Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 866 záznamů.  začátekpředchozí815 - 824dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv metod zážitkových kurzů na změnu postojů jejich účastníků
VOJÁČEK, Antonín
Tato práce představuje možnosti, dopady a rizika, které vyplývají ovlivňování účastníků zážitkových kurzů metodami zážitkové pedagogiky. Tato práce vymezuje v první části základy zážitkové pedagogiky, jakými jsou její podstata, cíle, metody a nástroje k jejich dosažení. Podrobně se zabývá principem dobrovolnosti, komfortní zónou, Kolbovým cyklem, stavem flow, reflexí a výzvami. Ve druhé části je definován termín postoj a následně prvky, které slouží k jeho změnám skrz použití metod zážitkové pedagogiky.
Výchovné fenomény dnešní doby
HAVRÁNKOVÁ, Eliška
Tato bakalářská práce se zabývá výchovnými fenomény dnešní doby. Do těchto fenoménů patří výchovné preference rodičů dětí v předškolním věku a jejich postoj k alternativním školám. Teoretická část obsahuje informace o alternativních školách, které vychází z odborné literatury a příklady jednotlivých druhů mateřských škol, které můžeme v Čechách najít. Praktická část ověřuje výchovné preference rodičů předškolních dětí pomocí dotazníkového šetření, pozorování a rozhovoru.
Zhoršuje se úroveň absolventů středních škol?
BENDOVÁ, Bronislava
Diplomová práce je zaměřena na obecnou úroveň vzdělanosti žáků středních škol, a to především z hlediska její stability, či naopak proměny. Pozornost je věnována jak nejdůležitějším činitelům, kteří se podílejí na procesu výchovy a vzdělávání, tak obecným vědomostem a dovednostem dnešních studentů. Práce si klade za úkol seznámit s teoretickými východisky výchovy a vzdělávání a poté představit vzniklou teorii, jež je výsledkem kvalitativního šetření. Teoretická část se zabývá vymezením výchovy a vzdělávání, jejich funkcemi a také definováním hlavních institucí a faktorů, jež do výchovně vzdělávacího procesu zasahují. Praktická část vychází z kvalitativního šetření, které bylo provedeno prostřednictvím strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami, jež byly realizovány se středoškolskými pedagogy z různých typů škol. Data získaná z těchto rozhovorů byla zpracována metodou grounded theory a následně analyzována. Tato práce tedy v praktické části představuje novou teorii objasňující zkoumanou oblast.
Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. stupni ZŠ
MARKOVÁ, Miroslava
Předmětem bakalářské práce ?Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. Stupni ZŠ? je vytvoření ?manuálu? výuky plavání v rámci její začlenění do povinné tělesné výchovy na I. Stupni základní školy. Tento by měl sloužit učitelům, kteří se zúčastňují výuky plavání se svými žáky, k poznání a pochopení významu jednotlivých aktivit, jejich smyslu a významu pro zdravý vývoj dětí, uskutečňovaných v rámci výuky plavání.
Význam sportovní výchovy u adolescentů na domovech mládeže.
ZRZAVECKÁ KONRÁDOVÁ, Linda
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení významu sportovní výchovy na domovech mládeže. Sportovní kroužky na domovech mládeže tvoří nejbohatší ucelenou nabídku. Patří mezi ně individuální a skupinové sporty, ale také návštěvy sportovních utkání. Liší se dle typu, kategorizace a velikosti domovů mládeže. Období adolescence je složité a komplikovanějším se stává, pokud žák odchází na střední školu do jiného města a přechází z rodinného prostředí na domov mládeže.Součástí práce je náhled na sportovní kroužky, které probíhají na třech typech domovů mládeže v Českých Budějovicích.
