Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 387 záznamů.  začátekpředchozí374 - 383další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
...a stromy procitnou.
SROGONČÍKOVÁ, Kateřina
ANOTACE Tato prakticky zaměřená diplomová práce sestává z malířského cyklu pěti obrazů rozměrnějšího formátu. Malby jsou tvořeny akrylovými barvami na sololitových deskách. Formově i obsahově provázaný cyklus je zaměřen na volný výtvarný projev osobních emočních prožitků poetičnosti důvěrně známé krajiny. Především se věnuje stromu jako solitéru. V doprovodné teoretické části je práce zaměřena k průzkumu vybraných formových proměn stejně ideově zaměřených výtvarně uměleckých zisků v žánru krajinomalby jihočeského regionu.
Jean Jacques Rousseau a jeho pedagogický odkaz
KOŠAN, Petr
Práce se zabývá obdobím osvícenství a především osobou Jeana Jacquese Rousseau. Práce popisuje charakteristiku osvícenství, hlavní směry a jejich představitelé, dále celý ţivot Jeana Jacquese Rousseaua, jeho filozofické, náboţenské a politické myšlenky. Hlavním cílem bylo popsání jeho pedagogických myšlenek a zároveň rozdělení výchovy dle věku dítěte, které vychází z jeho díla Emil čili o výchově. V práci nechybí pronikání Rousseaua nejen do českých zemí, ale také do ostatních zemí Evropy jako je Francie a Anglie a dále pronikání do Ameriky. Poslední část práce se věnuje názorům ostatních významných osobností, které Jeana Jacquese Rousseaua hodnotili a inspirovali se jím.
Čas krajiny
KOPÁČKOVÁ, Alena
Tato diplomová práce se prakticky zaměřuje na krajinomalbu. Jejím výsledkem je malířský cyklus, který zachycuje proměny krajiny v čase. Jde o transkripci zprostředkující emoční prožitky a nálady plynoucí z důvěrného kontaktu s krajinným místem. Proměny jsou demonstrovány prostřednictvím opakujícího se motivu, na kterém jsou sledovány barevné změny v přírodě a její atmosféře. Součástí práce je fotodokumentace, která dosvědčuje proměny krajiny v průběhu dvou let. Výsledkem pozorování dvou zvolených motivů stromů je cyklus devíti maleb, které lze rozdělit do třech sérií. Teoretická textová část této práce objasňuje hlavní myšlenku. Vysvětluje motivace, zdroje inspirace a okolnosti, které vedly ke vzniku malířského cyklu. Pozornost je zde věnována i krajinomalbě jako žánru a některým vybraným umělcům, kteří se ve své tvorbě nechali inspirovat přírodní intimitou.
Vertikály krajiny
HORYNOVÁ, Alžběta
Tato diplomová práce je zaměřena prakticky, tvoří jí malířský cyklus osmi krajin s motivy vertikál. Jedná se o olejomalby větších formátů. V teoretické části se práce zabývá současným vnímáním vztahu člověka a krajiny, z kterého vychází i dnešní pojetí krajinomalby. Na příkladech současných českých krajinářů jsou ukázána některá témata, která jsou v krajinomalbě posledních čtyřiceti let aktuální. Je to například krajina jako rozhraní konkrétní a abstraktní malby, krajiny uvnitř nás, krajina naší civilizace. Dále je rozebírán motiv vertikály, která vyznačuje prostor mezi dvěma hlavními prvky krajiny - nebem a zemí, což je základní prostor lidské existence.
Propojení duchovních proudů východu a západu a křesťanský aspekt v učení O.M. Aivanhova.
