Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 504 záznamů.  začátekpředchozí488 - 497další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika ošetřovatelské péče porodní asistentky v dětské gynekologii
HAMERNÍKOVÁ, Pavlína
Dětská gynekologie je oborem především preventivním, neboť včasné léčení gynekologických onemocnění, odhalování vrozených vývojových vad a sledování správného pohlavního dospívání dívky přispívá ke zdárnému vývoji populace žen. Přístup k dětským klientkám je zcela specifický a je na práci porodní asistentky, aby tato specifika znala a svým přístupem ke klientkám zajistila hladký průběh vyšetření. V teoretické části této bakalářské práce jsou uvedeny informace týkající se historie dětské gynekologie, vývoje pohlavních orgánů ženy, vyšetřování v dětské gynekologii, ošetřovatelského procesu u dítěte s gynekologickým onemocněním, sexuálního zneužívání a znásilnění. Uvádíme zde nejen informace o ošetřovatelské péči o dítě s gynekologickým onemocněním, ale i informace o intimní hygieně dětí, o antikoncepci a sexuální výchově dospívající dívek a spolupráci s dětskými klientkami. K naplnění cílů bakalářské práce byla zvolena jak kvantitativní tak kvalitativní výzkumná strategie. Ke sběru dat kvantitativního výzkumu byla využita technika dotazníku. Dotazník obsahoval 26 otázek. Výzkumné šetření bylo provedeno během měsíce března 2008, dotazníky byly rozeslány do ambulancí dětské gynekologie po celé České republice. Bylo rozdáno 40 dotazníků porodním asistentkám pracujícím v ambulancích dětské gynekologie. Celková návratnost dotazníků byla 92,9 %. Ke sběru dat kvalitativního výzkumu byla použita technika pozorování dětských klientek a vedení řízeného rozhovoru s matkami nebo jiným doprovodem klientky v ambulanci dětské gynekologie. Výzkumné šetření bylo provedeno během měsíce června 2008 v ambulanci dětské gynekologie v Děčíně. Výzkumný soubor obsahoval 6 dětských klientek, u kterých byly vytvořeny kazuistiky a 6 matek. Prvním cílem bakalářské práce bylo identifikovat problémy klientek dětské gynekologie při gynekologickém vyšetření. Druhým cílem bylo sestavit a ověřit ošetřovatelské diagnózy v dětské gynekologii dle NANDA TAXONOMIE II. Třetím cílem bylo zjistit povědomí porodních asistentek v ordinacích dětské gynekologie o specificích péče o své klientky. Čtvrtým cílem bylo zjistit potřebu celoživotního vzdělávání porodních asistentek pracujících v ordinacích pro dětskou gynekologii. Cíle byly splněny. K praktické části bakalářské práce se vztahovaly následující hypotézy. Hypotéza č.1: Matky (jiný doprovod děvčete)nemají informace k tomu, aby adekvátně připravily dívky na návštěvu v ordinaci dětské gynekologie. Tato hypotéza byla potvrzena. Hypotéza č. 2: Porodní asistentky znají specifika péče o klientky v dětské gynekologii. Tato hypotéza byla potvrzena. Hypotéza č. 3: Porodní asistentky v ordinacích dětské gynekologie mají potřebu celoživotního vzdělávání. Tato hypotéza byla potvrzena. Výsledky výzkumu jsou aplikovatelné do praxe. Tato práce poslouží studentkám porodní asistence, porodním asistentkám pracujícím v ambulancích dětské gynekologie, ale i porodním asistentkám v ordinacích pro děti a dorost. Porodní asistentky zde naleznou správné zásady přístupu a specifika péče o dětské klientky, nejčastější ošetřovatelské diagnózy, které se u dětských klientek v oboru dětské gynekologie vyskytují a které mohou porodní asistentky využít v praxi, v ošetřovatelském procesu.
