Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 336 záznamů.  začátekpředchozí315 - 324dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Užití metod dramatické výchovy v mateřské škole
FOŘTOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce na téma "Užití metod dramatické výchovy v mateřské škole" rozebírá, jaké metody dramatické výchovy jsou využívány v mateřských školách. Jejím cílem je zjistit, zda jsou tyto metody pro děti zajímavé a aktivizující. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje pojem dramatické výchovy, popisuje vývoj dramatické výchovy ve světě a v České republice. Dále se zaměřuje na její cíle, úkoly, metody a techniky. Zmiňuje osobnost učitele, zásady působení na děti a přínos dramatické výchovy, především v oblasti aktivizace. Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření realizovaného metodou pozorování, které je doplněné o postojové škály. Výzkumný soubor tvoří děti předškolního věku, pozorování i postojové škály probíhaly v prostorách mateřských škol.
Role médií ve volném čase předškolních dětí ve vztahu k jejich bydlišti.
HRDOUŠKOVÁ, Pavla
Cílem bakalářské práce s názvem "Role médií ve volném čase předškolních dětí ve vztahu k jejich bydlišti." je především zjištění, jakou roli v trávení volného času dnešních předškolních dětí média mají, a to z pohledu rodičů. V teoretické části se zabývám obecnými pojmy jako média a jejich specifikace, či masová kultura. Dále se zaobírám problematikou počínající vývojem dítěte předškolního věku, přes důležitost rytmického řádu, socializací až k problémům současné rodiny, či digitalizaci životního stylu. V praktické části vyhodnocuji kvantitativní výzkum, který má za cíl zmapovat současnou situaci mediální konzumace předškolních dětí, přičemž respondenty jsou rodiče předškoláků. Pomocí zpracování výsledků odpovědí na dotazníkové otázky ověřuji stanovené výzkumné předpoklady, ke kterým jsem dospěla v návaznosti na stanovené cíle bakalářské práce. Hlavním kritériem pro vyhodnocení bylo bydliště dětí předškolního věku. Výsledky šetření jsou názorně graficky znázorněny a popsány.
Projevy šikany u dětí předškolního věku
SLAVÍKOVÁ, Monika
Tato bakalářská práce se zabývá tématem šikany u dětí předškolního věku. Práce se soustředí na teoretické poznatky z odborné literatury s touto tématikou. Zaměřuje se na děti ve věku 3- 6/7 let a to jak v roli oběti tak agresora. V práci je vymezeno vývojové stádium dítěte předškolního věku. Dále jsou popsány jednotlivá stadia, formy a příčiny šikany. V neposlední řadě jsou znázorněny také následky šikanování. V další části se práce zabývá příčinami agresivního chování u dětí. Vymezení pojmů agrese a popis agresivity u dětí předškolního věku. V konečné fázi práce je řešena prevence nežádoucích projevů chování u dětí, její formy a možnosti řešení v souvislosti s MŠ a s rodinou.
Ventilace a regulace emocí u dětí v Mateřské škole v Českém Krumlově.
BEROUNSKÁ, Alice
Bakalářská práce se zabývá tematikou ventilace a regulace emocí u dětí předškolního věku. Teoretická část, čerpaná z literárních zdrojů, obsahuje klíčové pojmy z oblasti vývoje dítěte předškolního věku, emocí a pojmů s nimi spojených a v neposlední řadě mapuje postoj emocí v předškolním věku. V praktické části jsou uvedeny metody v intervenčním programu pro efektivní rozvoj ventilace emocí u dětí předškolního věku. Cílem bakalářské práce bylo zjištění technik ventilace emocí a prověření, jak techniky ventilace emocí působí na vybranou skupinu dětí. Pro splnění těchto cílů jsem použila metody - intervenčního programu, pozorování, rozhovoru, případových studií čtyř dětí předškolního věku z Mateřské školy v Českém Krumlově, které byly vybrány náhodným výběrem. První cíl byl naplněn v teoretické části, kde jsem uvedla techniky ventilace a regulace emocí vyhledané v odborné literatuře. Druhý cíl je naplněn v praktické části bakalářské práce, kde jsou techniky ventilace emocí realizovány prostřednictvím intervenčního programu. Celý intervenční program a pořízená fotodokumentace jsou uvedeny v přílohové části bakalářské práce.
Dramatická výchova ve volnočasových střediscích pro matky s dětmi a její vliv na rozvoj kreativity dítěte
DOMINOVÁ, Lucie
Bakalářská práce pojednává o vlivu dramatické výchovy na tvořivost dítěte navštěvujícího volnočasové zařízení. První část práce je zaměřena na stručnou historii dramatu, jeho složek a žánrů. Práce se také věnuje srovnání dramatu a dramatické výchovy, dramatické výchově a jejím vlivům na osobnost dítěte. Popisuje osobnost pedagoga volnočasového zařízení, rodiče a dítěte. Praktická část je zaměřena na jednu z činností Domu dětí a mládeže v Jindřichově Hradci Baby klub. Baby klub se věnuje aktivitám rodičů a dětí batolecího a předškolního věku a umožňuje jim trávit produktivně jejich společný volný čas. Práce dále popisuje některé z aktivit a jejich vliv na dítě, rodiče a pedagoga. Je zde kladen důraz na důležitost všech volnočasových zařízení a aktivit, které podporují tvořivost dětí a formují jejich osobnost.
