Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Včela medonosná - didaktický model pro environmentální výchovu v předškolním vzdělávání
KOŠNEROVÁ, Eva
Předkládaná bakalářská práce je zaměřená na přírodovědné vzdělávání dětí předškolního věku s cílem aplikace vzdělávacích aktivit. V úvodní části práce jsou vymezena východiska environmentální výchovy, badatelsky orientované výuky a přírodovědné gramotnosti. Je zde akcentována důležitost pobytu dětí předškolního věku ve venkovním prostředí. Hlavním úkolem této práce je předložení námětů na edukační aktivity pro předškolní vzdělávání, které jsou zaměřeny na včelu medonosnou. Každá provedená aktivita obsahuje podrobný popis činnosti, vlastní realizaci a reflexi.
Sladkovodní svět - environmentální výukový program v předškolním vzdělávání
RIGOVÁ, Eva
Tématem bakalářské práce je environmentální výukový program na téma sladkovodní svět. Hlavním cílem je rozvíjet u dětí předškolního vzdělávání kladný vztah k okolní přírodě a životnímu prostředí. Dílčím cílem bakalářské práce je vypracovat aktivity prolínající se vzdělávacími oblastmi předškolního vzdělávání, jejichž tmelícím prvkem je téma sladkovodní svět. Jednotlivé náměty obsahují detailní metodický popis a případné doprovodné materiály. Teoretická část se zabývá sladkou vodou, živočichy a rostlinami žijícími ve sladké vodě. Obsahuje také proměnu obojživelníka (žáby) a soustředí se na koloběh vody v přírodě. Část praktická je pojata formou jednotýdenního projektu, který lze využít jako metodiku pro učitele nejen v mateřských školách. Bakalářská práce předkládá návrh environmentálního výukového programu pro mateřskou školu. Environmentální výukový program byl vyzkoušen u předškolních dětí mateřské školy a setkal se s kladným ohlasem. Bakalářská práce obsahuje evaluaci proběhlých aktivit.
Interdisciplinární výuka v prostředí školních zahrad na primárním stupni základních škol
DOKULILOVÁ, Petra
Hlavním cílem práce je zhotovení nabídky vzdělávacích aktivit pro primární stupeň základních škol, které budou využitelné v prostředí školní zahrady. Zároveň v nich budou uplatněny mezipředmětové vztahy. Výběr témat probíhal na základě analýzy Rámcového vzdělávacího programu a učebnic nakladatelství FRAUS. Součástí šesti okruhů vzdělávacích aktivit jsou podrobné pokyny k realizaci, pracovní listy a další didaktické pomůcky. Všechny aktivity byly ověřeny přímo na školní zahradě ZŠ Horka-Domky, Třebíč. Na testování participovali žáci třetího a pátého ročníku ZŠ. Úspěšnost byla vyhodnocována systémem pre-test (test vstupních znalostí) a post-test (test výstupních znalostí), realizovaný před výukou a týden po ní. U výtvarné výchovy byl použit dotazník s otázkami na oblíbenost hodiny a spokojenost s vlastním výtvorem. Z výsledků vyplývá, že vstupní znalosti žáků byly na velmi vysoké úrovni. Největšího zlepšení dosáhli u vzdělávacích aktivit zabývajících se anglickými slovíčky a měřením. Dle dotazníku byla hodina výtvarné výchovy hodnocena jako zábavná. Žáci oceňovali práci ve venkovním prostředí.
Vzdělávací projekt pro environmentální výchovu v mateřské škole.
HAVLÍČKOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá významem environmentální výchovy a jejím zařazením do současného systému předškolního vzdělávání v České Republice. Dále za pomoci pretestu zkoumá výchozí znalosti dětí předškolního věku a následně je díky posttestům porovnává se znalostmi nově nabytými. Součástí práce je týdenní integrovaný blok sloužící jako vzdělávací projekt o stromech, lesních rostlinách, živočiších a lese jako takovém. Projekt se snaží prohloubit vědomosti a zájem dětí o přírodu a environmentální výchovu obecně.
Přírodniny v environmentální výchově v mateřské škole
KUDRNOVÁ, Lucie
Bakalářská práce poukazuje na důležitost environmentální výchovy v předškolním vzdělávání. Práce seznamuje s metodami a s prostředky environmentální výchovy a mapuje důležitost užívání přírodnin. Pomocí pozorování a drobných experimentů s přírodninami, dokazuje jejich pozitivní vliv na poznání dětí. V nabídnuté metodice zobrazuje porovnání environmentální a multimediální výchovy a jejich dopad na vnímání dítěte. Z rozhovorů s pedagogy vyplývá dílčí cíl práce, a to návrh vzdělávacího programu, který zahrnuje častější užívání přírodnin ve vzdělávání předškolních dětí.