Zajištění služeb domácí péče v regionu Česká Lípa po propuštění pacienta z ústavního ošetřování
BUDNIKOVOVÁ, Eva
Abstrakt Zajištění služeb domácí péče v regionu Česká Lípa po propuštění pacienta z ústavního ošetřování Cílem diplomové práce bylo zmapování rozsahu, kvality a další návaznosti domácí péče v regionu Česká Lípa u pacientů, kteří jsou propouštěni z ústavního ošetřování a u kterých je domácí péče indikována a poté najít slabá místa systému a navrhnout optimální řešení problému. Stanoveny byly dvě hypotézy: H1: Klientům nejsou o víkendech v potřebné míře poskytovány služby domácí péče, H2: Návaznost domácí péče po propuštění z ústavního ošetřování není praktickým lékařem všem potřebným klientům řádně indikována. Teoretická část práce popisuje charakteristiky domácí péče, její význam a proces vývoje. K výzkumu byla použita metoda dotazování technikou dotazníku a analýza dokumentů. V další části jsou prezentovány výsledky provedeného kvantitativního výzkumu. Ty byly získány prostřednictvím vyhodnocení dotazníků. Analýza získaných dat potvrdila obě předpokládané hypotézy. V diskusi jsou ozřejměny některé problémy spojené s danou tématikou a v závěru práce jsou doporučena některá opatření ke zlepšení kvality i kontinuity při poskytování služeb domácí péče v českolipském regionu. Výsledky práce mohou být inspirací ke zvýšení kvality domácí péče i stávajícím nebo nově vznikajícím agenturám domácí péče.
Problematika informovanosti klientů o pooperační a následné péči po náhradě srdeční chlopně
PRŮŠOVÁ, Vendula
Problematika informovanosti klientů o pooperační a následné péči po náhradě srdeční chlopně. Vady srdečních chlopní jsou nevyzpytatelná onemocnění, která mohou dlouho zůstávat bez příznaků. Operace srdečních chlopní představují druhou nejpočetnější skupinu po bypassových operacích a tvoří téměř polovinu ze všech kardiochirurgických zákroků u dospělých pacientů. Cílem práce bylo zjistit informovanost klientů o pooperační a následné péči po náhradě srdeční chlopně, zjistit, jaké informace klienti po náhradě srdeční chlopně potřebují od sester, a zjistit, jaký edukační materiál je při edukaci klientů po náhradě srdeční chlopně používán a zjistit, kdo klienty po náhradě srdeční chlopně edukuje o pooperační a následné péči. Byly stanoveny dvě hypotézy: 1 - Klienti jsou spokojeni s poskytovanými informacemi o pooperační péči po náhradě srdeční chlopně; 2 - Klienti mají informace o následné péči po náhradě srdeční chlopně. Byly stanoveny tři výzkumné otázky: 1 - Jaké nejčastější informace klienti po náhradě srdeční chlopně potřebují od sester? 2 - Jaký způsob edukace je u klientů po náhradě srdeční chlopně využíván? 3- Kdo edukuje klienty po náhradě srdeční chlopně? Sběr dat byl proveden kvantitativně - kvalitativní metodou výzkumu. Kvantitativní výzkum byl proveden metodou dotazování za použití techniky dotazníku, kvalitativní výzkum byl proveden metodou dotazování, technikou polostandardizovaného rozhovoru. Výzkumným souborem byli hospitalizovaní klienti kardiochirurgického oddělení po operaci srdeční chlopně Fakultní nemocnice Motol, Fakultní nemocnice Plzeň, Nemocnice České Budějovice a.s. a sestry pracující na těchto odděleních. Celkem bylo rozdáno 80 dotazníků pro klienty, vrátilo se 74 dotazníků. Pro výzkumné šetření bylo osloveno také 10 sester. Cíle 1, 2, 3, 4 byly splněny. Hypotézy H1 a H2 byly potvrzeny. Na výzkumné otázky 1, 2, 3 byly na základě analýzy odpovědí sester stanoveny hypotézy: 1. Klienti po náhradě srdeční chlopně potřebují nejčastěji od sester informace o pohybové aktivitě, o bolesti, o rehabilitaci, o napojení na přístroje, o možných komplikacích, o vykonávání domácích prací, o možnosti pobytu v lázních, o návratu do zaměstnání, o zásadách užívání Warfarinu, o pravidelných kontrolách u kardiologa. 2. Klienti po náhradě srdeční chlopně jsou edukováni pomocí rozhovoru a informační brožury. 3. Klienty po náhradě srdeční chlopně edukuje lékař a sestra. Výsledky této práce budou poskytnuty managementu výše jmenovaných nemocnic jako podklad k zamyšlení nad doplněním informační příručky o informace, které klientům chyběly o pooperační a následné péči po náhradě srdeční chlopně. Domnívám se, že tímto způsobem by mohlo dojít k zefektivnění a zvýšení informovanosti klientů po náhradě srdeční chlopně.
