Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí63 - 72  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kresba rodiny u dětí mladšího školního věku
KLEPLOVÁ, Pavla
Diplomová práce je zaměřena na diagnostickou metodu kresby začarované rodiny u dětí na 1. stupni ZŠ. Teoretická část popisuje obecně období mladšího školního věku,rodinné prostředí dítěte a možnosti jejího fungování, vývoj kresby dětí mladšího školního věku a metodu kresby začarované rodiny. Praktická část diplomové práce analyzuje soubor 57 dětských kreseb, s cílem popisu nejčastějších symbolů, do nichž jsou jednotliví členové rodiny začarování.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s vývojovými poruchami
SAMKOVÁ, Dominika
Bakalářská práce se zabývá barevnou modifikací Warteggova kresebného testu u dětí s Aspergerovým syndromem. Teoretická část je zaměřena na problematiku dětské kresby, její vývoj a použití v projektivních metodách a v diagnostice. Dále je v teoretické části zobrazena problematika Aspergerova syndromu a jeho diagnostiky. Důležitou součástí je také charakteristika Warteggova kresebného testu. Empirická část je zaměřená na specifické projevy dětí s Aspergerovým syndromem do Warteggova kresebného testu. Bakalářská práce se snažila zjistit, jak se Aspergerův syndrom promítne do Warteggova kresebného testu a zda-lije možné tuto projektivní metodu u tohoto postižení vůbec použít.
Percepce seniorů adolescenty (DP je součástí širšího projektu)
KRŠKOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce se snaží nastínit pohled současných adolescentů na staré osoby. Zaměřuje se především na postoje a názory, které utvářejí obraz seniora v dnešní společnosti. V teoretické části, kterou tvoří čtyři kapitoly, se nacházejí základní pojmy prohlubující všeobecné povědomí o dané problematice. V první části se objevují důležité pojmy, kterými jsou: adolescence, stáří a percepce. Další dvě kapitoly již zahrnují hlubší charakteristiku obou vývojových období - adolescenci a stáří. Ty popisují fyzické i psychické aspekty a tendence, které jsou pro obě dvě etapy typické (vztah jedince k sobě samému, adaptace na stáří, životní spokojenost a vitalita v seniorském věku). Zároveň je zde pozornost zaměřena na proces socializace, který umožňuje širší začlenění adolescentů do společenského života. Této oblasti se bezprostředně dotýká sféra sociálních vztahů zahrnující jak dospívající, tak i seniory. Tyto vztahy se odehrávají převážně v rodině, mezi příbuznými, kamarády či vrstevníky, a postupem času se jejich intenzita různě mění. Důležitým a dnes hodně diskutovaným tématem je diskriminace starých lidí, která tvoří závěrečný bod. Poslední kapitola se zabývá významem dětské kresby a sleduje prvky, které tento význam utvářejí (barvy, velikost postavy, kvalita čáry). Součástí tohoto oddílu je výzkum vnímání starých lidí dětmi, který byl proveden v USA. Praktická část přibližuje výtvarné zpracování seniorů žáky 8. tříd, které je následně doplněno o informace plynoucí z dotazníkového šetření. Závěr patří vzájemnému porovnání výsledků z obou zkoumání.
Percepce seniorů dětmi
KADLECOVÁ, Jaroslava
Anotace V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy: stáří, senior, dětství, děti a věk, dále jsou zde popsány psychopatologické problémy fyzické i psychické. Je zde poukázáno na to, že se stářím jsou nejčastěji spojovány pojmy typu ztráta či úbytek. Avšak důraz je kladen na to, že stáří není nemoc a je třeba se v něm adaptovat, přestože je to období mnoha těžkých ztrát. Dále je v teoretické části popsán dnešní i dřívější přístup společnosti ke stáří, znevýhodnění lidí v důchodovém věku, jejich diskriminace v masmédiích a z toho vyplývající strach ze stáří. V kapitole {\clqq}percepce seniorů rodinou`` jsou vysvětleny pojmy nukleární a rozšířená rodina, jaký je rozdíl mezi přístupem k seniorům v rodině dnešní a v rodině v minulosti. Dále jsou popsány problémy týkající se dnešních rodin, mj. nedostatek fyzického kontaktu se starými lidmi. A vztahy mezi seniory a dětmi. Kapitola {\clqq}vztahy mezi dětmi a prarodiči`` se zabývá jak pozitivním přínosem, který je viditelný v dostatku času, předávání tradic, zprostředkovávání minulosti či předávání zkušeností, tak i negativním vlivem, jako je bojkotování rodičovské autority, nepravdivá stylizace nebo celkový nezájem o vnoučata. Kapitola {\clqq}dětská kresba`` byla do práce zařazena z důvodu využití v praktické části, neboť dětská kresba značně usnadňuje vyjadřování pocitů a vztahů dítěte k okolí. Dále byly zmíněny některé z dostupných výzkumů na stejné či podobné téma. Praktická část zkoumala výtvarné vyjádření a verbalizaci vztahů dětí ke starým lidem. Tázáno bylo celkem dvacet devět žáků navštěvujících druhou a devátou třídu základní školy. Zkoumány byly dětské kresby a odpovědi v nestandardizovaných dotaznících. Osoby na obrázcích jsou většinou zasazeny do prostředí, převážně jde o přírodu. Senioři jsou na nich spíše pasivní. Znázorněné jsou typické atributy nejčastěji hůl. Dotazník obsahoval otevřené, uzavřené i škálové otázky. Odpovědi jsou zpracovány v grafech v příloze č.2.
