Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 415 záznamů.  začátekpředchozí390 - 399dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Využití prvků alternativní pedagogiky Maria Montessori pro děti ulice v Zambii
ŠIMEČKOVÁ, Veronika
Využití prvků alternativní pedagogiky Marie Montessori pro děti ulice v Zambii Disertační práce ?Využití prvků alternativní pedagogiky Marie Montessori pro děti ulice v Zambii? je věnována problematice vzdělávání zranitelných dětí a ?dětí ulice? v Zambii. Autorka v úvodu teoretické části představuje Zambii jako takovou a poté v jednotlivých kapitolách představuje její hlavní problémy, ze kterých podrobně rozebírá chudobu, onemocnění HIV/AIDS a jeho vliv především na děti. Blíže se pak věnuje úskalí zambijského vzdělávání, představuje jeho hlavní znaky a v závěru kapitoly se poté věnuje konkrétnímu rozdělení zambijského školství. Vzhledem k tomu, že autorka v rámci svého působení v Zambii zjistila, že je zde vzdělávání velice neefektivní z důvodu nedostatečného finančního zajištění a neefektivity vyučování, zaměřila se právě na tuto problematiku. Dále se věnovala oblasti dobrovolnictví a jeho zákonitostem. Zranitelné děti a ?děti ulice? lze chápat jako jeden z mnoha důsledku chudoby v Zambii. Rozdělují se na ?děti ulice? a děti žijící na ulici. Rozdíl v těchto dvou skupinách je zásadní a to, že děti ulice tráví svůj volný čas na ulici a druhá skupina, na ulici žije. V závěru teoretické části představuje alternativní pedagogiku Marie Montessori, kde uvádí její nejdůležitější a nejzákladnější principy, prvky a konkrétní oblasti učení. Ve výzkumné části představuje výsledky ve vztahu k jednotlivým cílům disertační práce, které si na počátku stanovila a následně získala a v rámci výzkumu, který absolvovala v letech 2006 ? 2009 v Zambii, kde se zabývala realizací výuky a volnočasových aktivit pro zranitelné děti (OVC/ orphans and vulnerable children) a ?děti ulice? z preventivně sociálního projektu edukačních a volnočasových aktivit v compaundu (chudinské čtvrti) Kalingalinga. Pro naplnění výzkumné části autorka zvolila čtyři cíle. Prvním cílem bylo zjistit, zda lze využít některé prvky pedagogiky Marie Montessori pro výuku a volnočasové aktivity zranitelných dětí (OVC/Orphans and vulnerable children) a dětí ulice (?Street children?), druhým cílem bylo vytvořit metodické listy a pomůcky, které budou přizpůsobeny vnitřní kultuře země a sociálnímu statutu dětí. Třetím cílem bylo vytvořit vhodné volnočasové aktivity pro děti ulice, které budou opět korespondovat s povahou dětí. Čtvrtým cílem bylo vylepšit spolupráci, koordinaci a kooperaci mezi stážisty, kteří odjíždí do Zambie z důvodu účelnosti sociálního projektu. Jednou ze součástí této kapitoly jsou také metodické listy pro práci s těmito dětmi, které na základě svých zkušeností autorka vytvořila. Všechny cíle autorka naplnila a prokázala, že lze využít prvky alternativní pedagogiky Marie Montessori při vzdělávání a tvorbě volnočasových aktivit zranitelných dětí a ?dětí ulice?.
Koncept volného času ve vztahu k životu předškolního dítěte
FÁROVÁ, Kateřina
Diplomová práce zkoumá, zda lze pojem volný čas aplikovat na životní situaci dětí předškolního věku, případně v jakém smyslu. Analýzou, jaký význam má volný čas v předškolním věku. Objevením způsobu využití volného času v předškolním věku, tak aby byly co nejvhodnější vzhledem k vývojovým zvláštnostem předškolního věku. Nalezením způsobů propojení pedagogiky volného času a preprimární pedagogiky, kde autorka spatřuje možnosti spolupráce vzhledem k obrovskému rozvoji volnočasových aktivit, růstu populace předškolních dětí a rozvojem poznatků vývojové psychologie.
Výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy
JANEČKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá výukou cizích jazyků v rámci dramatické výchovy. Jedná se zejména o výuku předškolních dětí a dětí mladšího školního věku. Teoretická část se zabývá volným časem, aktivitami prováděnými ve volném čase, osobností pedagoga. Dále jsou zde zmíněny nejznámější alternativní školy a podrobněji je rozebrána waldorfská pedagogika. Praktická část začíná uvedením do průběhu vyučovací hodiny cizího jazyka. Jsou zde uvedeny pomůcky, které děti při výuce používají, a zmíněny formy odměn a trestů. Praktická část také popisuje výuku anglického jazyka v Základní škole a v Mateřském centru. Anglický jazyk je zde vyučován hravým a zábavným způsobem. Dále je v práci uvedeno několik dramatických her, jejichž prostřednictvím se dá cizí jazyk vyučovat.