Náročnost a rizika práce sester při poskytování ošetřovatelské péče agresivnímu klientovi.
VORLOVÁ, Gabriela
Tato bakalářská práce je zaměřená na náročnost a rizika sester při poskytování ošetřovatelské péče agresivnímu klientovi. Teoretická část práce je zaměřena na vznik agresivního chování, na druhy agrese a vyvolávající příčiny agresivního chování. Jsou zde popsány ošetřovatelské části problému, jako je příprava na oddělení na příjezd neklidného klienta, příjem agresivního jedince na oddělení, úloha sestry na psychiatrii. Dále jsou zde rozebrány metody slovního a jiného uklidňování a formy fyzického omezení klienta. Ke zpracování bakalářské práce bylo použito kvalitativního přístupu, metody dotazování, techniky sběru dat polostrukturovaného rozhovoru. Polostrukturovaný rozhovor měl 28 a každý respondent měl možnost se vyjádřit svými slovy. Sběr dat probíhal v Psychiatrické léčebně v Havlíčkově Brodě, v Psychiatrické léčebně v Bohnicích a na psychiatrickém oddělení v Českých Budějovicích a odpovídali sestry, které pracují s agresivními klienty. Část s výsledky byla zpracována částečně do grafů, částečně do tabulek a nebo popsáním a rozebráním jednotlivé otázky podle odpovědí dotazovaných. V práci bylo vytyčeno 5 cílů, všechny tyto cíle byly ve výsledcích výzkumné části postupně splněny. Na výzkumné otázky, kterých bylo dohromady 8, bylo postupně ve výzkumné části odpovězeno a byly pro ně stanoveny hypotézy. Závěrem lze tedy dodat, že náročnost a rizika práce sester při ošetřování agresivních klientů jsou značná. Sestry znají bezpečnost práce s agresivními klienty a znají plán postupu jak předcházet poranění ošetřovatelského personálu, samotného klienta i ostatních klientů. Vědí, čím se řídit při fyzickém napadení agresivním klientem a využívají při své práci omezovací prostředky. Výsledky dále ukázaly, že sestry by uvítali tréninkový výcvik a výcvik sebeobrany, který se neprovádí a praktický nácvik komunikace s agresivním klientem považují za přínosný. Sestry by uvítali na svých odděleních více mužského ošetřovatelského personálu.
Analýza spokojenosti klientů se službami a produkty ČSOB
KŇOURKOVÁ, Renata
Diplomová práce byla zpracována na téma {\clqq}Analýza spokojenosti klientů se službami a produkty ČSOB a. s.``. Cílem této práce bylo zjistit, jak jsou klienti ČSOB a. s. spokojeni s kvalitou produktů a služeb. Úkolem bylo zhodnotit prováděné dotazníkové šetření a poté navrhnout podněty, které by vedly ke zlepšení služeb ČSOB a. s. Dále jsem se zaměřila na nabízené portfolio produktů a služeb této banky pro retailové klienty a na porovnání třech, dle vyhodnocení dotazníku, nejvyužívanějších produktů s konkurenčními bankovními domy v ČR. Výsledkem práce je ucelený přehled o portfoliu produktů a služeb ČSOB a. s. pro retailové klienty a o spokojenosti s těmito produkty a službami.
