Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příprava na psaní v mateřské škole
HOLUBÁŘOVÁ, Eva
Bakalářská práce je zaměřena na přípravu na psaní v mateřské škole. V teoretické části se zabývám vývojem jemné motoriky v předškolním věku, zmiňuji se zde i o významu hry a kresby při rozvoji jemné motoriky, příčinách odchylek ve vývoji jemné motoriky a grafomotoriky. Dále se věnuji RVP PV a nově navrhovaným standardům pro předškolní vzdělávání z hlediska přípravy na psaní, v závěru hygienickým návykům při kreslení a psaní. Výzkumné šetření v praktické části zjišťuje, jak jsou předškoláci v mateřské škole připravováni na psaní a vedeni ke správným návykům při grafických činnostech. Ke svému výzkumu jsem použila techniku pozorování a rozhovor.
Vývoj kresby lidské postavy u dítěte předškolního věku
JELÍNKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce je zaměřena na pojetí kresby lidské postavy u dítěte předškolního věku. Teoretická část se zabývá výtvarným zobrazováním předškolních dětí, jeho souvislostí s vývojem kognice, percepce, grafomotoriky a proměnami ve vývoji výtvarného zobrazování v průběhu předškolního období. Praktická část vychází z předpokladů, že u dítěte v předškolním období dochází k vývojovým posunům v kresbě lidské postavy, v průběhu delšího časového úseku. Výzkumná sonda zjišťuje, co je pro kresbu postavy v tomto věku typické a o jaké prvky je kresba postavy obohacována.
Rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí
KOŽICHOVÁ, Marcela
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí. V teoretické části charakterizuji specifika předškolního dítěte a jeho vzdělávání, motorický a grafický rozvoj, důležitost systematického a cílevědomého rozvoje grafomotoriky a osvojování správných grafomotorických návyků u předškolních dětí, které jsou potřebné ke kreslení a později i k nácviku psaní v základní škole. V praktické části představuji konkrétní program rozvoje grafomotoriky v mateřské škole, se kterým již několik let pracuji a mám ho ověřený v praxí. Tento program je zaměřen na včasnou a cílenou přípravu dětí předškolního věku, osvojování správných dovedností a návyků v grafomotorické oblasti hravou formou.
Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku
BAĎUROVÁ, Lucie
V bakalářské práci zkoumám rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku. V teoretické části jsem charakterizovala vývojové období předškolních dětí. Největší část v teoretické části jsem věnovala rozebíráním termínu grafomotorika a pojmům tomu blízkých. Charakterizovala jsem možné diagnostické metody zjišťující úroveň grafomotoriky a nastínila jsem možné poruchy ve vývoji dítěte, které mají obtíže s grafomotorikou. V praktické části jsem si vyzkoušela diagnostické metody pro zkoumání úrovně grafomotoriky, které jsem následně vyhodnotila. Pomocí strukturovaného rozhovoru jsem zpracovala kazuistiky jednotlivých dětí.
ROZVÍJENÍ GRAFOMOTORICKÝCH DOVEDNOSTÍ U DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
PEŠKOVÁ, Bohumila
Bakalářská práce se zabývá rozvíjením grafomotorických dovedností u dětí předškolního věku. Práce je rozdělena do dvou základních částí. První část vymezuje teoretické poznatky, druhá část je praktická. Teoretická část se zabývá problematikou přechodu dítěte do základní školy, zmiňuje soubor bio-psycho-sociálních požadavků, které jsou na dítě v tomto ohledu kladeny. V návaznosti se obrací k problematice grafomotorického vývoje dítěte a k faktorům, které mají na tento grafomotorický vývoj vliv. V další části se věnuje důležité úloze mateřské školy v rozvíjení grafomotorických dovedností a prevenci jejich obtíží. Praktická část zaznamenává popis realizace preventivního programu v oblasti grafomotoriky ve spolupráci mateřské a základní školy, popisuje praktické možnosti, které se snaží mateřská škola pro rozvíjení grafomotorických dovedností dětí využít. Ověřuje možnosti využití tréninkového programu nápravy grafomotorických obtíží {\clqq}Nebojte se psaní`` Y. Heyrovské v konkrétní mateřské škole u dětí, které mají v příštím školním roce nastupovat do první třídy.
Možnosti rozvoje grafomotoriky u dětí předškolního věku
KOPNICKÁ, Jitka
Bakalářská práce se zabývá rozvojem grafomotorických dovedností a správných pracovních návyků při kreslení a psaní u předškolních dětí. Teoretická část charakterizuje specifika předškolního věku, zmiňuje důležitost rozvoje motoriky a upozorňuje na některé programy pro rozvoj grafomotoriky a zásady při rozvoji grafomotoriky. Výzkumná studie je založena na dlouhodobém sledování systematického rozvíjení grafomotorických dovedností dětí předškolního věku, přičemž pozornost byla věnována především rozvoji správných pracovních návyků, úchopu tužky a zvládnutí různě obtížných grafomotorických prvků (cviků).
