Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volný čas dětí
JELEČKOVÁ, Monika
V teoretické části své bakalářské práce jsem vymezila pojmy týkající se volného času a zařízení, která se volnočasovými aktivitami zabývají. V praktické části jsem díky dotazníkům porovnala Moravské a České Budějovice, z hlediska nabídek kroužků pro volný čas. Cílem bylo posoudit, jestli je nabídka lepší v maloměstě nebo ve velkoměstě.
Možnosi kreativních činností v rámci pedagogiky volného času (srovnání venkova a města)
MRÁZEK, Luboš
Práce se zabývá definováním pojmu kreativita a kreativní činnost, vymezením předmětu, funkcí a cílů pedagogiky volného času. Dále osobností pedagoga volného času a jeho rolemi v interakci s dětmi a mladými lidmi. Hlavním tématem jsou kreativní činnosti v rámci pedagogiky volného času. Práce vymezuje oblasti kreativních činností na základě činností zájmových. Poté uvádí realizaci těchto oblastí v základních typech zařízení pro volný čas. Nakonec práce srovnává možnosti kreativních činností ve městě a na venkově.
Uplatnění pedagoga volného času v domově pro seniory
KRATOCHVÍLOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá otázkou uplatnění absolventa oboru Pedagogika volného času ve funkci aktivizačního pracovníka v domově pro seniory. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje popis procesu stárnutí a pojmu stáří, periodizaci stáří, charakteristiku změn spojených se stářím, demografii populace z hlediska stárnutí, obecný popis domova pro seniory, nástin náplně práce pedagoga volného času v roli aktivizačního pracovníka a téma volnočasových aktiv v domově pro seniory. V praktické části je popis tří domovů pro seniory v Jihomoravském kraji, ve kterých v průběhu měsíce února a března proběhlo šetření zaměřené na volnočasové aktivity klientů a náplň práce aktivizačních pracovníků. Závěrečnou částí práce je ověření hypotéz pomocí výsledků daného šetření. Hypotézy byly následující: 1. Pracovníci domovů pro seniory systematicky a pravidelně organizují pro klienty volnočasové aktivity. 2. Příležitostné akce či pravidelné zájmové činnosti v domovech pro seniory plánují, organizují a vedou převážně sociální pracovníci. 3. Klienti domovů pro seniory mají zájem o pravidelné zájmové činnosti. 4. Převážné většině klientů trvale ležících v domovech pro seniory nejsou zajištěny aktivizační činnosti v jejich volném čase.
Pedagog volného času ve Vězeňské službě ČR
JEŘÁBKOVÁ, Ivana
Práce pojednává o vězeňství, vězeňských systémech v různých zemích a základních penitenciárních profesích (dozorce, psycholog, lékař, duchovní, sociální pracovník a různí pedagogičtí pracovníci). Hlavní část se věnuje profesi pedagoga volného času ve Vězeňské službě České republiky, jeho kvalifikaci, vymezením jeho práce a příklady možného trávení volného času vězňů v jednotlivých věznicích.
MOŽNOSTI CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ A PROFESNÍ RŮST PEDAGOGŮ VOLNÉHO ČASU
KŘÍŽOVÁ, Lucie
Práce se zabývá možnostmi celoživotního vzdělávání v České republice. Teoretická část charakterizuje celoživotní vzdělávání z historického i současného hlediska. Zmiňuje okolnosti vzdělávání v souvislosti s členstvím v Evropské unii a následně podmínky a možnosti v České republice. V závěru se zaměřuje na pedagogy volného času a na možnosti jejich profesního růstu. Praktická část obsahuje výzkumné šetření, jehož cílem je analýza faktorů a okolností ovlivňujících profesní rozvoj pedagogů volného času. Zabývá se kvalitativním empirickým výzkumem a pomocí metody rozhovoru zjišťuje, jaký mají pedagogové volného času přístup ke vzdělávání a jaké faktory vzdělávání ovlivňují.
Role vybraných prvků výchovy prožitkem v profilaci pedagoga volného času
CEEOVÁ, Justina
Práce se zabývá přínosem výchovy prožitkem pro osobnostní rozvoj pedagoga volného času v rámci jeho profesní přípravy. Na základě teoretického zkoumání některých zásadních prvků výchovy prožitkem (dobrodružství, sebe-zkušenostního učení, cílené zpětné vazby) a klíčových kompetencí osobnosti pedagoga volného času potvrzuje přínos výchovy prožitkem pro rozvoj osobnosti. Zároveň charakterizuje, v čem tento přínos konkrétně pro pedagoga volného času spočívá. Ve svém závěru se práce zabývá otázkou, proč by měl být prostor pro rozvoj osobnosti také na vysokých školách.