Spolupráce sestry s rodinnými příslušníky klientů hospitalizovaných na interně zaměřeném oddělení
JÍLKOVÁ, Veronika
Zdravotníci, pacienti a rodinní příslušníci - tyto tři skupiny se setkávají často společně v krizové, či náročné situaci, kterou navíc prožívají odlišně. Proto při ní může docházet k nechtěnému úniku informací, následně k nesplněnému naplňování základních potřeb (a to nejen klientů, ale i odborníků). Sestry by měly být otevřeny ke komunikaci s rodinou, pravidelně jim nabízet výměnu informací. Přichází - li rodina s novými podněty, měli bychom umět najít cestu k jejich využití. Měli bychom vědět a umět rodině poradit, kde najít pomoc či podrobnější informace, případně ji jemně usměrňovat. Spolupráce zdravotníků s rodinou vytváří bezpečné prostředí, v němž se nemocný i rodina cítí podstatně lépe než v někdejším ovzduší autoritativního přístupu profesionálů ve zdravotnictví. Téma bakalářské práce je spolupráce sestry s rodinnými příslušníky klientů hospitalizovaných na interně zaměřeném oddělení. Cílem je zjistit jak sestry vnímají rodinné příslušníky klientů hospitalizovaných na interně zaměřeném oddělení. Odhalit s jakými problémy se sestry potýkají při jednání s rodinnými příslušníky hospitalizovaného klienta. Zjistit jestli jsou rodinní příslušníci spokojení s ošetřovatelským personálem na interně zaměřeném oddělení. Informace potřebné pro výzkum byly získány pomocí dotazníkového šetření u sester pracujících na interně zaměřeném oddělení a rodinných příslušníků hospitalizovaných klientů na interně zaměřeném oddělení Nemocnice České Budějovice a.s.. Hypotéza č.1 ,,Sestry na interně zaměřeném oddělení vnímají přítomnost rodinných příslušníků klientů hospitalizovaných na interně zaměřeném oddělení kladně`` byla potvrzena. Hypotéza č. 2 ,,Sestry se při jednání s rodinnými příslušníky klientů hospitalizovaných na interně zaměřeném oddělení potýkají s nedostatečným porozuměním podaných informací`` potvrzena nebyla. Hypotéza č. 3 ,,Rodinní příslušníci jsou spokojeni se spoluprácí s ošetřovatelským personálem na interně zaměřeném oddělením`` byla potvrzena. Doufám, že mé zjištěné poznatky otevřou a obohatí prostor pro spolupráci sester s rodinnými příslušníky klientů. Umožní kvalitní výměnu informací mezi rodinou a sestrami a které povedou k zlepšení péče o nemocné.
Proces výuky pacientů jako součást ošetřovatelského procesu
ŠEFČÍKOVÁ, Michaela
Výuka neboli edukace je nedílnou součástí ošetřovatelského procesu. Je to záměrná činnost, systematická instruktáž, která vede k získávání znalostí a dovedností specifickým způsobem učení. Za poslední tři desetiletí se významně změnila forma edukační činnosti. Před třiceti lety byla edukace orientována spíše na strohé předávání informací týkajících se léčby, možných komplikací a jejich prevence. V současné době sestra, která je svým vzděláním v oblasti edukace vysoce profesionální, klade důraz na vzájemnou spolupráci nejen s klientem, ale i s jeho rodinou. Sestra respektuje individuální potřeby klienta a snaží se ho přimět k aktivní účasti na péči o jeho zdraví. Cílem této práce bylo zjistit, zda sestry poskytují pacientům edukaci v rámci ošetřovatelského procesu a zda je tato edukace vnímána pacienty jako dostatečná pro udržení optimální úrovně jejich zdraví. Všechny hypotézy , které jsem si stanovila, byly potvrzeny. Zdravotně výchovná činnost je dle výsledků výzkumu vykonávána z velké části sestrami samotnými,ale v některých případech se na ní podílel i lékař. I když většina dotazovaných klientů vyjádřila spokojenost s poskytovanými informacemi, stále tu však byli takoví, kterým množství informací, teoretických i praktických, nevyhovovalo. Klienti ve většině případů uvedli, že poučení, která jim sestra poskytovala v rámci zdravotně výchovné činnosti jsou pro zlepšení jejich zdravotního stavu velmi důležitá. Spolupráce mezi sestrou a klientem je založena dobré komunikaci. Výsledkem tohoto porozumění je situace, kdy klienti dodržují pokyny dané sestrou. Z výsledků výzkumu bylo patrné, že všichni klienti se snažili dodržovat odborné pokyny a doporučení a tím dosáhnout požadovaného cíle tedy změny v chování.
