Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 240 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělání žáků s mentálním postižením v hlavním vzdělávacím proudu
VLASÁKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá integrací žáků s lehkým mentálním postižením v hlavním vzdělávacím proudu.
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
BOURRIEZ, Edita
Cílem bakalářské práce je provést na podkladě legislativních a koncepčních dokumentů popis a komparaci vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice, Francii a Québecu. V souladu s formulovaným cílem jsou analyzovány a komparovány legislativní dokumenty jednotlivých zemí, týkající se inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Následně jsou formulovány dílčí cíle: komparace vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami a porovnání vzdělání, kompetencí a práce asistenta pedagoga. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V prvním bloku teoretické části jsou představeny vzdělávací systémy jednotlivých zemí. Druhý blok se věnuje popisu vzdělávání žáků a studentů se speciálně vzdělávacími potřebami, tak jak jsou v jednotlivých zemích legislativně vymezeny. Praktická část se zaměřuje na analýzu a komparaci jednotlivých subjektů. Jádrem praktické části je konkrétní porovnání možností podpory inkluzivního vzdělávání v jednotlivých zemích. K naplnění výše uvedených cílů je zvolena kvalitativní strategie, použitou technikou sběru dat je komparativní analýza. Sekundárně je využito polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. Práce může být přínosem pro studenty pedagogicky zaměřených programů i pro pedagogickou veřejnost. Výsledky bakalářské práce mohou v aplikační rovině sloužit jako inspirativní podklady pro tvorbu inovací ve vzdělávání žáků a studentů se speciálně vzdělávacími potřebami v ČR. Z výsledků komparace vyplynula rozdílnost v přístupu ke vzdělávání žáků se speciálními potřebami. Termíny integrace/inkluze částečně splývají, prolínají se. Při praktické aplikaci má inkluzivní vzdělávání v jednotlivých zemích odlišnou interpretaci. Z porovnání postavení a vzdělávání asistentů pedagoga vyplynuly rozdíly, zejména v rovině náplně práce a osobních kompetencích.
Změny v instituci při individuální integraci dítěte s poruchou autistického spektra do běžné mateřské školy
DRDOVÁ JONÁŠOVÁ, Daniela
Bakalářská práce se věnuje změnám v instituci při individuální integraci dítěte s poruchou autistického spektra do běžné mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do třech kapitol. První kapitola se zabývá vymezením pojmu poruchy autistického spektra, etiologií, triádou problémových oblastí, nespecifickými variabilními rysy, popisem vybraných poruch a diagnostikou. Druhá kapitola se věnuje vymezení pojmů integrace a inkluze. Třetí kapitola se zabývá možnostmi vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra, vzděláváním v předškolním zařízení a vybranými podpůrnými opatřeními. Cílem praktické části je pomocí kvalitativního výzkumu, konkrétně případovou studií, zjistit a popsat specifické jevy, které se v běžné mateřské škole dějí při individuální integraci dítěte s poruchou autistického spektra. Pro sběr kvalitativních dat byly využity techniky zúčastněného pozorování, analýza dokumentů a polostrukturované rozhovory. Cílem práce bude odpovědět na stanovené výzkumné otázky a dosažení stanoveného cíle. Bakalářská práce může posloužit jako inspirativní materiál mateřským školám, které se s individuální integrací dítěte s PAS setkají poprvé.
Individuální integrace žáka s poruchami intelektového vývoje v první třídě základní školy běžného typu z pohledu asistenta pedagoga
ZUBOVÁ, Pavlína
Cílem bakalářské práce je objasnit průběh individuální integrace u vybraného žáka s poruchami intelektového vývoje v první třídě základní školy běžného typu z pohledu asistenta pedagoga. Teoretická část vymezuje pojem integrace a následně popisuje její realizaci, zabývá se také speciálně pedagogickou podporou. Samostatná kapitola je vyčleněna tématu asistent pedagoga, jeho kvalifikaci, náplni práce a v neposlední řadě i jeho osobnostním faktorům. Poslední kapitola objasňuje problematiku poruch intelektového vývoje, charakterizuje specifické znaky poruch a nastiňuje strategie v edukačním procesu. V praktické části je výzkumný proces zpracován kvalitativně v designu případové studie vybraného žáka za použití metod analýzy dokumentů, rozhovorů a pozorování v průběhu jednoho školního roku za podpory obsahové analýzy. V podkapitolách je vymezen postup výzkumného šetření vedoucí k dosažení stanoveného cíle. Na základě výzkumného šetření a získaných teoretických poznatků je v závěru bakalářské práce potvrzeno naplnění stanoveného cíle. Je zde objasněn průběh a výsledné změny individuální integrace žákyně s poruchami intelektového vývoje ve vybraných dovednostech v předmětech Český jazyk a Matematika. V závěru se rovněž potvrzuje, že způsob integrace a individualizované výuky, který byl uplatněn v této případové studii, se ukazuje v mnoha ohledech jako přínosný i přes výsledné obtíže.
