Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv médií na osobnost středoškolské mládeže v prostředí domova mládeže
VALACHOVIČOVÁ, Renata
Bakalářská práce se zabývá vlivem médií na osobnost středoškolské mládeže, a to v prostředí domova mládeže. Teoretická část je věnována pojmům hodnota, hodnotová orientace, vymezení pojmu adolescence, popisu změn v tomto období, také volnému času a zájmům adolescenta. Dále pak přibližuje média, především různé pohledy na negativní i pozitivní vlivy a shrnuje oblast volnočasových aktivit. Hlavním cílem praktické části bude zjistit, k čemu mládež využívá internet, zda výchova mimo vyučování a režim domova mládeže ovlivňuje čas strávený na internetu, jestli žáci porušují či akceptují pravidla a vnitřní řád na domově mládeže při používání internetových médií a jestli existují významnější rozdíly mezi žáky ubytovanými a neubytovanými.
Specifika práce s dobrovolníkem ve volnočasových aktivitách
DVOŘÁKOVÁ, Linda
Práce se zabývá konkrétními specifiky, které obnáší práce s dobrovolníkem z hlediska volnočasových aktivit. Na začátku práce jsou definované užité pojmy: dobrovolník, dobrovolnictví, dobrovolná činnost, dobrovolná služba, dobročinnost a dárcovství, nezisková organizace, volný čas a volnočasové aktivity. Práce pokračuje motivací k dobrovolnictví a systémem dobrovolnictví v ČR a jeho významu, včetně zákona o dobrovolnictví. Třetí část pojednává o principech managementu dobrovolnictví, který obsahuje třífázovou implementaci dobrovolníka do organizace. Poslední kapitola se zabývá přehledem specifik dobrovolníka vhodných pro určitý typ volnočasové aktivity.
Městská organizace Svaz důchodců ČR České Budějovice jako jedna z možností trávení volného času v období stáří
DRÁBKOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá problematikou trávení volného času seniorů v rámci Městské organizace Svaz důchodců ČR České Budějovice, která sdružuje seniory a dle svých možností jim nabízí aktivity pro naplnění volného času. Práce vysvětluje základní pojmy a specifika související s obdobím stáří, uvádí nároky na trávení volného času ve stáří a rovněž přináší podrobnější náhled na nabídku volnočasových aktivit uvedené organizace. Práce obsahuje výzkum, který je zaměřen na aktivní členy Městské organizace Svaz důchodců ČR České Budějovice. Zabývá se tím, zda volnočasové činnosti poskytují členům určitou seberealizaci a potřebnou sociální integraci. Provedeným výzkumným šetřením bylo potvrzeno, že organizace přináší seniorům přirozenou vztahovou síť a přátele. Výzkum dále potvrdil, že nabídka volnočasových činností umožňuje všestranné trávení volného času, a že pomáhá udržovat seniory aktivní. Na základě vyhodnocení výzkumu přináší návrhy na zlepšení či doplnění volnočasových aktivit tak, aby lépe odpovídaly potřebám členů Městské organizace Svaz důchodců ČR České Budějovice.
Volnočasové aktivity jedinců s mentálním postižením a kombinovanými vadami v zařízení SPMP ÚSVIT v Havlíčkově Brodě
KUBÁTOVÁ, Michaela
Bakalářská práce s názvem Volnočasové aktivity jedinců s mentálním postižením a kombinovanými vadami v zařízení SPMP ÚSVIT v Havlíčkově Brodě se v teoretické části zabývá především objasněním pojmů volného času a jeho využití u osob s postižením. Dále se věnuje problematice mentální postižení a kombinovaných vad, které se vykytují u klientů navštěvujících zařízení ÚSVIT SPMP v Havlíčkově Brodě. Výzkumná část bakalářské práce byla zpracována kvalitativní metodou, která byla realizována prostřednictvím analýz dokumentace a polostrukturovaných rozhovorů. Cílem výzkumné části bylo zmapovat náplň volného času klientů denního stacionáře ÚSVIT SPMP v Havlíčkově Brodě a zjistit spokojenost těchto klientů s nabídkou volnočasových aktivit. Z výsledků vyplývá, že zařízení ÚSVIT SPMP v Havlíčkově Brodě nabízí svým klientů velmi širokou a pestrou nabídku volnočasových aktivit. Klienti se zde naučí mnoho užitečných a praktických dovedností, které mohou v životě využít. Nejoblíbenější aktivitou v denním stacionáři se ukázalo vaření, dále pak keramika, šití a práce na zahradě. Jak z výzkumu tedy vyplynulo, oblíbené nejsou především fyzické aktivity. Co se týče manuálních prací, v těch klienti vynikají. Údaje zjištěné z mého výzkumu tak vytváří celkový obraz trávení volného času lidí s mentálním postižením a kombinovanými vadami v denním stacionáři ÚSVIT SPMP v Havlíčkově Brodě. Předložená práce může posloužit i jako srovnávací materiál z hlediska úrovně nabízených služeb v obdobných zařízeních.
Volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ
TOMANOVÁ, Ivana
Volný čas je součástí našeho každodenního života. Svým názvem v nás vzbuzuje příjemné pocit. Představíme si prostor, který je určený jen nám, můžeme se věnovat aktivitám, které nás zajímají a zároveň si odpočinout. Současný vývoj umožňuje rozvoj volnočasových aktivit, kterým se můžeme věnovat. Vznikají volnočasová zařízení, která nám zprostředkují nejrůznější nabídku činností, z níž si každý vybere právě tu oblast, jež ho uspokojuje, uklidňuje a naplňuje. Cílem této práce bude zmapovat problematiku volného času žáků 1.stupně základních škol a nabídku nejrůznějších volnočasových aktivit, kterým se žáci mohou věnovat. V teoretické části si přiblížíme volný čas a volnočasové činnosti z hlediska jejich problematiky a názorů nejrůznějších autorů na ně. Blíže se podíváme na aktivity rozdělující se podle obsahu činností a na instituce zajišťující volnočasové činnosti. V praktické části bude proveden průzkum nabídky volnočasových aktivit ve vybraných institucích (základní školy) prostřednictvím dotazníků, které obdrželi ředitelé těchto institucí. Průzkum bude též zaměřen na názor a spokojenost rodičů s těmito nabídkami, kteří rovněž obdrží dotazníky.
Koncept volného času ve vztahu k životu předškolního dítěte
FÁROVÁ, Kateřina
Diplomová práce zkoumá, zda lze pojem volný čas aplikovat na životní situaci dětí předškolního věku, případně v jakém smyslu. Analýzou, jaký význam má volný čas v předškolním věku. Objevením způsobu využití volného času v předškolním věku, tak aby byly co nejvhodnější vzhledem k vývojovým zvláštnostem předškolního věku. Nalezením způsobů propojení pedagogiky volného času a preprimární pedagogiky, kde autorka spatřuje možnosti spolupráce vzhledem k obrovskému rozvoji volnočasových aktivit, růstu populace předškolních dětí a rozvojem poznatků vývojové psychologie.
Etopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného učiliště a jejich řešení
KREJČÍ, Miroslav
Stále se zhoršující chování mládeže v naší současné společnosti je velmi často diskutovaným problémem v odborných kruzích i masmédiích.Téma této bakalářské práce Etopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného učiliště a jejich řešení se tímto vážným společenským problémem rovněž zabývá. Běžná, pouhá neukázněnost dětí a mladistvích je dávno minulostí. Nespolečenské a nepřiměřené chování dnes mnohdy vystřídalo chování, které je v rozporu se společenskou morálkou a projevy, jenž zahrnují veškeré protispolečenské jednání. Velmi alarmující je klesající věková hranice postižených. Společným specifikem žáků odborného učiliště je lehká mentální retardace. Nabízí se otázka, zda příčiny poruch chování souvisí s lehkou mentální retardací, která i ubytované žáky odborného učiliště v internátě provází, či se ukáží jiná specifika, souvislosti, příčiny. Osobní zkušenosti mě přesvědčily, že většina lidských problémů této kategorie a oblasti je ve špatné rodinné výchově. Myslím si, že většina dětí a mládeže s poruchami chování vyrostla a byla vychována v prostředí s patologií rodiny, dysfunkcí rodiny, neúplné rodiny, s absencí rodiny. Výsledek zjištění je obsahem práce. V teoretické části definuji školská výchovná ubytovací zařízení, období dospívání {--} adolescenci, specifika osobnosti a psychologické zvláštnosti žáka odborného učiliště, speciální vzdělávání, speciální pedagogiku a zaměřuji se na etopedii. V praktické části bylo mým cílem zjistit přítomnost a vyhledat u ubytovaných žáků odborného učiliště poruchy chovaní, určit a klasifikovat je a ověřit vazbu mezi poruchou chování a specifikem žáka odborného učiliště.Vedený výzkum v praktické části byl realizován prostřednictvím hromadných dotazníků pro ubytované žáky odborného učiliště, dotazníků pro pedagogický personál školy a internátu. Výzkumem jsem dospěl k závěru, že pro bezproblémový život mladistvého, a pro minimalizaci možných poruch chování, je nejvýznamnější správná a náležitá výchova v rodině, která vede k jeho harmonickému rozvoji.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí v rámci PVČ {--} mladší školní věk