Význam komunikace při práci pedagoga
HRUDKOVÁ, Jana
Práce je psána teoreticky na podkladě odborných textů. První kapitola se zabývá významem sociální komunikace v životě člověka obecně. V dalších kapitolách je sociální komunikace rozšířena na komunikaci pedagogickou s jejím významem při práci učitele a pedagoga volného času. Je zde naznačena problematika pedagogických pravidel, která mají pro každého z pedagogů odlišné vyměření. To platí i pro způsob jejich verbálního a neverbálního komunikování. V celé práci je poukázáno na souvislosti vztahů a komunikace. Na toto téma byla věnována pozornost způsobu, jakým navazuje s dětmi vztah učitel a pedagog volného času na základě svých komunikativních dovedností.
Pedagogické a psychologické aspekty vztahu pedagoga volného času a dítěte mladšího školního věku
ČEČÁKOVÁ, Marcela
Práce se zabývá vztahe pedagoga volného času a dítěte mladšího školního věku, na který nahlíží z pedagogicko-psychologického hlediska. Nejprve je ukázán vztah na pozadí filozoficko-historickém. Dále pak charakterizuji klíčové pojmy, upozorňuji na aspekty podporující rozvoj vztahu.
Využitelnost jednotlivých volnočasových zařízení pro děti a mládež ve vybraných okresech Jihočeského kraje
MARKOVÁ, Jana
Zařízení pro zájmové vzdělávání zaměřené na děti a mládež jsou v této práci rozdělena do dvou základních skupin. První skupinu tvoří školská zařízení, jejichž činnost je upravena zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Tato zařízení se zabývají základním uměleckým vzděláváním, jazykovým vzděláváním a zájmovým vzděláváním. Do druhé skupiny patří nestátní neziskové organizace zabývající se výchovou a vzděláváním dětí a mládeže ve volném čase. Zpravidla se jedná o občanská sdružení, jejichž činnost je upravena zákonem č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů. Mezi tyto instituce řadíme například sdružení Junák {--} svaz skautů a skautek České republiky, občanské sdružení YMCA (křesťanské sdružení mladých lidí) nebo občanské sdružení Duha. Cílem této diplomové práce je stručně teoreticky popsat problematiku zařízení pro zájmové vzdělávání a posléze přinést informace o konkrétních organizacích působících v okrese Český Krumlov a v okrese Prachatice. K tomu účelu byla vytvořena databáze subjektů působících v těchto regionech, z níž bylo vybráno dvacet organizací, a ty byly podrobněji zkoumány a popsány. Vzhledem ke stanovenému cíli bylo využito metod kvalitativního výzkumu. Konkrétně byla zvolena technika rozhovoru a technika analýzy dokumentů. Zjištěné informace jsou tematicky rozděleny do šesti oblastí, jimiž jsou právní forma, financování, členská základna, zaměření činnosti, prezentace pro veřejnost a personální a materiální zajištění. Na základě získaných informací z těchto tematických okruhů jsou jednotlivá zařízení porovnávána a jsou zjišťovány jejich společné charakteristiky nebo naopak specifika jednotlivých respondentů. Tato práce je tedy určena každému, kdo chce získat základní představu o zařízeních pro zájmové vzdělávání a více poznat některé organizace z okresu Český Krumlov a z okresu Prachatice.
Význam neverbální komunikace v práci pedagoga volného času
KAŠPÁRKOVÁ, Martina
Práce se zabývá objasněním významu neverbální komuniakce v oblasti působení pedagoga volného času. První část obsahuje obecnou problematiku neverbálního sdělování. Zaměřuje se na vymezení základních pojmů a rysů komunikace, vymezení vztahu mezi komunikací verbální a neverbální, na přehled faktorů ovlivňujících užívání a výklad významů neverbálních projevů, na problematiku neverbální senzitivity a na jednotlivé funkce neverbální komunikace. V druhé a třetí části se zaměřuje již na konkrétní jednotlivé způsoby neverbální komunikace, se kterými se setkáváme v pedagogické komunikaci a na jejich význam v práci pedagoga volného času.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.