Vychovatel školní družiny v roli asistenta pedagoga
TRSKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematikou vychovatele školní družiny v roli asistenta pedagoga na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. V současné době se stává běžnou praxí, že je pozice asistenta pedagoga na těchto školách nabízena vychovatelům školní družiny. Kromě přínosu má ale spojení dvou pozic i určitá rizika. Cílem této práce je popsat výhody, nevýhody, příležitosti a rizika role asistenta pedagoga vychovatelem školní družiny. K dosažení cíle byla použita strategie kvalitativního výzkumu s metodou dotazování a technikou polostrukturovaného rozhovoru. Tyto rozhovory byly realizovány s vychovatelkami pracujícími na základních školách v Plzeňském kraji, s minimální délkou praxe 2 roky. Získané informace byly zpracovány metodou vytváření trsů. Z výsledků výzkumu je zřejmé, že pro vychovatele je pozice asistenta výhodná jak finančně, tak z důvodu příležitosti získání nových zkušeností. Díky fungující spolupráci s učiteli na prvním stupni základních škol se asistent v této pozici cítí dobře. Jako nevýhodu vnímají asistenti podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni, kde si připadají neefektivně využíváni z důvodu nedostatečné komunikace a kooperace s učiteli. Rizikem se pro ně stává časové vytížení, stres a vyčerpání. Aktivní podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami je dle získaných informací nepostradatelným přínosem v oblasti integrace žáků do běžných tříd. Tato bakalářská práce může sloužit k osvětlení důvodů, proč vychovatelé pozici asistenta přijímají a s jakými pozitivy a negativy se potýkají.
Potřeby pedagogů 1. stupně ZŠ v kontextu inkluzivního vzdělávání
ŠŤÁVOVÁ, Sabina
Diplomová práce reflektuje situaci charakterizující situaci učitele 1. stupně základní školy v kontextu uplatňování principů společného vzdělávání. Cílem práce je zachycení vnímání podpory poskytované učitelům, kteří se podílejí na práci s dětmi začleněnými do školní výuky na prvním stupni ZŠ ve vybraném regionu, a identifikace jejich vzdělávacích potřeb (kvalitativní část výzkumu). Zároveň se práce snaží zmapovat různé vzdělávací a rozvojové potřeby, které pociťují učitelé v kontextu přípravy na práci s dětskými kolektivy, v nichž jsou začleňovaní i žáci vyžadující podporu (kvantitativní část studie). Předpolím výzkumu je teoretická část, kde jsou zmiňovány názory na uplatňování principů inkluze v českých podmínkách, analýza stávajících problémů a shrnutí požadavků na práci učitele v inkluzívní škole. Dále byl podle možností daných objektivními podmínkami realizován výzkum ve smíšeném výzkumném designu s akcentem na jeho kvalitativní část. Výstupem práce je pak zformulování doporučení pro další vzdělávání a profesní podporu učitelů.
