Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí52 - 61další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnoty současné mládeže
ROSSMANNOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí a zabývá se problematikou hodnotové orientace současné mládeže. Teoretická část se věnuje hodnotám jako takovým, jejich druhům a definicím. Dále pak je zaměřena na charakteristiku mládeže po její psychické i tělesné stránce a zmapování socializace a hodnot současné mládeže. Praktická část se věnuje objasnění výsledku výzkumného šetření, které bylo provedeno dotazníkovou formou na určitém vzorku dnešní mládeže. Cílem tohoto šetření bylo zjištění, k jakým hodnotám se hlásí respondenti cca 15 ? 18 let věku a studenti prezenčních forem vysokoškolského studia a to s důrazem na postižení proměn jejich hodnocení významu klíčových hodnot v různých životních etapách.
Motivace pracovníků DDM z hlediska motivačních teorií
DUTKOVÁ, Pavlína
Práce se zabývá motivací pedagogických a externích pracovníků DDM z hlediska motivačních teorií. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu motivace a pojmy s ní související. Zabývá se především motivačními teoriemi s důrazem na Maslowovu hierarchii potřeb. Praktická část pojednává o motivovanosti pracovníků DDM a hledání potřeb, které motivují pracovníky DDM ke své práci. Motivaci z hlediska motivačních teorií hodnotili pedagogové volného času a externí pracovníci čtyřech Domovů dětí a mládeže, tj. DDM Prachatice, DDM Vimperk, DDM Netolice a DDM Volary. Byly zjištěny potřeby (z hlediska Maslowovy hierarchie potřeb), které motivují pracovníky k práci pedagoga volného času v DDM. Mezi zásadní potřeby motivující k práci v DDM patří např. potřeba jistoty, potřeba osobního růstu, potřeba pozitivních vztahů v DDM. Za nejpodstatnější považují pedagogové VČ potřeby naplňující jejich seberealizaci, tj. sebenaplnění, sebezdokonalování, důvěru a respekt.
Vliv masmédií na volný čas u studentů středních škol
VÍTKOVÁ, Petra
ABSTRAKT VÍTKOVÁ, P. Vliv masmédií na volný čas u studentů středních škol. České Budějovice, 2012. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra Pedagogiky. Vedoucí práce RSDr. Ján Mišovič CSc. Klíčová slova: média, televize, internet, volný čas, mládež, hodnotová orientace, volnočasové aktivity, neziskové organizace Práce se zabývá vymezením základních pojmů spojených s masovými médii a jejich vlivem na trávení volného času u studentů na jihočeských středních školách. Tato práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části, jsou vysvětleny základní pojmy, kam patří, média, masová komunikace, televizní vysílání a internet a jejího možného vlivu na mládež. Dále se práce zabývá hodnotovou orientací a uplatnění volného času u mladých lidí s ohledem na média. V praktické části prezentuji výsledky šetření, které jsou porovnány s teoretickými a dalšími praktickými poznatky. Zvláště stojí za pozornost prioritní postavení internetu ve volném čase.
Vysokoškolský student z hlediska jeho osobnostního vývoje a rozvoje
RZESZUTKOVÁ, Eva
Diplomová práce s názvem: "Vysokoškolský student z hlediska jeho osobnostního vývoje a rozvoje", se zabývá především osobností vysokoškolského studenta. Jeho motivací ke studiu, jeho hodnotovou orientací a také vnitřními a vnějšími faktory, které na něj v průběhu jeho studia působí. V diplomové práci jsou taktéž vymezené věkové zvláštnosti studenta. Část práce je věnována legislativě, která se týká studenta vysoké školy, zákon 111/1998 o vysokých školách a koncepční dokumenty MŠMT. V empirické části diplomové práce je prezentován kvantitativní výzkum, který pomocí dotazníkového šetření zkoumal motivaci, hodnotové orientace studentů a subjektivní pohled studentů na jejich osobnostní vývoj a rozvoj.