Lateralita
HRNČÍŘOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá specifickým problémem laterality u dětí v mladším školním věku. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o lateralitě ve vztahu zralosti osobnosti, o historických souvislostech laterality ve společnosti, o diagnostice laterality a jejích druzích. Rovněž sleduje vliv laterality na školní úspěšnost. Práce obsahuje návrh možnosti práce s žáky s jednotlivými typy laterality ve školní praxi. Cílem zkoumání v praktické části diplomové práce bylo zjistit v populaci dětí na prvním stupni základní školy počet dětí pravorukých, levorukých a počet ambidextrů ve vztahu k lateralitě a její vyhraněnosti. Ke zpracování výsledků byla použita metoda zkoušek laterality a pozorování, doplněna dotazníkem zaměřeným na anamnestické údaje. Výsledky testů laterality byly zpracovány do grafů a společně se zjištěnými výsledky z dotazníků byly vyhodnoceny závěry jednotlivých oblastí zkoumání. Přílohová část diplomové práce obsahuje pracovní materiál související se zjišťováním laterality a návrhy grafomotorických listů pro žáky levoruké i pravoruké s možnými grafomotorickými obtížemi.
Rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí s příznaky hyperaktivity
ŠMÍDOVÁ, Kateřina
Grafomotorika je soubor pohybových dovedností v grafické oblasti. Její rozvoj je závislý na celkové úrovni psychomotorického vývoje, zejména hrubé a jemné motoriky. Hyperaktivita znamená nadměrné nutkání k činnosti, nadměrné pohyby. Velmi často se proto u dětí, které mají příznaky hyperaktivity, vyskytují problémy s některou oblastí psychomotoriky. Cílem práce bylo zjistit, nakolik úroveň rozvoje grafomotoriky ovlivňuje u hyperaktivních dětí odklad školní docházky a také jak se mateřské školy věnují u těchto dětí rozvoji jemné a hrubé motoriky. Oba cíle byly splněny. Teoretická část práce se zabývá podrobným popisem problematiky, snaží se podat ucelený přehled o tématu. Výzkumná část je tvořena integrovaným výzkumem. Kvalitativní výzkum probíhal pomocí řízených rozhovorů se zástupci mateřských škol. Rozhovor byl zaznamenáván písemně a následně analyzován a zpracován do tabulek. Kvantitativní část výzkumu byla postavena na sběru dat pomocí dotazníků a na následné analýze dat. Výsledky byly zpracovány do grafů. Dotazníky byly celkem dva, oba anonymní. Jeden byl určen pro pedagogické pracovníky mateřských škol, zaměřoval se na zachycení dětí s příznaky hyperaktivity a orientační posouzení úrovně jejich psychomotorického vývoje. Druhý dotazník vyplňovali rodiče dětí, které byly pedagogy uvedeny jako hyperaktivní. Zjišťoval úroveň hrubé i jemné motoriky, grafomotoriky a případný odklad (i zvažovaný) školní docházky. Byly stanoveny dvě hypotézy. Výzkum obě hypotézy potvrdil. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že nedostatky v rozvoji grafomotoriky u předškolních dětí jsou závislé na rozvoji hrubé motoriky a koordinace a že u hyperaktivních dětí jsou v těchto oblastech větší nedostatky. V předškolním věku by se proto měl psychomotorický vývoj, hlavně pohybová koordinace, hrubá a jemná motorika, cíleně podporovat a rozvíjet. Tím lze zvláště u hyperaktivních dětí předejít problémům s grafomotorikou.
Rozvoj grafomotoriky dětí ve třídě zřizované pro žáky se zdravotním postižením a v běžné třídě na základní škole
KARLOVCOVÁ, Petra
Anotace Grafomotorika je celé spektrum psychomotorických činností, které jedinec vykonává při psaní. Odborné rozpoznání grafomotorických obtíží vyplývajících z odchylek ve vývoji jemné motoriky mohou potvrdit zkušení odborní pracovníci pedagogicko-psychologických poraden a speciálně pedagogických center na základě komplexního vyšetření. U dítěte s grafomotorickými obtížemi je nutná aktivní práce, pozorování dítěte při práci a používání rozmanitého materiálu. Intenzivní procvičování motoriky a grafomotoriky a odstraňování grafomotorických obtíží pomocí zaměření specifické reedukační činnosti vede k podstatnému zlepšení úrovně grafomotorických dovedností. Celá výzkumná část diplomové práce je postavena na kvantitativním typu výzkumu. Podklady pro výzkum byly získány z dotazníků a anamnéz dětí. Byly dotazováni rodiče a učitelé žáků z druhého a třetího ročníku základní školy ve Všerubech. Informace o dětech ze specializované třídy byly získány ve spolupráci s pracovníkem Pedagogicko psychologické poradny. Výběrový soubor čítal 24 dětí z druhé třídy základní školy a 21 dětí ze třetí třídy základní školy a 15 dětí z druhé a 10 dětí z třetí specializovaných tříd pro žáky se zdravotním postižením. Cílem teoretické části diplomové práce bylo nastínit obecné informace a vytvořit ucelený náhled na problematiku specifických poruch učení a především grafomotoriky. Cílem výzkumné části bylo vlastní porovnání grafomotorických projevů u dětí navštěvujících běžnou třídu základní školy s projevy u dětí ze třídy specializované. Před výzkumem byly stanoveny dvě hypotézy, které se měly na základě výzkumu potvrdit nebo vyvrátit.
Problematika školní zralosti (se zřetelem na grafický projev)
HURDOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá problematikou školní zralosti se zřetelem na grafický projev. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vymezuje pojem předškolní věk a školní zralost, zabývá se možnými příčinami školní nezralosti a jejich nápravou. Zvláštní zřetel je věnován kresebnému projevu dítěte v souvislosti se školní zralostí. Výzkumná část práce vychází z posuzování školní zralosti na základě grafického projevu dětí. Jsou posuzovány typické znaky a možné odlišnosti mezi grafickým projevem předškolních chlapců a dívek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.