Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 448 záznamů.  začátekpředchozí428 - 437dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Panteon heraldických figur jako cesta k logotypu
MACOUN, Ondřej
Anotace Ve své práci se věnuji heraldice jako vědě dvou světů. V první části je představena ve své historizující funkci. Je zde stručně vymezen její původ, vývoj a význam pro současnou společnost spolu s hlavními pravidly pro tvorbu znaků jakožto heraldických artefaktů. V další části je popis heraldiky jakožto specifického druhu výtvarného umění s jasně stanoveným řádem. Součástí práce je také konvolut deseti kresebných prací s tématem heraldických figur, které vycházejí z heraldické tradice, ale svým zpracováním se blíží své modernější podobě ve formě logotypů. Jejich popis a postup práce je obsažen v praktické části spolu s návrhem využití heraldiky jako inspiračního zdroje pro výuku výtvarné výchovy na druhém stupni základních škol.
Pasivní a aktivní kouření a jeho prevence u žáků na ZŠ
TOŠNEROVÁ, Jana
Tato bakalářská práce nese název Pasivní a aktivní kouření a jeho prevence u žáků na ZŠ. Je rozdělena do několika částí, z nichž jednu tvoří podrobný popis vzniku pasivního kouření, další částí je rozbor dopadů a zdravotních následků na lidský organizmus vlivem aktivního a pasivního kouření, rozdílů mezi nimi a v neposlední řadě také přehled látek obsažených v cigaretovém dýmu. Pasivní kouření v dnešní době patří mezi nejrozšířenější globální společenské problémy a vůbec nejohroženější skupinou mezi všemi pasivními kuřáky jsou děti žijící v domácnosti s aktivními kuřáky. Děti, které navštěvují pravidelně základní školu, jsou další velmi specifickou skupinou. Aktivní kouření je totiž na základních školách velmi rozšířeným jevem a proto se v této bakalářské diplomové práci podrobně hovoří o prevenci kouření, jejím významu a možnostech. Poslední částí práce je tedy výzkum realizovaný na vzorce 80 respondentů žáků ZŠ, zkoumá se v něm jejich věk, rodinné zázemí a především zkušenost s kouřením a znalost jeho negativních dopadů na zdraví. Součástí výzkumu je i rozhovor s metodikem prevence na vybrané škole, z něhož se dozvídáme, jak velkou roli při prevenci kouření dětí sehrává škola a rodina. Závěr představuje podrobný rozbor získaných informací a výsledků.
Problematika primární prevence ve školním prostředí
KRČMÁŘOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá problematikou primární prevence sociálně patologických jevů, které bezprostředně ohrožují nejen školní prostředí, ale také okolí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na obecnou charakteristiku prevence a sociálně patologických jevů. Praktická část je zpracována pomocí dotazníků, které jsou určeny pro žáky 9. tříd příslušné základní školy a kraje, kde jsem zjišťovala problematiku primární prevence. Výsledky jsou zpracovány v počítačovém programu - Microsoft Excel a vyjádřeny pomocí grafů. Zajímavostí této práce by bylo zkusit provést tento výzkum i na střední škole.
Prevence šikany na základních školách v regionu Prachatice
PSUTKA, Jan
Problematika šikany, která v sobě skrývá fyzické i psychické omezování či týrání jedince v kolektivu, je v současné době velmi aktuálním tématem. Vzhledem k tomu, že pracuji jako komisař služby kriminální policie a vyšetřování, zaměřil jsem svou pozornost na prevenci šikany na základních školách v regionu Prachatice a využil tak svých znalostí a zkušeností z praxe. Opíral jsem se samozřejmě také o teoretické poznatky řady odborníků publikujících k tomuto tématu. Tyto obecné poznatky o šikaně jsem představil v teoretickém oddíle. Cílem mé práce bylo popsat spolupráci základních škol v regionu Prachatice s Policií České republiky při prevenci šikany mezi dětmi ve škole. V rámci kvalitativního výzkumu jsem se zaměřil na metodu dotazování a jako techniku použil polostrukturovaný rozhovor. Můj výběrový soubor tvořilo 30 metodiků prevence, kteří působí na základních školách v prachatickém regionu. Výzkum byl realizován v období únor - březen 2012. Výsledky výzkumu potvrdily, že v regionu Prachatice pravidelně žádají základní školy Policii České republiky o spolupráci při prevenci šikany mezi dětmi ve škole, neboť považují tuto spolupráci za efektivní a s jejich poskytovanými službami jsou spokojeny. Podle některých respondentů je přesto do budoucna potřeba, aby policie zlepšila informovanost o svých možnostech v otázkách prevence a aby byla také se školami v častějším kontaktu, když je zapotřebí plnit i další úkoly v preventivní oblasti. Školy by uvítaly pomoc policie nejen při zpracování minimálního preventivního programu, ale i při vzniku speciálního programu proti šikaně, neboť jsou si vědomi přínosu policie v této věci. Dále je potřeba vytvořit společnou preventivní strategii škol a policie. Navrhuji, aby se další výzkum zaměřil na zjištění, zda by tato doporučená preventivní opatření měla v praxi vliv na minimalizaci problému šikany mezi dětmi ve škole.