AVRAMOVA, Radka
Tato práce pojednává o učení bulharsko-francouzského filosofa, pedagoga a duchovního učitele Omraama Mikhaëla Aivanhova. Je rozdělena na několik tématických kapitol, zaobírajících se vždy určitým filosoficko - duchovním tématem tak, jak je o něm pojednáváno v Aivanhovově učení. Mezi těmito tématy jsou například: Stvoření, Dobro a zlo, O Bohu, Ježíš a Kristus, Reinkarnace, Duše, Vzkříšení, Svatá Trojice. Aivanhov přistupuje k těmto tématům neotřele, nedogmaticky a vždy klade důraz na to, aby mohlo jeho učení být prakticky využito k práci člověka na sobě samém. Nesnaží se držet nějaké tradice ani uměle synkretizovat, spíše vidí různé úrovně stvoření a jeho Stvořitele jako realitu, jejíž zákony a principy jsou univerzální. A posláním člověka je podle Aivanhova tyto zákony a principy objevovat a žít s nimi v souladu.
Předpoklady rozvoje komerčních služeb ve vybrané oblasti Sdružení Růže Euroregionu Silva Nortica
MACHOVÁ, Eliška
Mikroregion Sdružení Růže se nachází v jižní části Jihočeského kraje. Jeho území tedy sahá až ke státním hranicím s Rakouskem a v rámci Euroregionu Silva Nortica rozvíjí i přeshraniční spolupráci. Mikroregion má celkem 23 obcí, které jsou z okresu České Budějovice a částečně z okresu Český Krumlov. Bakalářská práce sleduje 11 obcí z mikroregionu Sdružení Růže. Konkrétně se jedná o Borovany, Hranice, Jílovice, Ledenice, Mladošovice, Nové Hrady, Olešnice, Ostrolovský Újezd, Petřikov, Srubec a Žár. Obcemi městského typu ve vymezeném území jsou Borovany a Nové Hrady. Obec Srubec je satelitem Českých Budějovic. Ostatní mají ryze venkovský charakter. Ledenice mají status obec, ale podle mého názoru je lze zařadit mezi obce městského typu. Mikroregion, a stejně tak vymezené území, je spíše zemědělsko-průmyslového charakteru i přesto, že zde převažují podnikatelské subjekty v sektoru služeb. V území je silně zakořeněná tradice zemědělství a tomu odpovídá i vysoký počet zemědělských subjektů, které zaměstnávají mnoho zaměstnanců. Nevýhodou mikroregionu je jeho nepříznivá poloha z celostátního hlediska, protože v nejodlehlejších obcích je nedostatečná infrastruktura a problémem je velká vzdálenost od centrálních sídel. Mikroregion však svou nevýhodu využívá ku prospěchu cestovního ruchu. Na území se nachází krásná příroda se spoustou přírodních zajímavostí, cyklistických tras a naučných stezek. Turisty také láká svou nabídkou historických, církevních a technických památek. Aby mohl být cestovní ruch více rozvíjen, je však potřebné zlepšit kvalitu ubytovacích a stravovacích zařízení, zajistit více doprovodných služeb cestovního ruchu, lépe vybavit turistické trasy, vybudovat lepší doprovodnou infrastrukturu a také vytvořit funkční management rozvoje cestovního ruchu. Co se týče ostatních komerčních služeb, tak ty jsou spíše dostupné ve větších obcích a městech. To samé platí i ve vymezeném území. Občané musí za většinou komerčních služeb tedy dojíždět. V menších obcích se nachází pouze malý obchod s potravinami a výčep s většinou sezónním provozem.
Volnočasové pohybové aktivity mládeže a dětí
SLÁDKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá volnočasovými pohybovými akivitami mládeže a dětí. V teoretické části jsou popsány věkové zvláštnosti dětí mladšího školního věku z hlediska vývojové psychologie, tělesný vývoj, psychický vývoj a sociální vývoj, zdravotní a výchovný význam pohybových aktivit, teorie a didaktiky her v přírodě. Praktická část obsahuje zásobník kondičních her a cvičení v přírodě rozdělený na 4 části ? hry a cvičení zaměřené na rozvoj rychlosti, koordinace a rovnováhy, síly a vytrvalosti.
