Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategie zvládání zátěže v kontextu citové vazby v adolescenci
CHADT, Jan
Práce obecně vymezuje teoretické pozadí a problematiku strategií zvládání, konkrétně nahlíží na období adolescence. Prezentuje poznatky z teorie citové vazby, které jsou charakteristické pro toto období. Dále se zaměřuje na citovou vazbu jako na relevantní prediktor specifických strategií zvládání zátěže. Práce nabízí přehled výzkumů zabývajících se danou problematikou. Výzkumu se zúčastnilo 152 adolescentů, kterým byly administrovány metody RQ, IPPA a CASQ. Výsledky ukázaly, že vazebné styly zjišťované metodami RQ a IPPA nemají vztah k využívání copingových strategií a stylů probandy ve vzorku. Potvrdily se rozdíly ve využívání konkrétních copingových strategií mezi pohlavími.
Zvíře jako dětský terapeut
TAUŠNEROVÁ, Olga
Bakalářská práce je zaměřena na inovaci stávajícího třídního vzdělávacího plánu ve třídě pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem je seznámit čtenáře s animoterapií jako s plnohodnotnou terapií a poukázat na její dopady v praxi u dětí předškolního věku s individuálním přístupem. V následujících řádcích budu popisovat animoterapii na základě teoretických a praktických aspektů. Zaměření bude převážně na přístupy, metody a výsledné efekty animoterapetů při práci s dětmi se speciálně upraveným vzdělávacím programem. První kapitola teoretické části je zaměřena na objasnění klíčových pojmů z oblasti předškolního věku dítěte. Popisuji strukturu a dynamiku osobnosti, teorii citové vazby a psychosociální i emoční vývoj předškolních dětí. Ve druhé části popisuji formy animoterapie, a to především se zaměřením na hipoterapii a canisterapii. Metodologická část obsahuje kvalitativní strategii výzkumu, seznamuji čtenáře s charakteristikou třídy a vzdělávacím programem včetně organizace a podmínek pro vzdělání v naší mateřské škole. Praktická část je zaměřená na nalezení specifických přístupů a metod animoterapeutů. Provedla jsem polostrukturované rozhovory s terapeuty, dětmi i jejich rodiči. Jsou zde popsány i činnosti z přímé skupinové, frontální i individuální animoterapie. V závěru práce jsem shrnula, jaké metody jsou při této terapii žádoucí a k jakému rozvoji došlo u dětí při celoročním zařazování této ojedinělé metody.
Citová vazba mezi matkou a dítětem nošeném v šátku.
BRANDOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá utvářením citové vazby mezi matkou a dítětem. Snaží se ukázat, které matky uplatňují v současné době se rozšiřující způsob péče o dítě - nošení kojence v šátku, "šátkování". V teoretické části popisuje péči o dítě, jakým způsobem probíhá somatický a psychický vývoj kojence a jak se utváří citová vazba mezi matkou a dítětem. Dále se zaměří na fenomén šátkování. V praktické části zjišťuje charakteristiky matek, které volí zmíněný způsob péče, jaké k tomu měly důvody, jaké mají zkušenosti a ohodnotí, zda šátkování mělo vliv na citovou vazbu. Hlavní výzkumnou metodou je dotazování.
Kvalitativní výzkum strategií navazování vztahů a odmítání druhých u dětí předškolního věku v mateřské škole
NÁPRAVNÍKOVÁ, Jana
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak děti předškolního věku navazují přátelství a naopak, proč jsou odmítáni. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmu osobnost a na vývojové teorie, které se týkají dítěte (Sigmund Freud, Jean Piaget a Erik Erikson). Po vysvětlení klíčových pojmů těchto teorií se práce věnuje verbální a nonverbální komunikaci. Dále se zaměřuje na sociální interakci, která je nedílnou součástí mezilidských vztahů. Pozornost je věnována také emoční a interpersonální inteligenci, kde je mimo jiné vysvětlena sociální inkluze a exkluze. Metodologická část objasňuje, jaké výzkumné metody byly v práci použity. V praktické části jsou shrnuty výsledky prováděného pozorování, jehož cílem bylo zjistit důvody nezačlenění dětí do kolektivu. Ke zjištění potřebných informací byla využita metoda pozorování a rozhovorů. Doplňující informace byly získávány od kolegyň a rodičů dětí.
Kvalitativní výzkum vlivu pohádek a příběhů na identitu předškoláka
KREJČÍ, Petra
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak pohádka a příběh ovlivňují současné děti předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na významné psychologické teorie, které se týkají vývoje dítěte (Teorie vazby ? J. Bowlby, Psychoanalytická teorie a psychosexuální vývoj ? S. Freud, Teorie kognitivního vývoje ? J. Piaget). Po vysvětlení klíčových pojmů těchto teorií se práce věnuje problematice socializace dítěte a problematice genderu a genderové identity. Pozornost je věnována i citovému prožívání dítěte a jeho emocím. Závěr teoretické části je zaměřen na pohádky a příběhy, které velkou měrou ovlivňují identitu předškoláka. Metodologická část objasňuje, jaké výzkumné metody byly v práci použity: kvalitativní výzkum, zakotvená teorie, pozorování, rozhovor a způsoby kódování. V praktické části jsou shrnuty výsledky prováděného pozorování doplněného o polostrukturované hloubkové rozhovory s dětmi. Doplňující informace byly získávány od kolegyň a rodičů dětí. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké pohádky, příběhy a seriály ovlivňují současné děti předškolního věku a jaký vliv mají na utváření identity a sebepojetí dítěte.
