Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 723 záznamů.  začátekpředchozí697 - 706dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
HRA - jako nástroj poznání a rozvoje předškolního dítěte
PALEČKOVÁ, Jiřina
V bakalářské práci se zabývám herní činností a jejím vývojem, charakteristikou, podstatou a významem v předškolním vzdělávání. Věnuji se rozličnému dělení her a optimálnímu vytváření podmínek pro hru. Neméně důležitou součástí her jsou také různorodé hračky a další herní vybavení. Sleduji hru dítěte ze dvou hledisek. Jednak jako poznávací činnost dítěte, to znamená, co hra přináší a v čem osobnost dítěte rozvíjí. Zároveň se zabývám možnostmi, které hra poskytuje učitelce pro to, aby dítě hlouběji poznala a lépe mu porozuměla. Zajímám se o to, co znamená pojem volná hra nebo hra jako investice lásky či jak lze využít hru v pedagogické diagnostice a terapii. Na teoretické poznatky navazuje praktická část, která zahrnuje zhodnocení výsledků zkoumání dětské hry. Formou pozorování porovnávám, jak si hrají děti v heterogenně složené skupině a děti věkově rozdělené. Jakých hraček nejčastěji využívají a zda při kolektivní hře dokáží pochopit a přijmout pravidla a respektovat se navzájem, jakým způsobem zase řeší konfliktní situace. Všímám si, zda si hrají izolovaně nebo mají potřebu hrát si s ostatními, komunikovat s nimi, prosadit se či zda jsou při hře pasivní a podvolují se nápadům ostatních, nechají se ovládat. Další výzkum formou dotazníků pro učitelky i rodiče zjišťuje, jak si děti hrají doma ve volném čase a jak na hru jako takovou pohlíží nejen učitelky, ale i samotní rodiče a uvědomují-li si její přirozenost a samoúčelnost i její terapeutický význam.
Filosofie a teologie sportu se zřetelem k americkému fotbalu
SVOBODA, Vojtěch
Práce zkoumá možné souvislosti mezi filosofií, teologií a sportem.
Využití dramatické výchovy ve volnočasových zařízeních pro matky s dětmi
KOVÁČOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývá tématikou dramatické výchovy. Konkrétně zkoumá možnosti využití metod, které tento obor nabízí, za účelem rozvíjení psychických a sociálních dovedností dítětě, jakož i vztahu mezi dítětem a matkou.
Péče o děti s narušenou komunikační schopností v podmínkách běžné mateřské školy.
BUCHALOVÁ, Kateřina
Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jak je v současné době pečováno o děti s NKS v podmínkách běžné mateřské školy. V teoretické části jsem se podrobněji zabývala vymezením pojmu komunikace, vývojem lidské řeči od narození do období předškolního věku a definováním poruch komunikačních schopností u dětí navštěvujících běžnou mateřskou školu. V praktické části jsem analyzovala výsledky dotazníkového šetření, rozhovoru, pozorováni a zhodnotila, zda-li je péče o děti s NKS v podmínkách běžné mateřské školy dostačující.
Využití dramatických her s dětmi na letním táboře
FEDROVÁ, Ilona
Bakalářská práce se zabývá hrou v dramatickém pojetí a jejím využití na letním táboře. Teoretická část charakterizuje vývojové změny u dětí školního věku, základní rozdíly mezi pojmy: cvičení, hra a dramatická hra. Poslední uvedené sousloví je převedeno do praktického využití s dvěma ukázkami dramatických her. Závěrečná část se zabývá hodnocením, jak z pohledu dětí, tak i autoevaluace. Na letních táborech jsou ve větší míře využívány pohybové hry. Práce si proto klade za cíl ukázat možnosti využití dramatické hry i v prostředí, pro které není tak typické. Přináší také možnou inspiraci, jak zpestřit letní táborové dny.
