Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 329 záznamů.  začátekpředchozí315 - 324další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Šikana na škole
HROMÁDKA, Radek
Cílem práce je ze statistických hledisek zjistit výskyt šikany u dětí navštěvující 2. stupně základních škol z pohledu genderu. Bude se zabývat rozdíly v chování šikanovaných a šikanujících chlapců nebo dívek. Jakým způsobem se děti zasažené šikanou chovají a jakým způsobem na šikanu reagují. Důležitým faktorem pro zkoumání bude také četnost případů šikany u jednotlivých pohlaví.
Šikana, agresivita a agresivní projevy mezi odsouzenými
KRZÁK, Jiří
Předkládaná bakalářská práce se zabývá popisem agresivních projevů odsouzených a rozborem možných příčin těchto negativních jevů za zdmi věznic. Pozornost je věnována jak agresi mezi vězni navzájem, tak vůči zaměstnancům. Zabývám se též penitenciární problematikou šikany a zneužívání návykových látek vězeňskou subkulturou. V první části je pozornost věnována jednotlivým formám agrese v penitenciární prostředí, které jsou zde členěny dle agresorem ohrožovaných objektů a způsobem agresivního projevu. Další kapitoly se věnují jednotlivým faktorům ovlivňujícím agresivní chování přímo v peniterciárním prostředí. Jsou zde podrobněji popsány příčiny, které objektivně ovlivňují možný výskyt negativních jevů ve věznicích. Na rozbor příčin agrese navazuje část, která se zabývá některými možnostmi prevence nežádoucího chování od pomoci zákonem daných prostředků až po vlastní profesionalizaci personálu Vězeňské služby ČR. Statistický výzkum v závěrečné části je zaměřen na množství výskytu jednotlivých předpokládaných činitelů, které negativně ovlivňují či ovlivnily agresivitu odsouzených.
Výskyt vybraného rizikového chování u žáků základního školství
KORTIŠOVÁ, Jana
Výskyt vybraného rizikového chování u žáků základního školství Abstrakt k bakalářské práci Úkolem mé práce je zmapovat a vyhodnotit výskyt vybraného rizikového a závislostního chování v populaci žáků druhého stupně základních škol v regionu České Budějovice. V teoretické části své práce vysvětluji termín rizikové chování a jeho etiologii, popisuji jeho jednotlivé druhy, které jsem rozdělila na drogové a nedrogové závislosti a charakterizuji zde věkového období dospívání. Pro dosažení vytyčených cílů jsou kvantitativním výzkumem formou anonymního dotazníku sbírána data na šesti základních školách v Českých Budějovicích, kterými jsou zjišťovány zkušenosti žáků s vybranými druhy rizikového a závislostního chování. Jmenovitě se jedná o zkušenosti žáků s alkoholem, tabákem, ilegálními drogami, šikanou, gamblerstvím a využíváním počítače a internetu. Na základě svého výzkumu si také ověřuji tři předpokládané hypotézy. Hypotéza číslo 1 zní: Nadpoloviční většina žáků základní školy se v průběhu školní docházky setkala se šikanou. Tato hypotéza byla falzifikována. Z výsledků mého výzkumu totiž vyplývá, že se šikanou se setkalo pouze 34 % dotazovaných žáků. Hypotéza č. 2: První zkušenost s legálními návykovými látkami mají žáci již před 13. rokem věku. Tato hypotéza byla verifikována. Hypotéza č. 3: První zkušenost s ilegálními návykovými látkami je již před 14 rokem věku. I tato hypotéza byla verifikována. Výsledky mé práce mohou být použity pro potřeby dalšího výzkumu, pro potřebu výuky a preventivního dění ve školských zařízeních a také pro větší míru informovanosti o vybraném rizikovém chování dětí a dospívajících. Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Vácha Autor: Jana Vochozková České Budějovice 2008
Šikana a její souvisloti
HRABĚTOVÁ, Iva
Bakalářská práce analyzuje agresivní chování dětí základní školy, k němuž dochází formou šikany. Cílem je postižení projevů šikany, včetně jejích souvislostí zvláště ve vazbě na atmosféru ve třídě, danou charakteristikami sociopreferenčních vztahů mezi dětmi. Pozornost je věnována osobním zkušenostem s šikanou v roli oběti, svědka nebo agresora, povědomí o způsobech šikanování a dalším jevům. K získání dat o šikaně byl použit dotazník vlastní konstrukce a dále sociometrický dotazník (autora J.Morena) k postižení některých charakteristik skupinové dynamiky, v rámci školní třídy. Výzkum byl proveden na základní škole v Českých Budějovicích, kde se ho zúčastnily čtyři třídy druhého stupně. K základním výsledkům patří zmapování šikany ve vybraných školních třídách u dětí staršího školního věku, typických projevů, charakteristik a souvislostí.
