Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 421 záznamů.  začátekpředchozí314 - 323dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza organizační kultury v dopravní společnosti
Kučerová, Eliška ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Lorencová, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat organizační kulturu ve třech lokálních společnostech dopravního podniku. Analýza je prováděna se záměrem zmapovat organizační kulturu v jednotlivých lokálních společnostech. Nejdříve je v práci rozebrána teoretická část, která se zabývá tématikou organizační kultury, modely jednotlivých organizačních kultur stejně tak jako prvky, jež mohou mít vliv na sílu organizační kultury. V rámci empirické části práce jsou analyzována data získaná aplikací metod diagnostiky organizační kultury. Mezi ně patří pozorování, dotazování a rozhovor. Na základě zjištění jsou následně vytvořena doporučení.
Osobnost dramatické výchovy v Jihočeském kraji - Jiřina Lhotská
NOVOTNÝ, Ivan
Práce se zabývá prací Mgr. Jiřiny Lhotské a jejím přínosem ve výuce dramatické výchovy v Jihočeském kraji. V teoretické části je popsán proces výuky dramatické výchovy a jeho základní prvky. Druhá část obsahuje kapitolu o Jiřině Lhotské, jejím profesním životě a výuce dramatické výchovy. V další části jsou uvedeny rozhovory s osobnostmi, které měli možnost utvářet Jiřinu Lhotskou jako pedagoga. Rozhovory s kolegy a žáky v různých etapách jejího profesního života až do dnešních dnů. V přílohách jsou uvedeny seznamy tvůrčí činnosti Jiřiny Lhotské, některé vybrané texty uvedených her a fotografie.
Vliv divadelní instituce na utváření hodnot středoškolského studenta
ČASTORALOVÁ, Hana
Bakalářská práce s názvem Vliv divadelní instituce na utváření hodnot středoškolského studenta se zabývá procesem formování hodnot dospívajících a faktory, které tento proces ovlivňují, se zaměřením na analýzu vlivu divadelní instituce. Teoretická část je věnována charakteristice období dospívání z hlediska biologických, psychologických a sociálních změn. Následuje vymezení pojmů hodnota, hodnotový systém, krize hodnot, výchova a hodnotová výchova a proces socializace. Zvláštní pozornost je věnována formování hodnot v období dospívání. Celá část je ukončena definováním vlivu prostředí na tvorbu hodnot se zaměřením na prostředí kulturní. V praktické části jsou popsány východiska a zpracovány výsledky provedeného výzkumu, při kterém byly formou dotazníkového šetření zjišťovány vzájemné závislosti a míry vlivu divadelní instituce na formování hodnotového systému respondentů středoškolských studentů.
Dítě s Diabetes mellitus v Mateřské škole
KALINOVSKÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá zvláštnostmi zařazení diabetického dítěte do mateřské školy. Jde o případovou studii chlapce s diagnózou Diabetes mellitus 1. typu na inzulínové pumpě. Teoretická část se věnuje onemocnění Diabetes mellitus 1. typu, jeho příznakům, léčbě a komplikacím. Více je popsán způsob léčby inzulínovou pumpou. Dále teoretická část obsahuje kapitoly týkající se psychologických dopadů na nemocného a na jeho rodinu, nutnost dodržování režimových opatření a legislativní podmínky zařazení zdravotně znevýhodněného dítěte do mateřské školy. Praktickou část tvoří kvalitativní šetření, které představuje kazuistiku chlapce s diabetem. Součástí je rozhovor s ním, s jeho matkou a s paní učitelkou v mateřské škole. Dále praktická část obsahuje činnosti, které mohou pomoci pedagogům se začleněním takto znevýhodněného dítěte do kolektivu mateřské školy. Ze zjištěných skutečností vyplývá, že inzulínová pumpa nemá zásadní vliv na chod v mateřské škole, ale je ulehčením pro rodinu a nemocné dítě.
