Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 867 záznamů.  začátekpředchozí795 - 804dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etická výchova na základní škole
VELÍKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá popisem zavádění doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova na základní školy. Teoretická část se zaměřuje na výklad základních pojmů, dále charakterizuje předmět Etická výchova, jeho obsah, cíle a metody. Uvádí potřebné vzdělání učitelů, přibližuje důvody zavádění tohoto předmětu do školního vzdělávání, popisuje vybrané koncepce. V závěru se zaměřuje na přiblížení aktuálního stavu výuky etické výchovy na základní škole. Praktická část je zacílena na výzkum zavádění etické výchovy a aktuální stav výuky tohoto předmětu ve školách. Práce poskytuje komentář výsledků výzkumného dotazníkového šetření mezi učiteli etické výchovy a vyhodnocuje získaná data.
Současné vztahy dětí a rodičů - křesťanský pohled
TALÁNOVÁ, Daniela
Bakalářská práce nabízí pohled na současné vztahy dětí a rodičů z křesťanského hlediska. Mapuje některé dílčí problémy těchto vztahů na základě dostupné křesťanské literatury a Bible. Srovnává podobnost vztahu Boha Otce a Jeho lidu se současnými vztahy dětí a rodičů. Popisuje jedinečný úkol rodičů " vést děti k víře a podobu vztahů z toho vyplývajících. Věnuje se vlivu přátel a partnerů dětí na vztahy v rodině. Pozornost obrací i na způsob volby správného povolání z pohledu křesťanské rodiny. Na příbězích lidí dokládá, že "teorie" přinášené křesťanskými autory jsou opravdu platné. Verši z Bible dokládá roli Boha Otce a nadčasovost a univerzálnost Bible jako "výchovné literatury".
Víra a výchova v křesťanské rodině
MATYSOVÁ, Jindřiška
Autorka se v práci zabývá vztahem mezi předáváním víry a výchovy v rodině. Popisuje pohledy různých humanitních věd na rodinu, zabývá se znaky křesťanské rodiny. Uvádí různé definice víry a výchovy v pojetí dvou křesťanských církví (římskokatolické a českobratrské evangelické) a v pojetí humanitních věd. Naznačuje přístupy několika autorů k výchově dětí v křesťanské rodině.
Partnerství mezi učitelem a žáky na ZŠ
DUŠKOVÁ, Barbora
DUŠKOVÁ, Barbora. Partnerství mezi učitelem a žáky na základní škole. České Budějovice: Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky a psychologie, 2011, 85 s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Marta Franclová. Diplomová práce se věnuje tématu vzájemného vztahu mezi učitelem a žáky na základní škole. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část pojednává o změnách v českém školství po r. 1989 a zaměřuje se na vznik nových výchovně ? vzdělávacích cílů. Dále se teoretická část zabývá osobností učitele a jeho temperamentem, volbou učitelského povolání a požadavky na profesi učitele. V další řadě se pak věnuje vzájemnému vztahu mezi učitelem a žáky. V praktické části se autorka zaměřuje na výsledky výzkumu interakčního stylu učitele, který byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření.
Vliv výchovy psů na jejich chování v dospělosti
VICKOVÁ, Pavlína
V diplomové práci je popsán a zdokumentován vliv výchovy psů na jejich chování v dospělosti, zejména ovladatelnost, vztah k ostatním členům rodiny a jiným psům. Dotazníkové šetření probíhalo v oblasti Trhosvinenska. Bylo zjištěno, že primární a důležitý vliv na pozdější výchovu a chování psa má nejen doba odebrání štěněte od matky, ale i způsob péče v době před odebráním. Dále způsob a míra socializace u nového majitele a také znalost a dovednost majitele v oblasti etologie a komunikačních signálů psa.
Rodina a její vliv na vývoj dítěte a páchání trestné činnosti
NOSKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá výchovou dětí v rodině a jejím vlivem na vytváření celkové osobnosti s tendencemi vedoucími k páchání trestné činnosti. Pozornost je věnována zejména vlivu neúplné rodiny a rizikům s tím souvisejícím, kriminalitě dětí a mládeže a možnostem řešení. Teoretická část pak vychází z případových studií dětí, které byly umístěny ve výchovném ústavu a škole, které mají problémy s chováním a dopustily se trestné činnosti.