Agresivita dětí a mládeže
FICALOVÁ, Barbora
Téma mé bakalářské práce {\clqq}Agresivita dětí a mládeže`` se stává v dnešní době stále diskutovanějším. Jedním z důvodů, proč tomu tak je, je zcela jistě stále větší mediální zájem o tuto problematiku. Případy dětské agresivity jsou velmi často prezentovány v televizních a novinových zprávách i na internetu. Za alarmující je považováno hlavně to, že věková hranice dětí, které se projevují agresivně, se posouvá stále níž. Teoretická část práce je zaměřena převážně na patologickou formu agresivity, na její dělení, druhy, příčiny a teorie vzniku. Neopomenutelná forma dětské agresivity je samozřejmě šikana, které je věnována celá jedna kapitola. S nově příchozími technologiemi se dnes šikana transformuje i do nových podob jako je například kyberšikana, která je v práci také okrajově zmíněna. Zjištění základních příčin dětské agresivity a vliv agrese na sociální adaptaci agresivního jedince, popřípadě problémy a důsledky, které agresorovi jeho jednání způsobuje, jsou cíli mé práce. Výzkum proběhl ve výchovném ústavu, kam jsou umisťovány dívky od 15 do 18 let se závažnými poruchami chování a výchovnými problémy. Právě agresivita bývá u těchto dívek jedním z typických prvků chování. Nejedná se tedy o výzkum v běžné populaci. Pro zachování anonymity byla namísto rozhovoru použita dotazníková metoda a následné kvalitativní zpracování. Vzhledem k malému počtu dívek, které byly schopné nebo ochotné dotazník vyplnit, bylo kompletně vyplněno 10 dotazníků. Nejvýznamnějším výsledkem výzkumu bylo zjištění, že všechny dotazované dívky, které v současnosti uplatňují agresivní chování, byly v dětství samy vystaveny agresivitě, a to nejčastěji ve formě domácího násilí v primární rodině, ale i v ústavu nebo ve škole ze strany svých vrstevníků. Tyto rané zážitky ovlivňují pozdější aplikované vzorce chování a uznávané hodnoty. Lze tedy říci, že jedním z předpokladů pro harmonický vývoj dítěte, je správná výchova bez nadbytečného trestání a bez patologie v rodině.