Hra jako prostředek socializace v mateřské škole
ŠAFÁŘOVÁ, Ilona
Tato práce se zaměřuje na volnou hru jako prostředek pro socializaci dětí v předškolním věku. Mateřskou školu představuje jako sociální a socializační prostředí, kde děti mezi sebou navazují nové vztahy spolupráce a přátelství a učí se zvládat svou roli v kolektivu. V teoretické části je shrnuto, co vlastně hra je, její třídění, zákonitosti a podmínky. Podrobněji se věnuje volné a řízené hře. Socializaci je věnována další část, kde v kontextu socializačního prostředí mateřské školy je zvýrazněn vliv vzoru vrstevníků a propojení s využitím hry. Praktickou část tvoří autorský program zaměřený na podporu socializace dítěte při volné hře v mateřské škole. Sestaven je na základě rozhovorů s rodiči na téma herních zvyklostí dětí v domácím prostředí. Následně byl program po dobu dvou měsíců realizován a vyhodnocen z pohledu osvojení si sociálních vztahů.
Role médií ve volném čase předškolních dětí ve vztahu k jejich bydlišti.
HRDOUŠKOVÁ, Pavla
Cílem bakalářské práce s názvem "Role médií ve volném čase předškolních dětí ve vztahu k jejich bydlišti." je především zjištění, jakou roli v trávení volného času dnešních předškolních dětí média mají, a to z pohledu rodičů. V teoretické části se zabývám obecnými pojmy jako média a jejich specifikace, či masová kultura. Dále se zaobírám problematikou počínající vývojem dítěte předškolního věku, přes důležitost rytmického řádu, socializací až k problémům současné rodiny, či digitalizaci životního stylu. V praktické části vyhodnocuji kvantitativní výzkum, který má za cíl zmapovat současnou situaci mediální konzumace předškolních dětí, přičemž respondenty jsou rodiče předškoláků. Pomocí zpracování výsledků odpovědí na dotazníkové otázky ověřuji stanovené výzkumné předpoklady, ke kterým jsem dospěla v návaznosti na stanovené cíle bakalářské práce. Hlavním kritériem pro vyhodnocení bylo bydliště dětí předškolního věku. Výsledky šetření jsou názorně graficky znázorněny a popsány.
Zahrada jako prostředek léčby a rehabilitace
Hulínová, Lucia
Teoretická část této diplomové práce poskytuje komplexní pohled na problematiku terapeutických zahrad a hortiterapiu. Zabývá se vývojem terapeutických zahrad u nás iv zahraničí, definuje jejich základní typy. Těžištěm práce jsou terapeutické zahrady pro dětského pacienta, přičemž na podkladě literárních údajů definuje zásady pro jejich tvorbu. Metodická část se zabývá podrobnou analýzou současného stavu modelového objektu v grafické i textové podobě. Autorka předkládá komplexní návrh řešení areálu modelového objektu a jemu příslušející rehabilitační zahrady pro pacienta s dětskou mozkovou obrnou v podrobnosti ideové studie. Návrh je vyjádřen v půdorysech, řezech iv prostorovém zobrazení. Navrhované řešení je výsledkem uplatnění zásad pro tvorbu terapeutických zahrad s využitím vlastních projekčních zkušeností a odborných připomínek lékařů - specialistů pro fyzioterapii a balneologii. Návrh představuje prostor pro sociální a fyzickou rehabilitaci dětí s dětskou mozkovou obrnou, přičemž využívá potenciál prostředí, ve kterém se modelový objekt nachází.