Etická dimenze prožívání volného času dětí a mládeže v České republice
PROKOPCOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá začleněním etických dimenzí do volnočasových aktivit dětí a mládeže. První kapitola se zaměřuje na vymezení základních pojmů z oblasti volného času a etiky. Další kapitola se zabývá hodnotovou orientací dětí a mládeže. Třetí kapitola se věnuje etickému rozměru volnočasových aktivit především ve spojitosti se zážitkem a etickou výchovou ve volném čase. Poslední kapitola se zabývá vlivem mediálních aktivit na děti a mládež, konzumní orientací, syntézou vlivu výchovných aspektů a syntézou etických hodnot a jejich významu pro osobnostní rozvoj dětí a mládeže.
Otázky volného času dětí a mládeže
MACHOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce ? ?Otázky volného času a mládeže? se zamýšlí nad problematikou volného času a mládeže a činiteli, kteří se podílejí na výběru volnočasových aktivit. V teoretické části byla zpracována odborná literatura. První kapitola charakterizuje rodinu a její vliv na výběr zájmových činností, v další kapitole jsou vybrány základní právní předpisy s tématem související. V dalších kapitolách jsou definovány a charakterizovány pojmy výchova a volný čas. Poslední kapitola popisuje instituce zabývající se výchovou ve volném čase. Praktická část je především zaměřena na hledání rozdílů ve způsobech trávení volného času dětí a mládeže v rodinách, které se hlásí k náboženskému vyznání a v rodinách bez vyznání. V praktické části byly stanoveny tři hypotézy.
Rozvoj pozitivní identity u romské mládeže ve volnočasových aktivitách
HYNOUŠOVÁ, Olga
Práce pojednává o identitě mladých Romů. O její vývoji, významnosti a důležitosti při hledání sebe sama. Abychom lépe pochopili důležitost nalézání identity u romské mládeže, musíme poznat jejich kulturu, tradice, způsob života atd. V teoretické části dále najdeme rozvoj osobnosti ve volném čase, jeho důležitost při utváření osobnosti a metody výchovy aplikované na práci s romskou mládeží vycházející z {\clq}qdobré praxe``. Praktická část je zaměřena na výzkum v terénu. Výzkum je ověření hypotézy, stanovené na začátku práce. Dále jsou součástí výzkumu nové skutečnosti, které autorka objevila při realizaci výzkumu v terénu. Pedagogovi by měla tato práce dát ucelený náhled na problematiku rozvoje identity u romské mládeže.
Možnosti uplatnění výtvarné tvořivosti v rámci environmentální výchovy
MOJCHEROVÁ, Veronika
Hlavním tématy bakalářské práce jsou environmentální výchova a výtvarná tvořivost. Teoretická část definuje výtvarnou tvořivost, popisuje její fáze, znaky a podstatu. Nastíněny jsou také její zásady a výzkum. Výtvarná tvořivost je v práci popisována v kontextu výtvarné výchovy. Zde je pozornost věnována zásadám ve výtvarné výchově, a to jak z hlediska didaktického, tak praktického. Dalšími tématy jsou také aplikace a cíle ve výtvarné výchově či závislost výtvarných činností na věku dítěte. Vzhledem k praktické části bylo též nutné popsat prostředí a funkce školní družiny a vztah výtvarné výchovy a děti prvního stupně. Dalším teoretickým okruhem je environmentální výchova, a to zejména problematika odpadů a jejich třídění. Analyzovaná témata výtvarná tvořivost, výtvarná výchova a environmentální výchova úzce souvisí s praktickou částí práce ? projektem, realizovaném ve školní družině na ZŠ Nové Hodějovice. Praktické provedení jednotlivých úkolů, vytvořených speciálně pro tuto práci, mělo pomoci dětem uvědomit si důležitost třídění odpadů a případně je přimět uvažovat o jejich alternativním využití ve volnočasových aktivitách.
Volnočasové aktivity v domovech pro seniory v porovnání město, obec
KUBIŠOVÁ, Barbora
Tématem této bakalářské práce jsou "Volnočasové aktivity v domovech pro seniory v porovnání město, obec." Teoretická část bakalářská práce je rozdělena na tři okruhy, v prvním jsou objasněny pojmy stáří, stárnutí a změny, které s tím souvisí. Druhý okruh je věnován volnému času seniorů a uvedení možných aktivit. V neposlední řadě je zmínka o sociální práci se seniory. Praktická část je zaměřena na dosažení stanovených cílů. Prvním cílem bylo porovnat volnočasové aktivity ve vybraných domovech pro seniory ve městech a v obcích pomocí sekundární analýzy dat. Sekundární analýze byly podrobeny plány činností volnočasových aktivit ve vybraných domovech pro seniory a jejich internetové stránky. Druhým cílem bylo zjistit spokojenost seniorů s poskytovanými volnočasovými aktivitami. Spokojenost seniorů byla zjišťována pomocí ankety. Z výzkumu vyplynulo, že senioři jsou s volnočasovými aktivitami spokojeni ve všech vybraných domovech jak ve městě, tak v obcích. Před realizací výzkumu byly stanoveny hypotézy. Hypotéza 1: Volnočasové aktivity v domovech pro seniory ve městech jsou srovnatelné s volnočasovými aktivitami v domovech pro seniory v obcích. Tato hypotéza byla výzkumem potvrzena. Ve všech vybraných domovech pro seniory je kladen důraz na volnočasové aktivity, všechny domovy pro seniory pořádají pro klienty podobné (srovnatelné) volnočasové aktivity. Hypotéza 2: Mezi organizováním volnočasových aktivit v domovech pro seniory ve městech a v obcích nejsou rozdíly, nebyla potvrzena. Ze sekundární analýzy vyplynulo, že domovy pro seniory ve městech mají více zaměstnanců, kteří se věnují volnočasovým aktivitám. Proto mohou věnovat větší pozornost i imobilním klientům. Navíc do těchto domovů dochází ještě dobrovolníci, kteří se individuálně věnují jednotlivým klientům domovů.
Etopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného učiliště a jejich řešení
KREJČÍ, Miroslav
Stále se zhoršující chování mládeže v naší současné společnosti je velmi často diskutovaným problémem v odborných kruzích i masmédiích.Téma této bakalářské práce Etopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného učiliště a jejich řešení se tímto vážným společenským problémem rovněž zabývá. Běžná, pouhá neukázněnost dětí a mladistvích je dávno minulostí. Nespolečenské a nepřiměřené chování dnes mnohdy vystřídalo chování, které je v rozporu se společenskou morálkou a projevy, jenž zahrnují veškeré protispolečenské jednání. Velmi alarmující je klesající věková hranice postižených. Společným specifikem žáků odborného učiliště je lehká mentální retardace. Nabízí se otázka, zda příčiny poruch chování souvisí s lehkou mentální retardací, která i ubytované žáky odborného učiliště v internátě provází, či se ukáží jiná specifika, souvislosti, příčiny. Osobní zkušenosti mě přesvědčily, že většina lidských problémů této kategorie a oblasti je ve špatné rodinné výchově. Myslím si, že většina dětí a mládeže s poruchami chování vyrostla a byla vychována v prostředí s patologií rodiny, dysfunkcí rodiny, neúplné rodiny, s absencí rodiny. Výsledek zjištění je obsahem práce. V teoretické části definuji školská výchovná ubytovací zařízení, období dospívání {--} adolescenci, specifika osobnosti a psychologické zvláštnosti žáka odborného učiliště, speciální vzdělávání, speciální pedagogiku a zaměřuji se na etopedii. V praktické části bylo mým cílem zjistit přítomnost a vyhledat u ubytovaných žáků odborného učiliště poruchy chovaní, určit a klasifikovat je a ověřit vazbu mezi poruchou chování a specifikem žáka odborného učiliště.Vedený výzkum v praktické části byl realizován prostřednictvím hromadných dotazníků pro ubytované žáky odborného učiliště, dotazníků pro pedagogický personál školy a internátu. Výzkumem jsem dospěl k závěru, že pro bezproblémový život mladistvého, a pro minimalizaci možných poruch chování, je nejvýznamnější správná a náležitá výchova v rodině, která vede k jeho harmonickému rozvoji.
Využití přírodních zvuků a meditační hudby pro volnočasové aktivity seniorů žijících ve zdravotně sociálních zařízeních
PILARČÍK, Jan
Cílem bakalářské práce bylo zjistit míru možnosti využití meditační hudby v rámci volnočasových aktivit seniorů žijících ve zdravotně sociálních zařízeních. Teoretická část se skládá ze tří hlavních kapitol, z nichž první se zabývá stárnutím, stářím, zdravotně sociálními zařízeními pro seniory a jejich posláním. Další kapitola navazuje tématem volnočasových aktivit, jejich potřebou a využitím v rámci pobytu seniorů ve zdravotně sociálních zařízeních. Poslední kapitola se týká hudby. Představuje zvuk, hudbu a vybrané nástroje netradičním způsobem. Poukazuje na vliv hudby na jedince i společnost, na využití ve zdravotnictví i v běžném životě. Nabízí využití dvou netradičních nástrojů didgeridoo a tibetské zpívající mísy ve volnočasových aktivitách seniorů žijících ve zdravotně sociálních zařízeních. Praktická část se zabývá otázkou, do jaké míry je hudba a meditační hudba především využívána v rámci volnočasových aktivit v domech pro seniory a do jaké míry a s jakou úspěšností by bylo možné hudbu meditační využívat. Byl proveden kvantitativní výzkum, data byla sesbírána pomocí řízeného rozhovoru, který byl uskutečněn vždy bezprostředně po živém vystoupení hry na didgeridoo a tibetskou mísu. Výzkum byl proveden u seniorů žijících v domovech pro seniory Hvízdal, Máj, Dobrá Voda, Městský úřad sociálních služeb Strakonice a v Klubu seniorů České Budějovice. Výzkum prokázal převážně kladné účinky vlivu meditační hudby na okamžitý psychický stav seniorů a častý zájem seniorů o tuto hudbu v budoucnu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 415 záznamů.   začátekpředchozí390 - 399dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.