Šikana na středních odborných školách v okrese Kroměříž
VITOŠOVÁ, Andrea
ABSTRAKT Šikana je v dnešní době stále aktuálnějším pojmem a je považována za nejzávažnější negativní jev současného školství. Ve své zárodečné formě se vyskytuje prakticky na všech typech škol. Současná šikana vykazuje oproti minulosti alarmující znaky. Jde zejména o zvyšující se počet šikany na školách, snížení věkové hranice pachatelů a o nárůst agresivity a brutality těchto činů. Šikana je problémem komplexním a celospolečenským. Je definována jako jakékoliv chování, jehož záměrem je ublížit, ohrozit nebo zastrašovat jiného žáka, případně skupinu žáků. Je to cílené a obvykle opakované užití násilí jedincem nebo skupinou vůči jedinci či skupině žáků, kteří se neumí nebo z nejrůznějších důvodů nemohou bránit. Zahrnuje jak fyzické útoky v podobě bití, vydírání, loupeží, poškozování věcí druhé osobě, tak i útoky slovní v podobě nadávek, pomluv, vyhrožování či ponižování. Může mít i formu sexuálního obtěžování až zneužívání. Šikana se projevuje i v nepřímé podobě jako nápadné přehlížení a ignorování žáka či žáků třídní nebo jinou skupinou žáků. Nebezpečí šikany spočívá především v jejich následcích na duševní a tělesné zdraví. Tyto následky mohou být velmi vážné a celoživotní. Proto je třeba šikanu nepodceňovat a účinně proti ní bojovat. Cílem diplomové práce bylo zmapovat výskyt a závažnost šikany na středních odborných školách v okrese Kroměříž. Domnívám se, že cíl práce byl splněn. Provedeným výzkumem se měly potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy, které zní: H1: Šikana se na středních odborných školách v okrese Kroměříž vyskytuje. H2: Většina případů šikany na středních odborných školách v okrese Kroměříž není závažného charakteru. H3: Většina pachatelů šikany má i kázeňské problémy. H4: Pachatelé šikany jsou častěji chlapci než dívky. Hypotéza H1 byla potvrzena. 66 % studentů středních odborných škol v okrese Kroměříž se již někdy setkalo s šikanou a 21 % studentů se s šikanou setkalo přímo v současné škole. Hypotéza H2 byla potvrzena. Nejčastější formou šikany bylo slovní napadání, ponižování a pomluvy. Hypotéza H3 byla vyvrácena. Výzkum neprokázal, že šikanující mají i kázeňské problémy. Hypotéza H4 byla potvrzena. Z výzkumu vyplynulo, že pachatelem šikany jsou častěji chlapci a to v 60 % případů. Výzkum také poukázal na problém oznámení šikany a jejího řešení. Šikana bývá často neoznámena nebo oznámena, avšak neřešena. Dále se zaměřil na problematiku boje středních škol proti šikaně. Pouze 8 % studentů se domnívá, že jejich škola nějak účinně bojuje proti šikaně a celých 61 % studentů vůbec neví, zda jejich škola nějak bojuje proti šikaně. Proto bych doporučila školám klást větší důraz na komunikaci se studenty o tomto sociálně patologickém jevu a na preventivní akce.
Poruchy chování - šikana
VLKOVÁ, Kateřina
Agresivita a šikana je v současné době hrozivý fenomén, který začíná provázet děti již od předškolního věku a v průběhu života dítěte se mohou stupňovat. Tento problém se však netýká pouze dětí, ale i dospělých a celé naší společnosti. Cílem této práce s názvem Poruchy chování - šikana bylo zjistit, jaké zkušenosti mají se šikanou žáci 9. tříd spolupracujících základních škol v Táboře a popsat, jakým způsobem tuto problematiku řeší pedagogických sbor na oslovených základních školách. Pro splnění cíle odstranění šikany a dalších sociálně patologických jevů na našich školách, je do budoucna potřeba stále zlepšovat systém vzdělávání s postupným prosazováním celoživotního vzdělávání pedagogického sboru a zajištění stabilního toku financí pro tuto oblast.
Problematika šikany na základní škole
HOLOUBKOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na problematiku agresivity a šikany mezi dětmi na druhém stupni základních škol a její prevence v Plzeňském kraji. Dále se zabývá i pohledem učitelů a jejich informovanosti v tématu šikany. V teoretické části se budu zabývat rozborem základních pojmů tohoto tématu. Pozornost zaměřím na osobu agresora a oběti šikanování, spolupráci školy a rodičů, autoritu učitele nebo třídní a školní klima. Zvláštní kapitolu věnuji popisu systému prevence proti šikaně. V praktické části se pomocí dotazníkového šetření pokusím zjistit, jak a jakou formou jsou žáci o šikaně informováni. Tyto výsledky porovnám s teoretickými poznatky.