Výzkum hodnotové orientace u studentů středních škol a odborných učilišť a navržení intervenčního programu.
JANDOVÁ, Romana
Bakalářská práce se zabývá hodnotovou orientací studentů středních škol a středních odborných učilišť. Cílem je zmapovat jejich hodnotovou orientaci a následně na základě výsledků výzkumu navrhnout intervenční program podporující zvnitřnění žádoucích hodnot. Teoretická část zahrnuje systematickou rešerši dostupné literatury o hodnotách a jejich hierarchii, o věkovém období adolescence, o způsobech a možnostech vzdělávání studentů daného věkového období v České republice a o roli školy při utváření hodnot a jejich interiorizaci. Hlavní metodou práce praktické části je vlastní dotazník hodnotící hodnotovou orientaci studentů vybraných středních škol a středních odborných učilišť, na základě jehož výsledků byl navržen intervenční edukační program. Výsledky jsou uvedeny pro lepší přehlednost v písemné a v grafické formě. Navržený program je podrobně popsán a jsou zde uvedeny konkrétní ukázkové výukové jednotky na daná témata pro rozvoj žádoucích hodnot studentů. Program by se mohl stát výukovým materiálem pro učitele výchovy ke zdraví a jiné příbuzné obory.
Hodnotová orientace dětí z dětského domova
PLOCKOVÁ, Lenka
Tématem této bakalářské práce je Hodnotová orientace dětí z dětského domova. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy jako je hodnota, hodnotová orientace, rodina a její funkce, poruchy chování, ústavní a ochranná výchova. Praktická část se orientuje na vymezení cílů práce, použitou metodiku a charakteristiku cílových souborů. Prvním cílem práce bylo zmapovat hodnotovou orientaci dětí z Dětského domova se školou Býchory. Druhým cílem bylo zjistit názor pracovníků Dětského domova se školou Býchory na utváření životních hodnot dětí v domově. Pro získání dat byl využit kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika sběru dat, polostrukturované skupinové interview. Pro výzkum byly vybrány dva cílové soubory. Prvním cílovým souborem byly děti z Dětského domova se školou Býchory, kterým byla soudem nařízena ústavní výchova nebo uložena ochranná výchova z důvodu závažných poruch chování, které nebylo možné řešit běžnými pedagogickými postupy v rodinném prostředí těchto dětí. Výzkum probíhal v rámci jednotlivých rodinných skupin DDŠ Býchory v listopadu a prosinci 2010 a účastnilo se ho 26 dětí z tohoto zařízení. Druhým cílovým souborem pak byli pracovníci Dětského domova se školou Býchory. Výzkumu se zúčastnily 3 vychovatelky z tohoto zařízení. Výsledky výzkumu ukázaly, že děti z Dětského domova se školou Býchory znají pojem životní hodnota a rozumí mu. Jejich nejdůležitější hodnoty představuje rodina, dále pak zdraví, vzdělání, svoboda a láska. Tyto hodnoty byly podle slov dětí ovlivněny jejich rodiči, ale často také kamarády nebo vychovateli DDŠ Býchory. S tímto úzce souvisí domněnka dětí, že se jejich hodnotová orientace po příchodu do DDŠ změnila. Jen minimum dětí považovalo za důležité hodnoty svého života jiné hodnoty než rodinu, zdraví, svobodu, vzdělání a lásku. Z výzkumu dále vyplynulo, že děti mají představu o hodnotách svých rodičů. Myslí si, že pro jejich rodiče jsou největší hodnotou jejich děti. Tato práce může posloužit jako inspirace pro hlubší poznání hodnot dětí s poruchami chování z dětského domova se školou, a problematiky jejich utváření.