Vzdělávání žáků s Downovým syndromem v hlavním vzdělávacím proudu
FOREJTOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků s Downovým syndromem v hlavním vzdělávacím proudu na základní škole. Inkluzivní vzdělávání je stále často ve společnosti probírané a některými lidmi nepochopené téma. Proto jsem se rozhodla získat a vyhodnotit data o inkluzivním vzdělávání u žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly bakalářské práce jsou teoretické a jedna kapitola je praktická. První kapitola vymezuje specifika a možnosti vzdělávání žáků s Downovým syndromem v běžné základní škole. Druhá kapitola popisuje inkluzivní vzdělávání a legislativu českého školství. Ve druhé kapitole jsou také popsána podpůrná opatření, která zahrnují např. asistenta pedagoga a individuální vzdělávací plán. Ve třetí kapitole je vymezeno a popsáno distanční vzdělávání na základní škole. Tato kapitola vznikla jako reakce na pandemii nemoci Covid-19, která v České republice plošně uzavřela všechny školy. A z tohoto důvodu bylo nutné přejít z prezenční formy vzdělávání na formu distanční. Kapitola čtvrtá je praktická, která je zaměřená na inkluzivní vzdělávání dvou vybraných dívek s Downovým syndromem. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak probíhá vzdělávání žáků s Downovým syndromem v hlavním vzdělávacím proudu na běžných základních školách. Výzkumné šetření bylo uskutečněno prostřednictvím kvalitativní výzkumné metody za použití techniky rozhovoru a měla být použita metoda pozorování. Byly zvoleny polostrukturované rozhovory s pedagogy, asistentkami žákyň s Downovým syndromem a s jejich zákonnými zástupci.
Připravenost učitelů 1. stupně ZŠ na spolupráci s asistentem pedagoga, jejich spolupráce v praxi
JIRKŮ, Zuzana
Tématem diplomové práce je připravenost učitelů 1. stupně ZŠ na spolupráci s asistentem pedagoga, neboť toto téma je velice aktuální. Důležitým faktorem in-kluze je kvalitní spolupráce mezi asistentem pedagoga a pedagogem. Teoretická část je rozdělena na pět oblastí. V první oblasti jsou vysvětleny základní pojmy inkluzivní pedagogiky, druhá část se zaměřuje na vzdělávací programy základní školy, ve kte-rých je také vymezeno vzdělávání žáku se speciálně vzdělávacími potřebami. Třetí oblast se věnuje možnostem podpory. Ve čtvrté části je vymezena pozice asistenta pedagoga a poslední část je zaměřena na spolupráci pedagoga a asistenta pedagoga. Praktická část prezentuje výsledky výzkumného šetření. Cílem tohoto šetření, reali-zovaného kvantitativní metodou (dotazníkové šetření), bylo zjistit, zda si učitelé myslí, že jsou připraveni (a jak) na spolupráci s asistentem pedagoga. Dalším úkolem bylo stanovit, jakým způsobem spolu spolupracují.
Pohled žáků základní školy na asistenta pedagoga
ZEMANOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá Pohledem žáků základní školy na asistenta pedagoga. Teoretická část se skládá ze dvou hlavních kapitol. První definuje inkluzivního vzdělávání a jeho podobu na základní škole. Druhá kapitola se zabývá profesí asistenta pedagoga. Nejdříve legislativou upravující jeho práci, a to z pohledu požadované kvalifikace, vykonávání přímé a nepřímé pedagogické činnosti a také platového zařazení. V neposlední řadě vymezením náplně práce asistenta pedagoga a spoluprací mezi učitelem a asistentem pedagoga na základní škole. Cílem této práce je zjistit, jaký pohled mají žáci základní školy na asistenta pedagoga, jaká je podle nich náplň jeho práce a jaké mají zkušenosti se spoluprací mezi asistentem a učitelem.
Specifika trávení volného času u dětí s Aspergerovým syndromem
MAREŠOVÁ, Kristýna
MAREŠOVÁ, K. Specifika trávení volného času u dětí s Aspergerovým syndromem. České Budějovice 2020. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce P. Samcová. Práce se zabývá specifikami trávení volného času dětí s Aspergerovým syndromem. Teoretická část charakterizuje autismus, triádu problémových oblastí a poruchy autistického spektra, mezi které se na základě symptomů řadí také Aspergerův syndrom. Dále je popsán samotný Aspergerův syndrom, diagnostika, která je pro stanovení této diagnózy důležitá, a určité problémy typické pro Aspergerův syndrom. V teoretické části je také vymezen pojem volný čas, hra, školní družina, inkluzivní vzdělávání a asistent pedagoga. Praktická část obsahuje zjištění z jednotlivých rozhovorů s respondenty, kteří mají dítě s Aspergerovým syndromem v mladším školním věku, identifikované skupiny a následné shrnutí celého výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 240 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.