Fungující rodina jako nejúčinnější prevence kriminality dětí a mládeže;
DVOŘÁKOVÁ, Markéta
ABSTRACT Diplomová práce s tématem {\clqq}Fungující rodina jako nejúčinnější prevence kriminality dětí a mládeže``, se jak z názvu vyplývá, zabývá rodinou jako nejúčinnějším činitelem v rámci prevence kriminality dětí a mladistvých. Autorka v teoretické části práce popisuje rodinu jako ucelený systém, který má několik funkcí. Zabývá se zde také poruchou těchto funkcí s ohledem na kriminalitu dětí a mládeže, z nichž nejvíce vyzdvihuje funkci emocionální a socializační. Popisuje zde samotný jev kriminality, ale také sociálně patologické jevy, které mohou s kriminalitou souviset. Významná část práce je pak věnována prevenci kriminality, a to jak obecné, tak zejména prevenci v rámci rodiny. V závěru teoretické části práce je přehled statistik kriminality, kterou autorka rozdělila podle krajů a okresů. Detailněji pak byl popsán kraj Karlovarský, na který autorka zaměřila i svou praktickou část práce. V praktické části jsou zpracovány případové studie deseti mladistvých z Karlovarského kraje, jež se dopustili nějaké trestné činnosti. Pro přehlednost jsou studie doplněny grafy, které zvýrazňují jevy, nejvíce ovlivňující kriminalitu. V této části se dále autorka zabývá také diskusí teoretické části, včetně porovnávání statistik kriminality. Bylo zjištěno, že mladiství převážně pocházejí z dysfunkčních rodin. Lze tedy říci, že rodiny dysfunkční jsou velmi rizikovým faktorem, ovlivňujícím možné budoucí kriminální chování dětí, které jsou v těchto rodinách vychovávány. Cílem práce je popsat problematiku fungujících a nefunkčních (dysfunkčních) rodin s ohledem na trestnou činnost dětí a mládeže, případně stanovení hypotéz. Autorka na základě zpracované teorie a vlastního výzkumu, stanovila jakési {\clqq}desatero rodinné výchovy``, to by mohlo sloužit jako návod rodičům pro prevenci kriminality u jejich potomků.
Výchova a vzdělávání u Aristotela
FÜRSTOVÁ, Eva
Práce se zabývá výchovou a vzděláváním ve starověkém Řecku u Aristotela. Hlavní část práce pojednává o Aristotelově filosofii a charakteru výchovy a vzdělávání, jejího rozdělení na tělesnou, mravní a rozumovou část, vzdělávacím systému a vyučovacích předmětech.
Rozvoj empatie jako cíl výchovy a vzdělávání
NOVÁČKOVÁ, Lenka
Tato práce představuje empatii jako jeden z cílů výchovy a vzdělávání. Vymezuje termíny emoce a emoční inteligence. Dále seznamuje s pojmem výchova ve volném čase, její charakteristikou, cíli, a metodami. Zabývá se možnostmi rozvoje empatie ve výchově ve volném čase. Popisuje také cíle předškolního a základního vzdělávání. V kapitole věnované empatii se zabývá historickým vývojem pojmu, vývojovými předpoklady empatie a souvislostmi s morálním vědomím. V poslední kapitole popisuje některé z faktorů, které rozvíjejí empatické chování.
Přátelství jako základ manželství podle Aristotela
BALI, Kateřina
Práce se zabývá přátelstvím a posléze manželstvím tak, jak jej pojímal Aristotelés. První kapitola se zaměřuje na výklad přátelství spolu se všemi náležitostmi, které s ním souvisí, druhá kapitola je pak věnována manželství, jež se opírá o výklad nerovného přátelství a jež je ukotveno v politickém konceptu státu. V celé práci je interpretován Aristotelův pohled na tyto dva fenomény a to zejména prostřednictvím primární a sekundární literatury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 867 záznamů.   začátekpředchozí795 - 804dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.