci učitele němčiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí86 - 95další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.