Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 755 záznamů.  začátekpředchozí719 - 728dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pojetí umění a kýče v estetice Tomáše Kulky
VÁVROVÁ, Martina
Studentka se ve své bakalářské práci zaměří na problematiku kýče a jeho vztahu k umění v pojetí Tomáše Kulky. Poté, co představí Kulkovu teorii z jeho knihy Umění a kýč, jejímž jádrem je definiční analýza tohoto pojmu, zakončená stanovením nutných a postačujících podmínek jeho užití, porovná jeho koncepci s dalšími vybranými systematickými přístupy, především s teorií kýče Umberta Eca.
Výtvarné hry pro lidi s lehkým a středně těžkým mentálním postižením s přesahem do prosociální výchovy
NEJEDLÁ, Lada
V teoretické části jsou vysvětleny jednotlivé pojmy týkající se rozvoje osobnosti jedince s mentálním postižením, prosociální výchovy a rozvoje osobnosti pomocí výtvarné výchovy. Praktická část je zaměřena na realizaci projektu, který vytvoří osnovu pro vzorové aktivity práce s osobami s mentálním postižením s přesahem do prosociální výchovy.
Využití netradičních technik kresby ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy.
PUDILOVÁ, Lucie
Jak již vyplývá z názvu mé diplomové práce ? Využití netradičních technik kresby ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy ? dotýkám se problematiky současné situace v oblasti kresby na 1. stupni ZŠ a nabízím možné alternativy. Práce obsahuje dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část se snaží seznámit čtenáře s kresbou, jejími proměnami v průběhu dějin a velmi úzkým vztahem mezi kresebným médiem a tématem. Praktická část je zaměřena metodickým směrem a pokouším se zde nastínit své tvůrčí impulzy ? přináším vlastní souboru lekcí, který by mohl sloužit jako inspirační zdroj učitelům na 1. stupni ZŠ. Součástí diplomové práce jsou výtvarné projevy dětí získané během několika realizací a praktických využití mnou navrženého souboru lekcí ve vybrané třídě.
Umění jako interpretační proces
KODÝTKOVÁ, Ludmila
Práce se zabývá významem umění v interpretačním procesu biblických témat. Rozebírá obraz Ignáce Viktoriina Raaba ?Ježíšova rozmluva s Nikodémem? a srovnává ho s odpovídajícím textem z Janova evangelia (Jan 3,31?21). Nalézá se zde interpretace daného biblického textu včetně srovnání ekumenického překladu bible a Jeruzalémské bible. Daná část textu evangelia je podrobně rozepsána a analyzována. Část zabývající se obrazem předkládá obraz doby a specifikaci uměleckého směru baroko a rokoko. Přináší informace o autorově životě a jeho díle. Podrobně rozebírá obraz po stránce umělecké. V poslední částí práce se nachází porovnání obrazu a evangelia.
Volnočasový výtvarný projekt s mezioborovým přesahem do prosociální výchovy
MATLACHOVÁ, Petra
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část popisuje historii ústavní výchovy a charakteristiku Dětského domova Senožaty dle vnitřního řádu této organizace. Dále se zabývá popsáním projektu a výtvarného projektu. Tato část práce čerpá z odborné literatury a využívá teoretických poznatků o této problematice. V praktické části se věnujeme samotnému výtvarnému projektu. Projekt směřuje do prosociální sféry. Byl zaměřen na stmelení dětí a jejich výtvarný projev
Tvorba Josefa Váchala v souvislosti s českým literárním a kulturním kontextem 1. poloviny 20. století.
KŮS, Václav
Bakalářská práce se zabývá sledováním vývoje Váchalovy reflexe dobových společenských a kulturních souvislostí od počátku dvacátého století, zejména dvacátých a třicátých let. Na základě rozboru Váchalových deníkových záznamů a příslušných odborných pramenů se snaží rekonstruovat Váchalovo vnímání dobových uměleckých proudů a historických souvislostí. Soustřeďuje se na sledování odkazů na uměleckou avantgardu v průběhu dvacátých a třicátých let v Čechách. Bakalářská práce se snaží také nalézat příznaky, interpretace a resonance, odkazující v popisu Váchalova díla k případným společným rysům a podobnostem s českou avantgardou.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí staršího školního věku v PVČ s využitím mezioborových přesahů (ekologická výchova)
BŘEZINOVÁ, Marie
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část popisuje a blíže rozvádí pojmy tvořivost, tvořivá osobnost, starší školní věk, pedagogika volného času a pedagogika zážitku, zabývá se též okolnostmi pedagogického procesu, rozebírá pojem umění a jeho místo v lidském životě, úkoly a poslání výtvarné, estetické a ekologické výchovy při rozvoji tvořivosti dospívající mládeže. Tato část práce čerpá z odborné literatury a využívá teoretických poznatků o této problematice. V praktické části dochází k aplikaci těchto poznatků při práci s konkrétní skupinou dětí staršího školního věku a k využití teoretického základu i dosud získaných zkušeností při přípravě a realizaci tvořivé aktivity, jež má směřovat k obnovení vztahu k přírodě a rozvoji sociálních dovedností.
Využití jazyka umění v náboženské výchově
KUNZOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá významem umění pro celistvý rozvoj jedince. Symbolem jako jedním z nejvýznamnějších výrazových prostředků umění. Projevem symbolu v Bibli, v obrazovém umění a jeho rolí v procesu individuace. Zahrnuje charakteristiku adolescenčního věku s ohledem na schopnost porozumět symbolům. Teorii symbolové didaktiky. Osvětlení a význam pojmu {\clqq}druhá naivita`` a scénář jedné vyučovací jednotky jako praktickou ukázku práce se symboly v interpretaci obrazu.
Umění a rituál: Návrat umění do rituálu
SLUKOVÁ, Tereza
Ve své bakalářské práci se studentka bude zabývat vztahem umění a rituálu, změnami, jimiž oba pojmy prochází a jejich vzájemnou existencí a kooperací v průběhu kulturních a časových proměn. Bude vycházet z určení možných způsobů vymezení obsahu obou pojmů a pokusí se především odhalit momenty, kdy lze uvažovat o jejich vzájemné souhře. V další části práce identifikuje moderní snahy o návrat umění k jeho rituální funkci a z toho plynoucí důsledky pro změnu tradičních způsobů jeho utváření, prezentace a vnímání.
Modely reprezentace "tajemné postavy" v souvislostech novoromantické a expresionistické literatury
HOTOVÁ, Veronika
Předkládaná práce se zabývá reprezentací tajemných postav v novoromantismu a expresionismu. V první a druhé části se věnuje vymezení pojmu novoromantismus a expresionismus. Hlavní částí jsou reprezentace tajemných postav v literárním a výtvarném umění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 755 záznamů.   začátekpředchozí719 - 728dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.