| |
|
Lepení v automobilovém průmyslu
Bláha, Aleš ; Žák, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním lepených spojů u karoserií automobilů, které jsou nejvíce mechanicky namáhané za účelem výběru vhodných moderních lepidel u dané konstrukce karoserie automobilu. První část práce je zaměřena na popis technologie lepení včetně teoretických poznatků související s využitím při lepení u konstrukčních celků karoserie automobilu. Zadaná konstrukce a její řešení je provedeno tím způsobem, že byly vybrány tři druhy lepidel od firmy SIKA a vzájemně porovnané jejich vlastnosti. Poté je provedena experimentální zkouška u 18 vzorků na převislou smykovou pevnost v tahu a v závěru následuje vyhodnocení a výběr nejvhodnější a optimální varianty pro různé aplikace lepení.
|
|
Zefektivnění výroby montážního profilu dřevěného dílu
Strnad, Jan ; Mouralová, Kateřina (oponent) ; Zemčík, Oskar (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje stávající výrobu polotovarů ze dřeva ve firmě TON a.s. Tyto polotovary jsou následně určeny k montáži, lakování, balení a distribuci. Bakalářská práce se blíže specializuje na část výroby frézování drážek montážního profilu do dřevěného dílu na stroji Zuckermann, dále pak kompletace a lepení do sestavy, která se skládá ze dvou dřevěných dílů. Tyto sestavy slouží jako podsestavy pro sestavení židle. Vytypování nedostatků výroby při frézování drážek do dřevěných dílů a při jejich kompletaci je stěžejním úkolem práce. Na základě zjištěných poznatků bylo vypracováno základní technicko- ekonomické zhodnocení.
|
| |
|
Svařování konstrukce z hliníkové slitiny
Blahák, Petr ; Hála, Michal (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci bakalářského studia oboru 2303R002 předkládá návrh technologie svařování konstrukce z hliníkové slitiny. Na základě literární studie problematiky svařování hliníkových slitin byly vybrány dvě použitelné metody, svařování WIG (TIG) a svařování třením, a byly dále porovnávány s alternativními metodami spojování, tvrdé pájení a lepení. Byl vypracován pracovní postup pro metodu WIG (TIG), pájení a lepení a následně byly provedeny čtyři praktické zkoušky. Projekt porovnává metody především z ekonomického hlediska, z hlediska náročnosti technologie spojování a z hlediska dodržení pevnosti základních materiálů. Dále se zabývá problémy s poklesem pevnosti v tepelně ovlivněné oblasti, propalem tenkostěnného materiálu, náchylností hliníku k nasycení vodíkem, rychlou oxidací hliníku a vnikající tvrdou povrchovou vrstvou oxidu.
|
|
Materiály pro karoserie osobních vozidel
Vondrák, Zdeněk ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je věnována popisu konstrukce samonosné karosérie moderních osobních automobilů, materiálům karosérií, povrchovým úpravám a způsobům spojování částí karosérie. V práci je uveden výčet materiálů, použitelných při výrobě jednotlivých dílů karosérie. Dále se práce zabývá různými povrchovými úpravami, zejména zaměřenými na antikorozní ochranu. Závěrečná část práce pojednává o různých možnostech spojování, na které můžeme v automobilovém průmyslu narazit.
|
| |
| |
| |
| |