Vybrané přístupy zážitkové pedagogiky - srovnání metod
RZESZUTKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá porovnáním metod zážitkové pedagogiky u nás a v zahraničí. Teoretická část popisuje pojmy prožitek, zážitek, zkušenost, hru. Další část se zabývá historickým vývojem zážitkové pedagogiky a jejím současným stavem. Dále jsou podrobně popsány přístupy Prázdninová škola Lipnice a Outward Bound, jejich vývoj, prvky, metody, principy a jejich modely. V závěru práce jednotlivé přístupy srovnávám na základě jejich programů. V přílohách jsou uvedeny strukturované denní programy obou škol. Na základě kterých dokazuji odlišné přístupy k vzdělávání, i když jejich konečný výchovný cíl je stejný.
Vytvoření týdenního rámcového programu prožitkových pohybových aktivit v přírodě v letním období pro studenty středních a vysokých škol.
ROTTNEROVÁ, Petra
Práce je zaměřena na vytvoření týdenního rámcového programu prožitkových pohybových aktivit v přírodě v letním období pro studenty středních a vysokých škol.Kapitoly v teoretické části se zabývají popsáním základních pojmů související se zážitkovou pedagogikou, jejími metodami a prostředky, dále charakteristikou zážitkové akce a skladbou instruktorského týmu. Praktická část obsahuje vytvořený týdenní rámcový program pohybových prožitkových aktivit v přírodě a jeho ověření v praxi. Program absolvovalo 12 studentů v rámci týdenní zážitkové akce. Stanovené odborné otázky směřovaly k ověření realizovatelnosti vytvořeného programu v praxi a získané informace byly vyhodnoceny.
Přístup vychovatele k mediální výchově a počítačovým hrám ve volném čase dětí mladšího školního věku
MORAVCOVÁ, Dagmar
Práce popisuje, jak je možné přistupovat k hraní počítačových her ve volném čase dětí školního věku, a zabývá se významem mediální výchovy ve volnočasové sféře. Zpočátku upřesňuje chápání volného času a jeho funkce. Poukazuje na některé pozitivní i negativní vlivy médií. Dále popisuje klasické počítačové hry a problematiku nadměrného hraní počítačových her a způsoby prevence. Práce se zabývá osobností vychovatele, významem mediální výchovy pro jeho práci. Popisuje filosofii pro děti jako způsob přemýšlení o počítačových hrách s dětmi.
Realita a Virtualita hry v postmoderně
BENEŠ, Luděk
Práce je zaměřena na realitu a virtualitu hry v dějinách kultury člověka a na její současnou pozici. První kapitola je rozvedením tradičních definic hry. Druhá a třetí kapitola je o vývoji hry v kultuře a umění od počátku lidstva až do součastnosti. Čtvrtá kapitola je shrnutím definic hry v postmoderně. Výsledkem práce je zjištění, že hra sice mění své formy, ale ne svojí fenomenální podstatu. Tedy, že hra má účel jen sama v sobě a je prostorem pro imaginaci.
Filozofování s dětmi jako způsob výchovy zážitkem ve volném čase
MACKŮ, Richard
Práce představuje možnosti a rizika, která vyplývají z kombinace metod výchovy zážitkem a filozofování s dětmi. Po vymezení použitých termínů postupně seznamuje s cíli, charakteristikou a základními metodami výchovy ve volném čase z nichž podrobně představuje výchovu zážitkem a její základní prvky - dramaturgii, dobrodružství, reflexi a hru. Poslední dva jmenované jsou v práci pojaty jako pojící prvky mezi výchovou zážitkem a programem Filozofie pro děti, jehož cíle i metody jsou rovněž podrobně představeny. Následné zamyšlení nad styčnými plochami filozofování s dětmi a zážitkových činností je stěžejní částí práce. V této oblasti jsou řešeny filozofické aspekty hry a reflexe jako možné cesty zážitkově pojatého filozofování. V závěru je naznačeno také možné propojení filozofie a zážitku samotného.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 723 záznamů.   začátekpředchozí697 - 706dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.