Specifika hudebních činností v mateřských školách
ŠVENGROVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zabývá hudebními činnostmi v mateřských školách. Teoretickou část, která seznámí čtenáře s hudbou, Rámcovým vzdělávacím programem a metodikou hudebních činnostmi v mateřských školách, jsem doplnila konkrétními příklady hudebních činností a her, které se dají do mateřské školy zařadit. Cílem bakalářské práce je porovnat hudební činnosti v českých mateřských školách s hudebními činnostmi v rakouských mateřských školách. Pro výzkum jsem zvolila dotazníkové šetření. Dotazníky byly rozeslány do českých a rakouských mateřských škol. Výsledky jsem pro porovnání doplnila svými poznatky z praxe v českých a rakouských mateřských školách.
Dopad nesezdaného soužití rodičů na dítě z pohledu učitelky MŠ
OKAPALOVÁ, Martina
Bakalářská práce má za cíl zjistit dopad nesezdaného soužití na dítě z pohledu učitelky mateřských škol. Druhým cílem je zjistit, jak samy děti vnímají, že jejich rodiče žijí v manželství či v manželství "bez papíru". Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje nesezdanému soužití, manželství, potřebám dítěte a rodině. Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření, které je realizováno formou rozhovorů. Hlavní výzkumnou otázkou je: Jak vnímají dopad nesezdaného soužití na dítě učitelky mateřských škol, zda a jak se na dítěti v mateřské škole projevuje nesezdané soužití? Výzkumný soubor tvoří učitelky mateřských škol. Druhý výzkumný soubor tvoří děti z věkově smíšených tříd. Metodou skupinového rozhovoru je zjištěno, co je pro ně svatba, zda a jak vnímají odlišnosti spojené s příjmením. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že předškolní děti z pohledu učitelek vůbec nevnímají, zda jsou jejich rodiče sezdaní či nesezdaní. Důležité pro ně je, že jsou rodiče spolu a chovají se láskyplně jak k sobě, tak i k nim samotným. Tento názor byl potvrzen i z rozhovorů s dětmi.
Osobnost učitelky v MŠ
BROMOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se věnuje otázce osobnosti učitelky mateřské školy, jejímu působení, vlivu a postavení ve společnosti. V první části práce jsou popsány základní pojmy, vymezující osobnost a její strukturu, dále pak faktory ovlivňující vývoj osobnosti jedince. Dále jsou uváděny kompetence potřebné k výkonu tohoto povolání a role, které učitel v mateřské škole zastává. V praktické části bakalářské práce je provedeno a vyhodnoceno výzkumné šetření mezi učitelkami mateřských škol. To zjišťuje, jak samy učitelky mateřských škol hodnotí svoji práci i jak se vyrovnávají se zvláštnostmi, jež jsou typické pro tuto profesi. V neposlední řadě se dotýká tématu psychické hygieny a syndromu vyhoření.
Motivace dětí předškolního věku k výtvarným činnostem
MALLÁKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá odlišnými způsoby motivace k výtvarným činnostem, které jsou více či méně vhodné pro děti předškolního věku. Teoretická část, která je čerpaná z uváděné literatury, je zaměřena na klíčové pojmy vývoje předškolního dítěte, motivace, grafomotoriky, prožitkového učení a v neposlední řadě také výtvarného projevu. V praktické části byla navržena řada dvojic výtvarných činností s odlišným způsobem motivace, která byla aplikována na konkrétním vzorku dětí. Pomocí výzkumných metod ? pozorování a analýza výtvorů, byla následně provedena evaluace výtvarné dvojice. V závěrečné části jsou shrnuty závěry, práce je doplněna fotodokumentací.
Program rozvoje interkulturních kompetencí se zaměřením na rozvoj citlivosti vůči rozdílnému životnímu prostředí u dětí předškolního věku
NOVÁKOVÁ VUKANOVIČOVÁ, Renáta
Hlavním cílem této práce je navržení vzdělávací nabídky, která se bude týkat rozvoje interkulturních kompetencí se zaměřením na rozvoj citlivosti vůči rozdílnému životnímu prostředí u dětí předškolního věku. V teoretické části se zabývá charakteristikou dítěte v období předškolního věku, objasňuje pojem učení v mateřské škole, věnuje se interkulturní psychologii, interkulturnímu výcviku a roli pedagoga při osvojování interkulturních kompetencí. Praktická část je rozpracována do šesti bloků, které jsou prakticky vyzkoušeny s dětmi předškolního věku. V poslední části práce jsou shrnuty uskutečněné aktivity a je zde uvedena kauzuistika týkající se citlivého vnímání prostředí rozdílných koutů naší planety dětmi v Mateřské škole v Čejeticích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 336 záznamů.   začátekpředchozí315 - 324dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.