Pojetí mužské a ženské role v soudobé české společnosti
HANZALOVÁ, Renáta
V rámci své diplomové práce na téma Pojetí mužské a ženské role v soudobé české společnosti jsem se zaměřila na genderovou analýzu hodnotové orientace mj. s ohledem na trávení volného času s cílem odhalit mechanismy a možné příčiny gender aspektu. Cílem diplomové práce je zmapování a analýza výzkumů, které byly v této oblasti provedeny a nalézt odpovědi na otázky jak se liší mužské a ženské role v soudobé české společnosti, jak se liší hodnotová orientace mužů a žen, jak se tyto odlišnosti projevují a čím jsou tyto rozdíly způsobeny? V první kapitole se věnuji vymezení základních pojmů, tato část uvádí do problematiky hodnot, teorií hodnotové orientace a trávení volného času, charakterizuje rodinu z hlediska životních hodnot s přesahem do volného času, určuje role mužů a žen z pohledu gender. Druhá kapitola mapuje již uskutečněné výzkumy z oblasti rolí mužů a žen v rodině s přesahem do volného času a seznamuje s jejich závěry. Třetí kapitola interpretuje příčiny gender rozdílů z pohledu strukturálního funkcionalismu a feministické sociologie a přináší celkové shrnutí výsledků analýzy provedených výzkumů.
Mládež, hodnoty a média.
FANTOVÁ, Kristýna
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou hodnotové orientace současné mládeže, vlivu mediálních vzorů a médií jako takových na hodnotovou orientaci naší mládeže. Práce je v teoretické části zaměřena do tří oblastí. První oblast se věnuje hodnotové orientaci obecně, definuje druhy a podstatu hodnot, věnuje se také axiologii v dějinách filosofie. Druhá oblast se zabývá hodnotami, zájmy, postoji a dospíváním obecně. Dále axiologickým pohledem na mládež. Třetí oblast je zaměřena na média a právní normy omezující jejich činnost v rámci ochrany mládeže. Praktická část spočívá ve vypracování dotazníku zachycujícího intenzitu konzumace mediální nabídky, vlivu mediálních vzorů a míry přejímání názorů, hodnot a postojů v předkládaných médiích. Také v provedení výzkumu na středních školách a učilištích a ve vyhodnocení výzkumných dotazníků.
Pohled do hodnotové orientace současných adolescentů
SOBOLOVÁ, Anna
Diplomová práce se zabývá zkoumáním hodnot a hodnotových orientací současných adolescentů ve věku 18 a 19 let. Její charakter je teoreticko-empirický. Teoretická část je zaměřena na stručnou charakteristiku období adolescence z hlediska vývojové psychologie. Postihuje rovněž specifickou problematiku současných dospívajících a teoreticky pojednává o pojmech hodnoty, hodnotové orientace, typologie a hierarchie životních hodnot. Empirická část popisuje realizaci dotazníkového šetření, zpracovávání získaných dat a prezentuje zjištěné výsledky. Cílem je porovnat, popsat a vyhodnotit hodnotové systémy u studentů závěrečných ročníků středních škol pěti různých oborů a zároveň podat stručný pohled na jejich životní hodnoty a postoje.
Absence duchovních hodnot v životním stylu učňovské mládeže?
NOVÁČEK, Cyril
Tato práce se zabývá analýzou duchovních hodnot učňovské mládeže. Teoretická část pohlíží na hodnoty z filosofického, psychologického a pedagogického hlediska. Dále popisuje vývojové období adolescence a zabývá se životním stylem adolescentů a vlivem konzumního stylu života na jejich hodnotovou orientaci. Praktická část obsahuje výzkumné šetření a sděluje nám jeho cíle, charakteristiku zkoumaného souboru, metodu i výsledky výzkumu. Výsledky výzkumného šetření potvrzují předem stanovenou tezi, že učňovská mládež trpí absencí duchovních hodnot. Z výzkumu také vyplývá, že učni inklinují ke konzumnímu trávení svého volného času.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí52 - 61další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.