Preventivní program proti šikaně na základní škole
JURKOVÁ, Ivana
Ve své bakalářské práci se zabývám preventivním programem proti šikaně na základní škole. Cílem bylo na základě studia odborné literatury a analýzy současného stavu dané školy vypracovat školní program proti šikaně pro tuto základní školu. Práce je rozdělena do třech kapitol. Nejprve se věnuji objasnění pojmů, jako je šikana a šikanování, dále charakterizuji její aktéry a následky, které u nich mohou vzniknout. V následující kapitole se zaměřuji na prevenci šikany, kterou nejprve vymezím, a následně představím některé metody a formy prevence. Součástí kapitoly jsou instituce, orgány v systému prevence šikany, které poskytují pomoc v případě prevence nebo již šikany vzniklé. V poslední kapitole je obsahem školní program proti šikanování, jeho charakteristika, předpoklady k fungování, diagnostika žáků a evaluace preventivních programů. Na základě prostudovaných odborných informačních zdrojů a analýzy současné situace dané základní školy je poslední částí této bakalářské práce mnou vytvořený škoní program proti šikaně pro tuto konkrétní základní školu. Program obsahuje třináct klíčových komponent, potřebných pro jeho funkčnost. Preventivní program následně poskytnu předem vybrané základní škole.
Šikana a agresivita na základní škole
MINÁRIKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá výskytem šikany a agresivity na základní škole v porovnání na velkém a malém městě. Cílem práce je zmapovat v jaké míře se na těchto školách vyskytuje šikana a zmapovat názory učitelů na možnosti a podoby prevence a řešení šikany. Teoretická část se zabývá různými pohledy na pojem šikana, šikanování, agresivita, jejími aktéry a jaké jsou možnosti prevence a nápravy. Praktická část popisuje výsledky provedeného výzkumu, který porovnával situaci na vybraných školách. Odhaluje rozšířenost šikany mezi žáky a jejich osobní zkušenosti s tímto jevem.
Implementace Evropské úmluvy o krajině v rámci výukového projektu EKOLOGICA
PRAAM spol. s r.o., Písek
Projekt ECOLOGICA je určen pro pedagogy, zájmové pracovníky a rodiče, aby jim pomohl připravit a iniciovat zajímavé a poutavé vyučování a osvětu metodami projektové výuky pro jejich děti, žáky a studenty. ECOLOGICA podněcuje a pomáhá objevovat a pracovat v krajině, realizovat přímou akci, uvažovat a pracovat v souvislostech, v kolektivu si určovat své role a zájmy tak, aby výsledek práce – zejména v rámci segmentového Výukového programu ECOLOGICA – byl kolektivním dílem různě zaměřených žáků a studentů (např. redaktor, fotograf, DTP pracovník a programátor, etnograf, mediální a PR odborník, novinář, projektový manažer a další). Je zároveň i osvětovou kampaní, která probíhá v souvislosti s realizací vzdělávacího projektu ve školách. Tato kampaň má informovat veřejnost o změnách v krajině, o historických tradicích a souvislostech, o duši krajiny, která ovlivňuje její obyvatele. CD-ROM obsahuje soubor s popisem projektu (www.ecologica.cz), závěrečnou zprávu projektu a soubor s výukovým projektem.
Prevence závislosti na marihuaně
VOJTĚCHOVÁ, Jiřina
Diplomová práce zjišťuje, porovnává znalosti a zkušenosti s drogami u žáků. Charakterizuje drogovou závislost, její vznik a příčiny. Zabývá se problematikou drogové prevence, jejími možnostmi a způsoby, které jsou aplikované ve školách. Popisuje zákony týkající se užívání drog. Výsledky výzkumu ukazují, že primární prevence užívání marihuany nesmí být podceňována.
Integrace dítěte s Downovým syndromem do vzdělávacího procesu
SLABOVÁ, Zdeňka
Práce se zabývá problematikou integrace dítěte s Downovým syndromem do základního školství. Je zde popsán celý proces integrovaného vzdělávání. Text je rozdělen do čtyř kapitol. Ty jsou zaměřeny na Downův syndrom, jeho znaky a celkový vývoj. Dále je zde popsán samotný proces integrace, systém péče o děti s DS a typy základních škol. První příloha obsahuje podrobné kazuistiky tří děvčátek s Downovým syndromem. Další přílohy nabízí formulář pro vypracování IVP, náplň práce SPC a tabulky pro porovnání pohybového vývoje a sebeobslužných dovedností dětí s DS.
Analýza plnění rozpočtu příspěvkové organizace - základní školy v časové řadě let 2008 - 2010
Kollinová, Blanka ; Nováková, Štěpánka (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá hospodařením příspěvkových organizací, jejich vztahu ke zřizovateli a státu, v konkrétních podmínkách základních škol. V první části jsou zařazeny příspěvkové organizace do veřejného sektoru. Následují charakteristiky příspěvkových organizací zřízených územním samosprávným celkem a základních škol. V závěru teoretické části je uveden princip hospodaření škol. Praktická část se zabývá plněním rozpočtu a hospodařením s příspěvky od zřizovatele a státu konkrétní základní školy. V praktické části je dále analyzován vývoj nákladů, výnosů a výsledku hospodaření za hospodářské roky 2008, 2009, 2010.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 448 záznamů.   začátekpředchozí428 - 437dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.