Interakce pedagoga a rodinných příslušníků v rámci volnočasových aktivit
SALAJOVÁ, Zdeňka
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem interakce pedagoga a rodinných příslušníků v rámci volnočasových aktivit. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a část analytickou zabývající se nabídkou zařízení a spoluprací pedagoga a rodičů v konkrétních zařízeních provozujících určitou volnočasovou činnost. V teoretické části jsou popsány pojmy: volný čas a volnočasová zařízení; rodina, její postoj k volnému času, vliv rodiny na volný čas dítěte; spolupráce, její možnosti využití, výhody a nevýhody. Druhá část práce je zaměřena na konkrétní zařízení. Jsou zde nastíněny možnosti spolupráce a výběr některých zařízení, v jejichž programu je interakce rodičů s pedagogem nějakým způsobem reflektována. Informace jsou získávány z konkrétních internetových stránek jednotlivých zařízení. Vybrané typy zařízení: komunitní a základní školy, školní družiny, střediska pro volný čas a mateřské školy. Cílem je zmapovat nabídky institucí zabývajících se nějakým směrem využití volného času za spolupráce s rodiči.
Výuka a výchova v horolezectví
KOŘÍNEK, David
Předkládaná práce se věnuje výuce a výchově v horolezectví. Teoretická část práce nejprve představuje horolezectví jako celek, uvádí jeho historii a rozdělení. Následuje seznámení s výchovou, horolezeckými pravidly, etikou a ochranou přírody. Poté následují informace ze současného stavu horolezectví doplněné o teoretický, praktický a metodický popis horolezecké výuky. Praktická část je zaměřena na získání konkrétních údajů o výuce a výchově v oddílech Českého horolezeckého svazu a ověření pravdivosti výzkumných hypotéz stanovených na základě teoretické části práce. Celkově si práce klade za cíl představit proces výuky a výchovy v horolezectví a podat o tom aktuální informace, podpořené výzkumnou činností.
Možnosti uplatnění výtvarné tvořivosti v rámci environmentální výchovy
MOJCHEROVÁ, Veronika
Hlavním tématy bakalářské práce jsou environmentální výchova a výtvarná tvořivost. Teoretická část definuje výtvarnou tvořivost, popisuje její fáze, znaky a podstatu. Nastíněny jsou také její zásady a výzkum. Výtvarná tvořivost je v práci popisována v kontextu výtvarné výchovy. Zde je pozornost věnována zásadám ve výtvarné výchově, a to jak z hlediska didaktického, tak praktického. Dalšími tématy jsou také aplikace a cíle ve výtvarné výchově či závislost výtvarných činností na věku dítěte. Vzhledem k praktické části bylo též nutné popsat prostředí a funkce školní družiny a vztah výtvarné výchovy a děti prvního stupně. Dalším teoretickým okruhem je environmentální výchova, a to zejména problematika odpadů a jejich třídění. Analyzovaná témata výtvarná tvořivost, výtvarná výchova a environmentální výchova úzce souvisí s praktickou částí práce ? projektem, realizovaném ve školní družině na ZŠ Nové Hodějovice. Praktické provedení jednotlivých úkolů, vytvořených speciálně pro tuto práci, mělo pomoci dětem uvědomit si důležitost třídění odpadů a případně je přimět uvažovat o jejich alternativním využití ve volnočasových aktivitách.
Význam a role skautingu v utváření hodnotového světa dětí a mládeže
CÍCHOVÁ, Edita
Práce popisuje skautskou organizaci od jejího vzniku až do dnešní doby. Snaží se zhodnotit přínos a vliv skautské organizace a její působení na mládež, která jí prošla.
Adaptace dětí při vstupu do MŠ v souvislosti s typem jejich citové vazby
ŠKROBÁKOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zaměřuje na adaptaci dětí při vstupu do mateřské školy v souvislosti s typem jejich citové vazby. V teoretické části jsem definovala pojmy jako jsou adaptace, citová vazba, socializace a výchova. V praktické části jsem shrnula výsledky svého pozorování, které jsem prováděla u sedmi nově příchozích dětí. Doplňující informace jsem získala z rozhovorů s rodiči, s kolegyněmi a samotnými dětmi. Zaměřila jsem se na jejich adaptaci, popsala jsem její průběh vzhledem k dané citové vazbě. Cílem této práce bylo zjistit, jak děti zvládají vstup do mateřské školy v souvislosti s jejich citovou vazbou, jaké chování je charakteristické pro daný typ citové vazby a jaký vliv má na samotný proces adaptace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 866 záznamů.   začátekpředchozí815 - 824dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.