Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 453 záznamů.  začátekpředchozí449 - 453  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Znalosti a zkušenosti z oblasti drog u dětí základních škol ve městě a na vesnici
MALÁ, Eliška
Tématem bakalářské práce je Znalosti a zkušenosti z oblasti drog u dětí základních škol ve městě a na vesnici. Drogy jsou v dnešní době celosvětovým problémem, který se dotýká každého z nás. V České republice se zatím nedaří účinně ovlivňovat postoje a zvyklosti dospělého obyvatelstva, pokud jde o užívání drog. V případě mládeže je situace bohužel ještě složitější, protože dnešní společnost nemá dostatečnou vůli k efektivnímu prosazování zákonných omezení dostupnosti drog. V prostředí škol není v dnešní době dostatečně podporována výchova ke zdravému životnímu stylu. Zdravý způsob života není dostatečně propagován ani v zájmových volno časových organizacích pro děti a mládež. Často bohužel ani rodiče nejsou vhodným vzorem, pro své dospívající děti, pokud jde o užívání návykových látek. Nakolik děti ovlivňuje prostředí, ve kterém vyrůstají, v užívání drog, zjišťuje moje bakalářská práce. Cílem šetření je zjistit, jaké znalosti a zkušenosti mají žáci 9. tříd z měst a venkova z oblasti drog a následně posoudit, nakolik jsou tyto znalosti a zkušenosti s drogami u respondentů z města a venkova rozdílné. Pro zjištění těchto cílů byly stanoveny dvě hypotézy na jejichž základě byl zvolen kvantitativní výzkum, metodou dotazování, formou anonymních dotazníků. Dotazník zjišťoval v kolika letech respondenti získali první zkušenost s jednotlivými drogami, samotné užívání, informovanost respondentů z oblasti legislativy drog, protidrogové prevence a znalost pojmů z oblasti drog. Dotazník obsahoval celkem 31 otázek. Skupinu dotazovaných tvořili žáci 9. tříd na základních školách v Českých Budějovicích, Strakonicích, Katovicích a Volenicích. Bylo rozdáno celkem 298 dotazníků, návratnost byla 100%. Výsledky výzkumu potvrdily hypotézy. V první hypotéze byl předpoklad, že žáci základních škol ve městě mají více znalostí z oblasti drog než žáci základních škol na vesnici. Tento předpoklad se potvrdil. Na otázky, týkající se znalostí respondentů z oblasti drog odpovídali správně častěji respondenti z města. Druhá hypotéza předpokládala, že žáci základních škol ve městě mají více vlastních zkušeností s užitím ilegální drogy než žáci základních škol na vesnici. I tato hypotéza byla potvrzena. Zkušenost s ilegální drogou má o 1,6% respondentů z města více, než respondentů z venkova. Třetí hypotéza předpokládala, že žáci základních škol na vesnici mají více vlastních zkušeností s užitím legální drogy než žáci z měst. Tato poslední hypotéza byla také potvrzena. Rozdíl v užívání legálních drog byl mezi respondenty z venkova a města dokonce vyšší než v užívání nelegálních drog a činil 5,7%. Výzkum tedy dokázal, že existují rozdíly nejen ve znalostech, ale i v užívání návykových látek mezi žáky základních škol z měst a z venkova.
Dějiny techniky v systému všeobecného vzdělání - aplikace v základním školství
KLIMENT, Karel
Diplomová práce stručně popisuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, jeho cíle, klíčové kompetence a průřezová témata. Pojednává o vzdělávací oblasti Člověk a svět práce a jednotlivých jejích okruzích. Dále jsou zde shrnuty názory několika učitelů na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, tvorbu Školního vzdělávacího programu a zavádění obojího do praxe. V druhé části práce je popsán projekt, který umožní žákům seznámit se s historií techniky v rámci regionu i širšího okolí. Je zde návrh, jakým způsobem pracovat, a postup, jakým žáci pracovali a jakých výsledků dosáhli.
Aktivizující metody a techniky učení v předmětu chemie na základní škole
BUDKOVÁ, Veronika
Cílem práce bylo prokázat efektivitu vhodných technik učení a aktivizujících metod do výuky předmětu chemie. Snahou bylo zvýšit aktivitu žáků, vhodným vedením vyučovací hodiny je zaujmout probíraným učivem a dosáhnout lepšího pochopení učiva u vybrané skupiny žáků na konci výzkumu. V rámci experimentu byly zvoleny dvě skupiny žáků z 9. tříd. Každá třída se nacházela na jiné škole. Za experimentální skupinu byla zvolena třída na Základní škole v Počátkách. Při experimentální výuce byla výuka doplňována vhodnými aktivizujícími metodami a technikami učení. Kontrolní skupinu tvořila třída ze Základní školy ve Žďáru nad Sázavou. Tato skupina byla vyučována tradičními metodami. Na základě vyhodnocení vstupních a výstupních testů byly získány výsledky, které potvrdily efektivitu experimentální výuky.
Protidrogová prevence na základní škole
SOLDÁTOVÁ, Petra
Diplomová práce pojednává o prevenci sociálně patologických jevů na základní škole. Teoretická část se zaměřuje na obecnou charakteristiku sociálně patologických jevů ohrožujících děti a mládež, zejména se věnuje drogové závislosti a protidrogové prevenci na základní škole. Praktická část diplomové práce se zabývá analýzou minimálního preventivního programu vybrané školy v Českých Budějovicích a výzkumem, který hodnotí dopad preventivních aktivit školy na žáky 9. třídy. Závěrečnou částí diplomové práce je zpracování vlastního preventivního programu.
Technické památky Tábora a jeho okolí, aplikace v základním školství
VAŠICA, Miroslav
Má práce pojednává o technických památkách táborského regionu, které jsou v ní seřazeny chronologicky podle míst výskytu. Jejich zmapování vypovídá o postupu techniky v našem regionu a s tím souvisejícím rozvojem společnosti, vlivu na životní podmínky a zároveň na životní úroveň obyvatel regionu. Součástí mé práce je i ukázka prezentace památek vytvořená z jedné kapitoly jako didaktická učební pomůcka pro učitele při výkladu této problematiky žákům druhého stupně na základních školách. Její aplikace je možná při výuce mnohých předmětů v rámci využití mezipředmětových vztahů. Cílem práce je vyzdvihovat u žáků význam techniky v souvislosti s krajinou jejich domova a tím je vychovávat k národnostnímu cítění a hrdosti na vlastní region a na svůj národ.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 453 záznamů.   začátekpředchozí449 - 453  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.