Mobbing a bossing na pracovišti
MANETHOVÁ, Jana
Mobbing a bossing je šikana na pracovišti, která se bohužel nevyhýbá ani zdravotnictví a zdravotnickému kolektivu. Cílem této bakalářské bylo zjistit znalost pojmů mobbing a bossing, a výskyt šikany na neurochirurgických odděleních (JIP, SIP a dvou standardních odděleních) v Nemocnici Na Homolce v Praze. Pro naplnění cílů a hypotéz, byl zvolen kvantitativní sběr dat pomocí dotazníků, které vyplňovali lékaři, zdravotní sestry a ošetřovatelé, jak muži tak ženy. Cíle práce byly naplněny. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že skoro třetina respondentů nezná pojem mobbing a bossing nebo jej neumí přesně definovat. Po zmapování výskytu šikany na odděleních se zjistilo, že většina respondentů neví, kam se obrátit při výskytu mobbingu a bossingu. První hypotéza o větším výskytu šikany u žen než mužů se potvrdila. Druhá hypotéza o znalosti možnosti boje s mobbingem a bossingem se nepotvrdila, protože respondenti neznají možnosti jak efektivně bojovat s šikanou na pracovišti. Po prozkoumání všech vyplněných dotazníků vyplynulo, že při výskytu mobbingu a bossingu respondenti více preferují odchod z práce než aktivní obranu proti kolegům nebo nadřízeným. Domníváme se, že seminář na téma mobbing a bossing by uvítala většina respondentů. Upřesnili by si zde rozdíl mezi šikanou a pravomocí nadřízených, ale i možnosti aktivní obrany.
Preventivní programy zaměřené na šikanu
PULTAROVÁ, Lucie
Abstrakt Bakalářská práce Preventivní programy zaměřené na šikanu obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje základní pojmy související s šikanou a prevencí tohoto jevu. Dále informuje o nebezpečnosti jednotlivých forem a stupňů šikany, zásadách diagnostiky a preventivního působení. Seznamuje také s konkrétními preventivními programy a projekty, které byly nebo jsou v České republice realizovány, jsou zde uvedeny informace a základní ideje těchto programů. Zmíněny jsou i jednotlivé organizace zabývající se problematikou šikany. V praktické části jsou předkládány výsledky kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil na základních školách v Českých Budějovicích, Třeboni, Zlivi a Nových Hradech. Jako technika sběru dat byla použita analýza volných písemných slohových prací. Respondenty byli žáci 2. stupně zmiňovaných základních škol, kteří vypracovávali výše uvedené volné písemné slohové práce. V těchto pracích měli vylíčit zážitky s šikanou. Cílem práce bylo zmapovat zkušenosti žáků 2. stupně základní školy s šikanou a analyzovat jejich spontánní písemné výpovědi o šikaně, a to pomocí výzkumných otázek, které se zabývaly jednak zkušeností, ale také informovaností žáků o formách šikany a míře nebezpečnosti těchto jednotlivých forem. Vycházeli jsme z předpokladu, že žáci při psaní prací používali projekci, tedy promítali do svých příběhů skutečné zkušenosti. Z výzkumu vyplynuly následující závěry. Respondenti ve svých pracích nejčastěji uváděli jako oběť šikany žáka, po kterém agresor požadoval peníze. Nejčastěji zmiňovaná je smíšená forma šikany, tedy kombinace fyzické a verbální formy. Respondenti popisují, že oběť se s problémem svěřila sama, nebo šikanu nahlásil spolužák, který o ní věděl, a poté se řešila. Pokud byla nahlášena v brzké době, vše dobře dopadlo, avšak jako v pořadí druhá zmiňovaná varianta je uváděno řešení šikany až po zjevném zranění oběti. Výsledky práce poukazují na míru informovanosti žáků 2. stupně základní školy o jednotlivých formách šikany a jejich nebezpečnosti. Poznatky plynoucí z prací by mohly být návodem, jak v podobných situacích postupovat, předcházet jim.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 329 záznamů.   začátekpředchozí315 - 324další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.