Způsob provedení barevné modifikace Warteggova testu v podání dětí mladšího školního věku
VAŇKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá deskripcí způsobu vyplňování Warteggova testu (WZT) dětmi mladšího školního věku, konkrétně žáky prvních a pátých tříd. V teoretické části je podán výklad, prostřednictvím odborné literatury, o vývojové psychologii mladšího školního věku, testových metodách, včetně projektivních a grafických projektivních metod. Dále pak o specifikách diagnostiky dětí, dětské kresbě a jejím využití v psychologii, barvě a o základních informacích WZT. Empirická část je zaměřena na zpracování WZT dětmi prvních a pátých tříd, včetně rozdílů mezi jejich pojetím.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí žijících mimo vlastní rodinu
ŠUSTOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá deskripcí typických projevů dětí z dětských domovů v barevné modifikaci Warteggova kresebného testu. Teoretická část práce byla zpracována analýzou odborné literatury. Poskytuje informace o projektivních metodách a jejich užití, o dětské kresbě, rodině, emočním vývoji v mladším školním věku, neadekvátní péči o dítě. Dále jsou uvedeny kapitoly poskytující náhled na náhradní rodinnou péči a ústavní výchovu. Cílem teoretické části je charakteristika Warteggova kresebného testu, jeho barevné modifikace a cílové skupiny. V empirické části nalezneme analýzu kreseb dětí žijících v dětských domovech, které byly získány barevnou modifikací Warteggova kresebného testu. V práci nalezneme popis jednotlivých znaků z obsahového a formálního hlediska a analýzu jednotlivých polí. Cílem práce je deskripce charakteristických znaků barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí žijících mimo vlastní rodinu.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u adolescentů
HRUDKOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá kresebnou produkcí adolescentů v barevné modifikaci Warteggova kresebného testu. Teoretická část na základě analýzy odborné literatury podává informace o projektivních metodách, podrobněji o grafických projektivních technikách. Jádrem je bližší seznámení se s Warteggovým kresebným testem a jeho barevnou modifikací. Zároveň se věnuje dětské kresbě, vývojovému období adolescence a jeho specifikům. Empirická část si klade za cíl najít a popsat typické prvky vyskytující se ve zpracování barevné modifikace WZT adolescenty. Metodou je kvalitativní analýza získaných kreseb z hlediska obsahu i formy.
Preference barev u dětí předškolního věku
JINDROVÁ, Michaela
Tato práce se zabývá tím, jaké barvy předškolní děti spontánně volí pro svůj výtvarný projev. V teoretické části je charakterizován rozvoj výtvarných dovedností v průběhu předškolního věku a základní významy barev (zejména z pohledu psychologického, ale též v jiných kontextech). Výzkumná studie popisuje, jaké barvy děti spontánně nejčastěji volí ve věku cca 3 až 4 let pro své výtvarné projevy. Cílem práce je mimo jiné postihnout, zda lze vysledovat u dětí tohoto věku inklinaci k volbě určité barvě (či barev).
Percepce seniorů dětmi mladšího školního věku (10 - 12 let)
KARPÍŠKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá vztahy mezi dětmi a seniory. Práce je zaměřena na vnímání seniorů dětmi mladšího školního věku. Teoretická část je věnována charakteristice dětí mladšího školního věku a dětským vztahům. Je zde přiblíženo téma seniorů a jejich postavení ve společnosti. Dále jsou popisovány vztahy mezi dětmi a seniory, zejména pak vztahy mezi prarodiči a vnoučaty. Nedílnou součástí diplomové práce je dětská kresba, pomocí níž děti vyjadřovaly své vztahy ke starým lidem v praktické části diplomové práce. Z tohoto důvodu je dětské kresbě věnována poslední kapitola teoretické části. V praktické části je zkoumáno, jaký pohled mají na seniory děti ve věku 10 ? 12 let. Pomocí výkresů a dotazníků bylo vyhodnoceno, jaké atributy a vlastnosti děti starým lidem přisuzují.
ODRAZ DOWNOVA SYNDROMU V KRESBĚ KLIENTŮ
KLOZOVÁ, Lucie
Problematika Downova syndromu je u nás stále aktuální. S touto vrozenou genetickou anomálií se u nás rodí přibližně 70 dětí ročně, což je asi jedno dítě s Downovým syndromem na 1500 živě narozených dětí. Downův syndrom provází řada typických příznaků ve zjevu, náchylnosti k určitým nemocem a vždy je přítomna mentální retardace různého stupně. Rozhodla jsem se v této práci věnovat porovnání kresby lidí s Downovým syndromem a dětí mladšího školního věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí63 - 72  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.