Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí67 - 68  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jazyk a styl psané české publicistiky v roce 2009 v porovnání s rokem 1989
PÍŠOVÁ, Olga
Diplomová práce Jazyk a styl psané české publicistiky v roce 2009 v porovnání s rokem 1989 si klade za cíl popsat jazykové prostředky užívané v textech Mladé fronty DNES v období leden až prosinec 2009 a následně je porovnat s lexikálními prostředky, jež se objevují v textech deníku Rudé právo z roku 1989, taktéž v období leden až prosinec. Teoretická část práce stručně charakterizuje publicistický styl, jeho formy a útvary, samostatná kapitola se věnuje historii publicistiky. Další kapitoly uvádějí stručný souhrn událostí let 1989 a 2009 a přibližují historii a strukturu deníků, o něž nám při srovnávání jde. Ve druhé, praktické části práce autorka vyhledávala lexikální prostředky užité ve vybraných publicistických textech, především jde o výskyt prostředků automatizovaných a aktualizovaných, frazémů a jejich typů. Excerpované výrazy jsou následně rozřazeny do samostatných kapitol. Na základě shromážděného jazykového materiálu se ve druhé části diplomové práce zaměřujeme na popis těchto prostředků a na jejich funkci v textu. Dále se pokusíme stručně postihnout změny ve slovní zásobě v závislosti na společenských a politických změnách odehrávajících se v daném období.
Publicistika na internetu
MORAVCOVÁ, Markéta
Diplomová práce na téma Publicistika na internetu se zabývá užitím jazykových prostředků, zejména v rovině lexikální a syntaktické, v internetových denících. Vychází z analýzy deníků Neviditelný pes.zprávy.cz, Novinky.cz, Ihned.cz a Politikon.cz. z období květen 2006 až říjen 2006. Práce není členěna na část teoretickou a praktickou, ale praktická část následuje bezprostředně po teoretickém tvrzení. Práce se tak stává přehlednější a lépe pochopitelná. K vlastnímu členění je využito kapitol. V úvodu je podána obecná charakteristika jednotlivých deníků, publicistického stylu a charakteristika komentáře jako útvaru publicistiky. Podstatnou část práce tvoří kapitoly, v nichž jsou rozebírány konkrétní příklady užití jazykových prostředků v internetové publicistice (Frazeologická spojení, Nepřímá pojmenování, Módní výrazy, Expresivní výrazy aj.) V závěru jsou v příloze uvedené příklady některých komentářů jednotlivých deníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí67 - 68  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.