Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 685 záznamů.  začátekpředchozí638 - 647dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
ŠKOLA OČIMA PŘEDŠKOLNÍHO DÍTĚTE
ŠONKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na školu takovou, jakou si ji představují předškolní děti. Teoretická část charakterizuje předškolní období a jeho specifika. Dále se zaměřuje na popis vývoje poznávacích procesů, jeho zvláštnosti a typické vlastnosti objevující se u dětí předškolního věku. Zahrnuté jsou zde také dětské představy, fantazie a způsob, jakým je dětem přetvářená skutečnost. Pozornost je věnována emočnímu a sociálnímu vývoji, který je důležitý pro rozvoj osobnosti dítěte. Kresbě, která slouží jako výpověď o psychickém světě dítěte. V neposlední řadě je zde popsána škola, jako nové prostředí, které s sebou přináší více povinností a nároků na dítě a jeho rodiče. Praktická část se zabývá výzkumnými otázkami, které měly zjistit, jakou si děti představují svoji budoucí školu, kam nastoupí do první třídy a paní učitelku. Co se podle nich dělá ve škole, jak si vysvětlují pojem učení, na co se nejvíce těší. Zda si uvědomují změnu, se kterou přichází nástup do základní školy. Jak si představují trávení času po škole, po vyučování a jaký je dle dětí důvod docházky do školy. Výsledky rozhovorů jsou porovnány s výsledky dospělých, kteří odpovídali na stejné otázky. V této části jsou využity dvě výzkumné metody ? polostrukturovaný rozhovor a kresba.
Realizace osobnostní a sociální výchovy na základních školách
SAMKOVÁ, Martina
Již pátým rokem patří osobnostní a sociální výchova (OSV) do povinné složky základního vzdělávání v České republice. Práce se zabývá pojetím tohoto průřezového tématu na šesti základních školách. Teoretická část popisuje historii OSV, její tematické okruhy, cesty realizace, principy, postavení v rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a vztah k ostatním průřezovým tématům. Výzkumná část obsahuje analýzy školních vzdělávacích programů šesti základních škol z hlediska OSV, rozbor dotazníků pozorovatele učebních jednotek pracujících s tématy OSV a rozbor sebereflektivních dotazníků učitelů těchto jednotek.
Rozvoj vybraných klíčových kompetencí žáků prvního stupně základní školy v družině s využitím výtvarných technik
NOVÁKOVÁ, Sára
Tato bakalářská práce pojednává o možnostech rozvíjení sociálních a komunikativních kompetencí za pomoci výtvarných technik ve školní družině. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V první, teoretické, části je vymezen pojem školní družina a s ním související osobnost vychovatele a charakteristika dítěte navštěvující školní družinu. Dále pojmy klíčové kompetence, výtvarná výchova a využití jejích technik ve školní družině. V druhé, praktické, části je popsán teoretický projekt vytvořený jako doplňkový výtvarný program pro školní družiny s praktickým zaměřením především na rozvoj sociálních a komunikativních kompetencí.
Pracovní činnosti jako motivace k výběru učebního oboru
RADA, Miroslav
Moje diplomová práce se zabývá tématem: "Pracovní činnosti jako motivace k výběru učebního oboru". Základní myšlenkou mé práce je možnost spolupráce základní školy se středním odborným učilištěm při provádění pracovních činností. Tyto se nekonají v prostorách dílen školy, ale v odborných dílnách středního učiliště. Detailněji se zabývám zhotovením testových úloh a didaktického testu, který má u dané skupiny žáků objektivně zhodnotit, zda provádění praktických činností na učilišti má vliv pro volbu jejich dalšího studia.