Přírodovědné výukové programy s prvky projektového vyučování pro 2. třídu ZŠ
ŠLAPÁKOVÁ, Hana
V rámci předložené diplomové práce vznikly čtyři výukové programy "Mravenci", "Letíme do Afriky", "Společenství lesa" a "Vodní svět" pro žáky 1. stupně základních škol. Jejich součástí je sada didaktických pomůcek a aktivit pro učitele a žáky 2. tříd základních škol(ZŠ). Projekty vznikly na základě analýzy několika vybraných témat - voda v krajině, život na jiném kontinentu, společenstvo lesa, svět a život drobných živočichů (mravenců). Vytvořený materiál obsahuje informace a pomůcky k jednotlivým programům, pomáhá žákům přiblížit charakteristiku daných témat a předat další nové informace o popisované problematice. Materiál respektuje základní pedagogické dokumenty - Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program a dalších informační zdroje. Je tvořen sérií několika aktivit a úkolů. Dále pak pracovními listy, které posloužily v rámci pre-testu, post-testu č. - 1 a post-testu č. - 2. Aktivity byly částečně prakticky ověřeny u vybrané skupiny žáků 2.tříd na Základní škole v Táboře-Čekanicích. Vzhledem k pandemické situaci byly v praxi zrealizovány pouze dva výukové programy ("Mravenci" a "Letíme do Afriky"). Tyto projekty měly na žáky z hlediska formování kognitivních znalostí poměrně velký vliv. Žáci dle dotazníků programy vyhodnotili jako velmi zábavné. Zpětnou vazbou jim pak bylo obdržení doplňkových vysvědčení po absolvování projektů.
ZNALOST TŘÍDĚNÍ ODPADU U DĚTÍ V MŠ
JIRÁKOVÁ, Vladimíra
Bakalářská práce je zaměřena na zjištění znalostí dětí v oblasti třídění odpadu. Hlavním cílem práce je porovnání povědomí dětí z vesnické a městské mateřské školy o existenci recyklovatelných materiálů, kontejnerů na tříděný odpad a možnosti jejich dalšího využití. Teoretická část se sestává z rešerše vybrané literatury a specifikace jednotlivých termínů souvisejících s problematikou environmentální výchovy. Dále popisuje specifikace dítěte v předškolním věku. Další kapitola je věnována druhům odpadů a jejich následným zpracováním. Praktická část se skládá z kvalitativního výzkumu ve formě řízeného hloubkového rozhovoru s vedoucími pedagogy zvolených tříd v každé z obou typů mateřských škol. V neposlední řadě je navržen týdenní plán na toto téma. Na závěr této části byla provedena činnost přímo v mateřských školách s dětmi vedená studentkou. Aktivita spočívá v roztřídění přineseného čistého odpadu do krabic označených příslušnou barvou.
Blanokřídlí jako modelová skupina pro environmentální výchovu v mateřské škole
SUDOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá hmyzem jako modelovou skupinou v environmentální výchově v mateřské škole, a to zejména hmyzem blanokřídlým. Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem se v mateřských školách pracuje s tématy souvisejícími s blanokřídlým hmyzem, a zda a jak může být řád blanokřídlý využit v environmentální výchově. Na základě těchto zjištění bude vypracován program pro žáky mateřských škol, který je blíže s blanokřídlým hmyzem seznámí a dále bude ověřena a diskutována účinnost tohoto programu.
Literární text jako prostředek environmentální výchovy v pedagogice volného času
BENEŠOVÁ, Johana
Práce se zabývá literárním textem jako prostředkem environmentální výchovy v pedagogice volného času. Teoretická část popisuje pojetí environmentální výchovy a jejích cílů a environmentální výchovu a její pojetí v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále se teoretická část zabývá environmentální výchovou a její rolí v rozvoji osobnosti dětí předškolního věku, definuje lesní mateřské školy a jejich pedagogickou koncepci. Dále je teoretická část zaměřena na literární text jako prostředek rozvoje kompetencí v environmentální výchově a předkládá výčet a popis vybraných výukových metod vhodných pro práci s literárním textem v mateřských školách. Náplní praktické části je vytvoření sady pracovních a metodických listů a jejich ověření v prostředí lesní mateřské školy.
Hmyz - námět pro výtvarné činnosti v mateřské škole
SNĚŽÍKOVÁ, Anna
Tématem bakalářské práce jsou výtvarné činnosti na téma hmyz u dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá vývojem dítěte předškolního věku a vývojem dětského výtvarného projevu, dále pak environmentální výchovou v předškolním věku, jejími cíli, prostředky a metodami. Pro hlubší prozkoumání tématu obsahuje teoretická část i kapitolu zaměřující se na hmyz ve výtvarném umění. V praktické části jsou uvedeny realizované výtvarné lekce, přičemž každá z lekcí se soustředí především na jeden druh hmyzu. Součástí každé lekce je i její následné zhodnocení, obsahující mimo jiné odpovědi na výzkumné otázky. Odpovědi byly formulovány na základě předchozího průběžného strukturovaného pozorování. Cílem bakalářské práce je pojmout téma hmyz jako specifický námět pro výtvarné činnosti dětí v mateřské škole. A sledovat, jak se mění vztah a postoj dětí k hmyzu a také zájem o něj.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.