Poruchy spánku u klientů v domově důchodců
HADAČOVÁ, Jana
Abstrakt Bakalářskou práci na téma Poruchy spánku u klientů v domově důchodců jsem si vybrala, protož mě zajímá, jak se spánek mění v průběhu stáří. Spánek je nedílnou součástí našeho života a s přibývajícím věkem se tato potřeba u člověka mění. Spánek slouží nejen k odpočinku a regeneraci sil, ale i pro udržení dobrého duševního a tělesného zdraví. Potřeba spánku je u každého člověka velmi individuální. Záleží mimo jiné na denní aktivitě člověka, na věku a na celkovém stavu organismu. Charakter spánku se mění s narůstajícím věkem a při individuálním hodnocení je někdy nesnadné vymezit, které problémy jsou přirozené a které již patologické. Kvalitu spánku mohou zhoršovat faktory jako zármutek, osamocení, úzkost nebo změna prostředí. Staří lidé mají obecně tendenci chodit dříve spát, ale déle usínat, v noci se často probouzejí, ráno dříve vstávají a přes den i několikrát usínají. Pro lepší klasifikaci poruch spánku bylo v roce 1990 nově přepracovaná verze Mezinárodní klasifikace poruch spánku (International Classification of slep Disorders {--} ICSD) ve spolupráci s různými asociacemi a společnostmi pro výzkum poruch spánku. Poruchy spánku se podle této mezinárodní klasifikace dělí na primární poruchy kam zařezujeme dyssomnii a parasomnii a sekundární poruchy, které jsou spojené s onemocněním somatickým nebo duševním. Příčiny poruch spánku mohou být různé, a proto se diagnostika musí být pečlivá. Sestra se zde také velkou částí zapojuje do diagnostiky. Při výzkumu bych chtěla zjistit, jaké mají klienti v domovech důchodců poruchy spánku, jak jsou informováni o poruchách spánku a jestli mají klienti vhodné prostředí pro spánek. Hypotéza, že klienti v domovech důchodců trpí poruchu usínání se potvrdila. Hypotéza, že klienti v domovech důchodců jsou informováni o poruchách spánku se potvrdila, ale s malým rozdílem od varianty, že informace klienti o poruchách spánku nemají. Hypotéza o neznalosti metod pro navození kvalitního spánku se potvrdila. Hypotéza, že klienti v domově důchodců mají vhodné prostředí pro spánek se nepotvrdila. Sestra je zde velmi důležitá, protože je vždy na blízku. Měla by se zajímat o problémy klientů se spánkem a snažit se je řešit jinak než farmakologickou cestou. Sestry by měly být dostatečně informované o těchto důležitých krocích, aby s těmito informacemi uměli zacházet a používat je ve své praxi. Spánek přece slouží k celkové regeneraci a načerpání nových sil.
Způsoby uspokojování duchovních potřeb klientů katolického vyznání
LÖFFELMANNOVÁ, Blanka
Duchovní a náboženské přesvědčení jsou významné v životě mnoha lidí. Duchovní přesvědčení většinou nabývá většího významu v období nemoci, a některým lidem může pomoci lépe se s nemocí vyrovnat. Tento druh potřeb byl v naší společnosti donedávna tabu. V teoretické části je vymezen pojem potřeba, druhy potřeb, hierarchie potřeb podle A. H. Maslowa, dále jsou zde popsány změny v uspokojování potřeb v období nemoci a vysvětleny pojmy duchovní blaho a holistické pojetí člověka. V druhé části je teorie zaměřená na vymezení pojmů křesťanství, katolická církev, víra, svátosti, modlitba, pastorační péče a vysvětlena problematika nemoci ve vztahu ke křesťanské víře. Praktická část si klade za cíl zjistit, do jaké míry jsou uspokojovány duchovní potřeby klientů katolického vyznání, zjistit, zda sestry při odběru ošetřovatelské anamnézy zjišťují náboženské vyznání klienta a zjistit, zda sestry informují klienty o možnostech uspokojovány duchovních potřeb spojených s jejich vírou. V závěru práce jsou popsána fakta, která vyplývají z výsledků výzkumu v závislosti na cílech, které byly na začátku stanoveny.
Změny v systému sociální péče a jejich dopad na klienty
NOHAVOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá problematikou poskytování sociální péče a mapuje změny, které nastaly účinností nového zákona o sociálních službách. Teoretická část práce je věnována zákonu o sociálních službách, jehož platnost přináší do systému sociálních služeb mnoho změn. Výrazné změny se týkají především poskytovatelů a uživatelů sociálních služeb. Praktická část práce popisuje názory vybraných registrovaných poskytovatelů sociálních služeb na nový zákon o sociálních službách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 504 záznamů.   začátekpředchozí488 - 497další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.