PLETKOVÁ, Petra
Práce je zaměřena na rozvoj tvořivosti dětí mladšího školního věku v rámci pedagogiky volného času. Práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny jednotlivé pojmy týkající se tvořivosti, dále různé pohledy na tvořivost, bariéry tvořivosti, jejich překonávání a také vztahu rodiny a tvořivého dítěte. V praktické části je práce zaměřena na tvorbu a uskutečnění projektu, který vytváří osnovy pro vzorové hodiny dětí mladšího školního věku. V projektu je sledována myšlenka vícestupňové struktury práce s dětmi v navazujících cyklech. Projekt je uskutečňován v pěti postupně na sebe navazujících krocích tak, aby byly využity všechny možnosti daného zařízení a stupňován důraz na postup v tvorbě dětí.
VYUŽITÍ ARTETERAPIE A ARTEFILETIKY VE VOLNOČASOVÝCH AKTIVITÁCH
ŘEHÁKOVÁ, Petra
Předkládaná práce se věnuje vymezení pojmů arteterapie a artefiletiky, jejich historii a také popisuje přístupy těchto oborů jednotlivými schématy. Stěžejní oblastí práce je tvořivost a proces tvorby, které jsou pojímány za shodnou oblast arteterapie a artefiletiky. Práce uvádí základní důvody k využívání arteterapie a artefiletiky ve volnočasových aktivitách díky vymezení pozitivních účinků tvořivosti a procesu tvorby. Cílem práce je zmapovat významnost procesu tvorby, který je "jádrem" arteterapie a artefiletiky, a díky tomu upozornit na legitimnost využívání těchto oborů v rámci volnočasových aktivit výtvarného charakteru.
Volnočasové aktivity dětí základních škol speciálních a základních škol praktických
LEPIČ, Jiří
V předložené bakalářské práci jsem se zaměřil na volnočasové aktivity dětí základních škol praktických a základních škol speciálních. Z teoretických východisek jednoznačně vyplývá, že smysluplné využití volného času mládeže je podmíněno mnoha faktory. Z odborné literatury je známo, že důležitou roli sehrávají jednak hodnoty a postoje, ale také prostředí, ve kterém mládež vyrůstá. Cílem bakalářské práce bylo zjišťování zda jsou rodiče dětí základních škol praktických a základních škol speciálních v Písku, Strakonicích a Milevsku dostatečně informováni o organizacích zabývajících se volnočasouvou aktivitou. Dále jsem se v této práci zaměřil na počet dětí, které se věnují organizovaným volnočasovým aktivitám a ve kterých organizacích tyto aktivity vykonávají. K výzkumu jsem použil tři druhy dotazníků. První dotazník byl určen pro rodiče dětí základních škol praktických a základních škol speciálních, druhý dotazník byl určen pro zaměstnance základních škol praktických a základních škol speciálních a třetí pro zaměstnance organizací zabývající se volnočasovou aktivitou. Výsledky, které jsem díky dotazníkům měl k dispozici jsem poté statisticky zhodnotil. Mnou sebraná data v Písku, Strakonicích a Milevsku vyvrátila hypotézu číslo jedna. Hypotéza číslo dva byla potvrzena v první části a ve druhé časti byla vyvrácena. Z vyhodnocených výsledků vyplývá následující závěr. Rodiče dětí základních škol praktických a základní škol speciálních v Písku, Strakonicích a Milevsku jsou nedostatečně informováni o organizacích nabízejících volnočasovou aktivitu. Tento fakt zapříčiňuje to, že děti základních škol praktických a základních škol speciálních navštěvují v nadpoloviční většině pouze zájmové kroužky pořádané školou i přes to, že by mohli vybírat z daleko širšího spektra zájmových kroužků, jelikož jejich rodiče jsou ochotni za tyto aktivity zaplatit potřebné finanční prostředky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.