Adaptace dětí při vstupu do MŠ v souvislosti s typem jejich citové vazby
ŠKROBÁKOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zaměřuje na adaptaci dětí při vstupu do mateřské školy v souvislosti s typem jejich citové vazby. V teoretické části jsem definovala pojmy jako jsou adaptace, citová vazba, socializace a výchova. V praktické části jsem shrnula výsledky svého pozorování, které jsem prováděla u sedmi nově příchozích dětí. Doplňující informace jsem získala z rozhovorů s rodiči, s kolegyněmi a samotnými dětmi. Zaměřila jsem se na jejich adaptaci, popsala jsem její průběh vzhledem k dané citové vazbě. Cílem této práce bylo zjistit, jak děti zvládají vstup do mateřské školy v souvislosti s jejich citovou vazbou, jaké chování je charakteristické pro daný typ citové vazby a jaký vliv má na samotný proces adaptace.
Strategie zvládání zátěže v souvislosti s obrazem rodičů u dětí v dětském diagnostickém ústavu
BRYCHTOVÁ, Petra
V teoretické části je nastíněna problematika zvládání stresu a zátěže a teorie citové vazby a jejich souvislosti se sociálním a emocionálním vývojem dětí dané věkové kategorie. Dále jsou popsány poruchy chování a jejich vliv na další sociální a emocionální vývoj dětí, včetně souvislosti s teorií citové vazby a vývojem možných copingových strategií. Krátce je také popsáno zařízení ústavní výchovy {--} diagnostický ústav. V praktické části je popsán výzkum, který proběhl u klientů dětského diagnostického ústavu. Výzkum přispívá k ověření metody BISK v českých podmínkách. Výzkum a jeho výsledky odhalují možné souvislosti vztahové dynamiky v rodině dítěte s aspekty mentální reprezentace citové vazby dětí k rodičům a z ní plynoucích copingových strategií. Výsledky potvrzují, že děti z nefungujícího rodinného prostředí mají značně vyhýbavé strategie chování při zátěži. Dále jsme ověřili, že děti jsou výrazně zatížené rodinným prostředím {--} mají málo podporující rodiče, kteří je zatěžují svým chováním. Výsledky mohou být přínosem jak pro další výzkumné směřování, tak pro práci v oblasti prevence a terapie.
Význam a vliv prostředí na formování osobnosti dítěte
CHODOROVÁ, Alena
Práce srovnává podmínky pro vývoj dítěte v rodině, která má problémy se zvládáním péče s prostředím v dětských domovech, kde děti po odejmutí z původních rodin vyrůstají.Vydefinovala jsem rodinu obecně, její velký význam pro rozvoj jedince. Popsala jsem změny současné rodiny oproti klasickému modelu a s tím související problémy působící při výchově dětí. Dále jsem se zaměřila na možnosti sociální práce s problematickými rodinami při snaze o co nejkvalitnější sanaci rodin. Poukázala jsem na přednosti i problémy náhradní rodinné péče. V další části jsem popsala aspekty ústavní péče.
Citová vazba k rodičům (attachment) v rané adolescenci a její souvislosti s poruchami chování
KOLÁŘOVÁ, Šárka
Cílem mé diplomové práce je ověření předpokladu o vlivu organizace citové vazby na vývoj emocionálně stabilní osobnosti. Podle modelu vývojové psychopatologie představuje jistá organizace citové vazby protektivní faktor a je asociována se zdravým vývojem jedince. V rané adolescenci má pozitivní souvislosti s kompetencí ve vrstevnických vztazích, efektivní seberegulací a lepší sociální adaptací. Nejistá citová vazba je pro další vývoj dítěte určitou vulnerabilitou a vykazuje souvislosti s nižší sociální kompetencí, méně efektivní emocionální regulací a sociální adaptací či s psychickými poruchami. Diplomová práce se v praktické části zaměřuje na zjištění souvislostí mezi organizací citové vazby k rodičům v rané adolescenci a mírou sociálního přizpůsobení (určeno mírou výskytu problémů v chování). Z demografických faktorů je zkoumán vliv věku na souvislosti mezi indikátory citové vazby, reprezentací rodičů, strategií chování a psychickými poruchami. Část výzkumného vzorku tvoří děti s diagnostikovanými poruchami chování. V teoretické části je zpracována problematika citové vazby a rodinných vztahů, poruch chování a vývojové charakteristiky dětí dané věkové kategorie.
Citová vazba (attachment) u dětí rozvedených rodičů
ILKOVÁ, Sandra
V dnešní době stále více přibývá dětí z rozvedených rodin. Rozvod ovlivňuje děti nejen psychicky, ale ztěžuje i jejich zapojení do společnosti. Děti na základě zkušeností s rodiči navazují své vztahy. Proto se diplomová práce zabývá citovou vazbou u dětí rozvedených rodičů. V teoretické části popisuje teorii citové vazby. Vysvětluje pojem citová vazba, vnitřní pracovní modely a rozdílné typy chování podmíněné citovou vazbou. Na základě těchto poznatků popisuje emocionální vývoj a socializace od prenatálního období do adolescence. Další kapitola popisuje rodinu a její historický vývoj. Charakterizuje funkci a druhy úplných rodin. Na to navazuje kapitola o rozvedené rodině, popisující vliv rozvodu na děti a porozvodové uspořádání. Ve výzkumné části jsou zjišťovány rozdíly v organizaci citové vazby mezi dětmi ve věku 10 až 13 let a rozvedené rodiny, a to pomocí polostrukturovaného interview BISK.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.