Předpoklady rozvoje komerčních služeb ve vybrané oblasti DSO Chlum u Třeboně, Staňkov, Hamr
KOLÁŘOVÁ, Martina
Cílem této bakalářské práce je popsat vybraný mikroregion se zaměřením na danou oblast komerčních služeb, vymezit předpoklady rozvoje dané oblasti komerčních služeb a provést situační analýzu, která je velmi důležitým bodem při tvorbě strategie, pokud je nutné zjistit aktuální situaci na trhu. Dobrovolný svazek obcí Chlum u Třeboně, Staňkov, Hamr se nachází v Jihočeském kraji v jeho východní části a zasahuje pouze do okresu Jindřichův Hradec. Rozkládá se ve velice atraktivní krajině, v Třeboňské pánvi, kde se nachází veliké množství rybníků a v těsné blízkosti lázeňského města Třeboň, tudíž cestovní ruch je zde velmi hojně zastoupen. Dobrovolný svazek obcí sdružuje 3 obce - Chlum u Třeboně, který je městského typu a dále obce Hamr a Staňkov, které jsou typu vesnického. Nejvýznamnější služby má obec Chlum u Třeboně, protože je ze všech tří obcí největší. Z kulturně historického hlediska je region zajímavý díky lázeňskému městu Třeboň, ve kterém se nachází i zámek.V dobrovolném svazku tvoří převážnou nabídku komerčních služeb služby ubytovací a stravovací. Je to dáno především kvůli tomu, že tato oblast je v letním období využívána hlavně k cestovnímu ruchu. Nachází se zde mnoho kempů, penzionů, letních chat a chalup. Co se týče stravování, tak v každé obci je dostatek stravovacích zařízení a v každém kempu je také občerstvení nebo menší restaurace.Největší potenciální možnosti rozvoje nacházíme v obci Chlum u Třeboně, kde je nejvýznamnější rozdíl mezi potenciálními a využívanými možnostmi. Za podmínek využití cestovního ruchu lze dojít k vyváženému a harmonickému rozvoji nasměrovanému ke zvyšování úrovně nabízených služeb a tím i kvality života obyvatel.
Inspirace landartem ve volnočasových aktivitách
FILIPOVÁ, Pavla
Práce se zabývá uměním landartu a uplatněním jeho prvků v práci s dětmi ve volném čase. Mým cílem je v praxi ověřit a dokázat, že do volnočasových činnos-tí pro děti lze vnést prvky landartu. Teoretická část charakterizuje výchovu ve volném čase převážně ve vztahu k estetickým zájmovým činnostem a cílovou skupinu dětí v období pubescence. Popisuje samotný landart, jeho historii a nejvýznamnější zástupce. Dále se sou-středí na propojení landartu a pedagogiky volného času. Praktická část popisuje zrealizovanou akci, která byla landartem inspirovaná. Je zde zaznamenána její motivační část, průběh i zhodnocení.
Využití naučných stezek pro aktivizaci dětí
PŘÍHODOVÁ, Adéla
Tato práce se zabývá využitím naučných stezek pro aktivizaci dětí ve volném čase. Stěžejním cílem práce je vytvoření fiktivní naučné stezky, která by mohla sloužit při vycházce nejširší veřejnosti. Tímto způsobem je možné zajímavými a dostupnými formami posílit a upevnit dobrý vztah dětí a dospělých k přírodě. Cyklistická naučná stezka je navržena v severní části chráněné krajinné oblasti Třeboňska a je přibližně 30 km dlouhá s šestnácti zastaveními. Tato stezka je doplněna pracovními listy pro děti mladšího školního věku, které by případně mohly být využity ve výchovně-vzdělávacím procesu. V praktické části jsou zpracovány a zhodnoceny výsledky dětí, které prošly naučnou stezku a plnily předložené úkoly. Navržená naučná stezka bude nabídnuta CHKO Třeboňsku k realizaci

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 387 záznamů.   začátekpředchozí374 - 383další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.