TRHOVOSVINENSKO - VYUŽITÍ MULTIMEDIÁLNÍCH POMŮCEK PRO REGIONÁLNÍ VÝCHOVU NA 1. STUPNI ZŠ
SALCEROVÁ, Pavla
Diplomová práce s názvem ?Trhovosvinensko- Využití multimediálních pomůcek pro regionální výchovu na 1. stupni ZŠ? se skládá ze dvou částí, z teoretické a praktické. V teoretické odborné části jsou zpracovány souhrnné informace o mikroregionu Trhovosvinensko z hlediska fyzicko-geografického a socioekonomického. Praktická část, která vychází z informací z části teoretické, je učebním materiálem k výuce regionální výchovy ve 4. ročníku základní školy. Jedná se o pomůcku interaktivní. Je vytvořena v programu Smart notebook, jehož používání umožňuje učiteli i žákům procvičovat učivo zábavným způsobem, na interaktivní tabuli Smart board. Praktická část je doplněna o Příručku pro učitele, která seznamuje učitele s pomůckou a ulehčuje jim práci s tímto nevšedním výukovým materiálem.
Některé metody prezentace přírodnin v přírodovědném vzdělávání na 1. stupni ZŠ - srovnání a reálné možnosti.
KADLECOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá metodami prezentace přírodnin v přírodovědném vzdělávání na prvním stupni základní školy. Práce zmiňuje způsob výuky a prezentace přírodnin v prvouce a přírodovědě a zaměřuje se na analýzu učebnic zájmové školy. Výsledky práce slouží k vytvoření představy o tom, jak přítomnost přírodniny při výuce působí na znalosti a jejich uchování v paměti žáků na prvním stupni základní školy.
Pokusy s jednoduchými pomůckami při výuce fyziky na ZŠ
HRUBÝ, Jiří
Diplomová práce "Pokusy s jednoduchými pomůckami při výuce fyziky na ZŠ" shrnuje problematiku použití pokusů v prostředí základní školy. Je zaměřena na vytvoření nenáročných pokusů a k nim navazujících pracovních listů pro výuky fyziky na druhém stupni. Pomůcky použité při pokusech jsou začleněny do soupravy - kufru. Práce se opírá i o zkušenosti z praktické činnosti - začlenění konkrétních pokusů do dvou vybraných témat ve výuce fyziky.
Návrh geologicko-přírodovědné výukové trasy v okolí Mářského vrchu u Vimperku
POKORNÁ, Lucie
Hlavním cílem diplomové práce bylo vytvoření výukové trasy v okolí Mařského vrchu, která by mohla sloužit jako doplněk výuky přírodopisu především pro 2. stupeň základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. V diplomové práci jsem se zaměřila na zpracování charakteristiky oblasti, didaktických doporučení a návrh trasy s jednotlivými zastávkami. Zastávek bylo navrženo celkem jedenáct. Ke každé zastávce byl zpracován její popis, didaktické využití pro konkrétní vyučovací předměty, otázky a úkoly, případně didaktické hry, které s danou zastávkou souvisí. K některým zastávkám byly vytvořeny pracovní listy. Ze všech zastávek byly pořízeny dokumentační fotografie.
Pravidelnosti a závislosti jako prostředí pro badatelsky orientované vyučování
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
Požadavky na profesní kompetence učitele rostou. Ukazuje se, že pro prohlubování a zkvalitňování znalostí budoucích učitelů prvního stupně základní školy zaujímají významnou roli zkušenosti s badatelsky orientovaným vzděláváním. Proto se snažíme vyhledávat a navrhovat výuková prostředí a realizovat v nich přípravu studentů učitelství tak, aby měli možnost sami prožít badatelsky orientovanou výuku z pozice žáka a uvědomit si její přínos.
Mládež a deviantní chování
ŘABKOVÁ, Adéla
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku návykových látek a prevenci. Tato práce má na základě empirického šetření zjistit, v jaké míře a za jakých okolností se u studentů užívání návykových látek vyskytuje. V teoretické části je uvedena problematika návykových látek. Praktická část bakalářské práce je založena na vlastním empirickém výzkumu, jehož předmětem je vzorek studentů základních škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 685 záznamů.   začátekpředchozí638 - 647dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.