Komparace socializace uprchlických norem v České republice a v Norsku
Slováková, Linda ; Rolenc, Jan Martin (vedoucí práce) ; Novotná, Markéta (oponent)
Cílem této práce je analyzovat fázi socializace práv uprchlíků v České republice a v Norsku, identifikovat shodné i rozdílné znaky v procesu socializace obou zemí a srovnat výsledná zjištění, případně predikovat další vývoj. V práci jsou analyzovány aktivity lokálních i nadnárodních nátlakových skupin vztahující se k normám a standardům uprchlického práva. Jako teoreticko-metodologické východisko posloužil pětifázový model socializace normy autorů Risse-Kappen, Cropp a Sikkink (1999), na jehož základě jsme uprchlickým normám v obou zemích přiřadili třetí fázi socializace, tedy fázi taktických ústupků. Finální, páté fáze konzistentních postojů a ztotožnění se s normami, nebylo dosaženo. Dospěli jsme k závěru, že k rozdílnému výkladu norem zúčastněnými aktéry bude z důvodu odlišných zájmů a identit docházet i nadále. V práci byla využita metoda analýzy a komparace.
Využití arteterapeutických přístupů v práci s dětmi se sociálním znevýhodněním
SPÁLENSKÁ, Dagmar
Cílem předkládané bakalářské práce byla zjištění možností účinnosti arteterapeutické metodiky při výtvarné práci se sociokulturně znevýhodněnými dětmi v základní škole a v dětském centru. V teoretické části po ujasnění pojmu sociokulturní znevýhodnění, uvádí některá zjištění týkající se vlivu znevýhodňujícího prostředí pro socializaci, významu rodiny, výchovného stylu. Jedna kapitola je o výchově dítěte s postižením. Dále je v této části věnována pozornost významu tvorby pro dítě a vývojovým hlediskům, které ovlivňují arteterapeutické vedení. Praktická část je rozdělena na práci v základní škole speciální, zde je uvedena jedna kazuistika děvčete se střední mentální retardací, která žije v sociálně znevýhodněné rodině. Na její tvorbě je zdokumentován rozvoj jak kognitivní, tak i emoční. Dále jsou v praktické části představeny čtyři kazuistiky dětí, které se vlivem rodinného prostředí ocitly v situaci, která vyžadovala umístění v Dětském centru Strakonice, což je zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. První je kazuistika chlapce, který zde žil od svého jednoho roku až do doby, než byl i s mladším bratrem, který zde byl umístěn hned po svém narození, rozhodnutím soudu svěřen do péče dětského domova. Druhá kazuistika je práce s chlapcem, který zde byl umístěn předběžným rozhodnutím soudu, a po několika měsících šetření byl soudním rozhodnutím svěřen do péče matce. Třetí kazuistika představuje tvorbu chlapce umístěného zde na žádost rodičů, protože s ním měli výchovné problémy. Jeho pobyt byl ukončen svěřením zpět do péče rodiny a přitom byly doporučeny některé změny v přístupu k dítěti. Čtvrtá kazuistika se týká děvčete, jejíž pobyt v centru byl na žádost matky. I toto děvče po ukončení pobytu bylo vráceno do péče matce, které se mezitím narodilo další dítě. V jednotlivých kazuistikách je popsán přístup ke každému dítěti, vše na základě individuálních potřeb při řešení osobních situací. Práce představuje konkrétní využití arteterapie v tomto prostředí, její vliv na psychické ladění dětí a jejich komunikativnost.
Analýza vlivu středních škol na politické myšlení studentů
Schmödl, Jan ; Lechner, Tomáš (vedoucí práce) ; Jurčík, Radek (oponent)
Tato práce analyzuje vliv středních škol na politické myšlení studentů. Pro analýzu jsou využity teoretické koncepty předpokladů indoktrinace vzdělávací soustavy. Dále jsou představeny empirické indikátory, které mohou upozorňovat na indoktrinaci vzdělávací soustavy.A také je pro analýzu konstruován experiment, probíhající na 22 středních školách ve 3 regionech České republiky. Výsledky analýzy ukazují na skutečnost, že problém indoktrinace ve vzdělávací soustavě je velmi závažný, nicméně obtížně prokazatelný. V rámci analýzy se nepodařilo potvrdit vliv středních škol na politické myšlení studentů, ale podařilo se podat obraz o nebezpečnosti indoktrinace ve vzdělávací soustavě, o jejích aspektech, průvodních jevech a dopadech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 421 záznamů.   začátekpředchozí314 - 323dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.