Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Papírové divadlo jako specifická součást české loutkářské tradice
Vedralová, Hana ; Malcová, Zuzana (vedoucí práce) ; Lázňovská, Lenka (oponent)
Předmětem této diplomové práce je představení zahraničního papírového divadla, popsání historie a současnosti jeho českého protějšku a zasazení této divadelní formy do souvislostí českého loutkářství. První část je věnovaná historii zahraničního papírového divadla, jeho festivalům a současným podobám. Druhá část je zaměřena na historii českého papírového divadla jako součásti divadla rodinného. V poslední třetí části zároveň představuje některé české loutkoherce a divadelní spolky, kteří ve své tvorbě tradici papírového divadla reflektují.
Projekty obřích loutek
Bažant, Jan ; KALFUS, Pavel (vedoucí práce) ; KOCMAN, Ján (oponent)
Obsahem této disertační práce je zmapování a popis fenoménu obřích loutek. Jejím cílem je hledání východisek pro další směřování moderníholoutkářství. Historický vývoj tohoto žánru od počátku do současnosti sepokusím zasadit do kontextu současného umění jakožto výchozího boduúvah o budoucnosti loutkářství. Vedle problematiky dramaturgie divadlaobřích loutek ve veřejném prostoru a uměleckého pojetí této disciplíny sezaměřím na rozličná technologická řešení obřích loutek. V souvislosti s tímmne bude zajímat vzájemný vztah kreativity a technologie a způsob, jakýmoba přístupy ovlivňují výsledné umělecké dílo. Nebudou mne zajímat pouzetradiční postupy různých světových kultur, ale také možnosti využití moderních materiálů, které vedle inovativních technických řešení přinášejí i nová témata dotýkající se hlubších společenských otázek. Nedílnou součástí práce je reflexe zkušeností nabytých při realizaci projektu obřích loutek EchtStreet Puppets a workshopů realizovaných od roku 2004 v Praze, naTaiwanu, ve Velké Británii a v Německu.
"Rozhovor" herce a loutky
Dušková, Ilona ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; ŠÍPEK, Jiří (oponent)
Předložená disertační práce ?Rozhovor? herce a loutky se soustřeďuje na východiska, předpoklady a atributy vzniku jevištní postavy. Rekevantní pojmosloví a kontextY tvorby jevištní realizace dramatického díla jsou předmětem zájmu v teoretické části, na jejímý půdorysu jsou dále prezentovány výsledky rozhovorů s herci a režiséry a analyzovány zkušenosti doktorandky z výuky a faktických realizací.
Prózy Jaroslava Vrchlického
JOHNOVÁ, Petra
Práce se zabývá prozaickou tvorbou Jaroslava Vrchlického. V první části se zaměřuje na extenzi recepce těchto próz (s použitím databáze Caslin sleduje jejich edice). Dále si všímá povahy dobové recepce od prvního vydání příslušných titulů až do roku 1918 (oporou je databáze Retrobi a Lexikon české literatury). Druhá část práce analyzuje prozaická díla Vrchlického prostřednictvím metod naratologie a literární tematologie. Třetí část práce se soustřeďuje na žánrovou a stylovou charakteristiku Vrchlického próz v dobovém kontextu.
Loutka na okraji figurální kinetické plastiky
Wildtová, Lucie ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; MATÁSEK, Petr (oponent)
Bakalářská práce především pojednává o dvou projektech, které vznikly během studia na DAMU. V úvodní teoretické části se práce dotýká vymezení pojmů, které souvisí s loutkou a kinetikou. Dále je zde uvedeno několik základních zdrojů inspirace, které přímo, či nepřímo ovlivnily vznik obou projektů. Prvním projektem je performance studentů scénografie vzniklá v roce 2012 v obci Pustiny. Druhá část bakalářské práce popisuje představení Ostrovy ? Islands, které vznikalo v roce 2012/13 za spoluúčasti studentů z projektu Erasmus. Práce se především soustředí na loutky a objekty. V obrazové příloze je doložena dokumentace a přiloženo je i DVD se záznamem z představení Ostrovy- Islands.
Loutky na KALD.
Jelínek, Josef ; KOČVAROVÁ, Markéta (vedoucí práce) ; BEČKA, Marek (oponent)
Absolventská práce Loutky na KALD popisuje a srovnává tendence a postupy výuky loutkového divadla během studia mezi lety 1978 - 1981 a mezi lety 2008 - 2012. Práce vychází z popisu výuky studentů dvou generací. Porovnává se míra loutkové praxe během studií, možnosti vlastních projektů, a hodnotí, jak je pro vykonávání budoucího povolání vybaven absolvent Katedry altenativního a loutkového divadla dnes a jak byl připraven absolvent Katedry loutkářství dříve. Práce se také snaží odpovědět na problém, proč v současné době mezi studenty Katedry alternativního a loutkového divadla velmi opadá zájem o loutkové divadlo a hledá řešení, jak tento tradiční divadelní žánr opět oživit pro širší veřejnost.
Potenciál loutkového divadla pro dospělé reflexe české divadelní scény na počátku 21. století
Podrazil, Tomáš ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je loutkové divadlo. Sleduje se v ní historický vývoj loutky a její pozice na evropském kontinentu v průběhu posledních více než 150 let. Tyto informace jsou obohaceny i o poznatky mimoevropské , např. z oblasti Japonska a Indonésie. Autor se zabývá samotným původem loutky, její funkcí, dělením, herectvím s loutkou, možnostmi loutky a jejím významem na jevišti. Stejně tak je předmětem zkoumání samotný význam divadla pro člověka. Dále se v této práci hledají rozdílnosti mezi divadlem hereckým (neloutkovým) a loutkovým. V neposlední řadě autor zkoumá jak se liší dětský divák od dospělého a jaký je aktuální stav loutkového divadla pro dospělé na české divadelní scéně.
Neanimační filmová loutka
Máj, Martin ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; KLOS, Jan (oponent)
Tématem práce je neanimační filmová loutka, která se vyvinula z loutky divadelní. Její podstatou je, na rozdíl od loutky animační, vytváření pohybu v reálném čase. Doposud nebyly položeny základy teorie tohoto odvětví kinematografie. Prvním krokem je rozdělení do následujících technologických kategorií: spodová loutka, loutka vedená shora, animatronická loutka, kostýmová a digitální loutka. Několik technologií se vymyká jasnému zařazení a jsou popsány v kapitole ?atypické loutky?. Jednotlivé typy loutek jsou demonstrovány na příkladech zastupujících filmů. V závěru se práce dotýká tématu správného vsazení loutky do rámce filmového díla, což přímo vychází z předchozího rozdělní do jednotlivých kategorií.
Světový fenomén tradičního papírového divadla - možnosti prezentace a popularizace českého loutkářství v ČR a ve světě
Vedralová, Hana ; Malcová, Zuzana (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je popsat historii a současnost divadelní formy papírového divadla, představit festivaly, které se mu věnují a nastínit cesty vzájemného ovlivňování světové tradice papírového divadla a českého loutkářství a možnosti jejich popularizace. Vzhledem k tomu, že česká loutkářská tradice je známá po celém světě a usiluje o zapsání na seznam nemateriálního kulturního dědictví UNESCO, práce popisuje i platnou legislativu UNESCO, která se nemateriálního dědictví týká.
Rozvoj komunikativních kompetencí v předškolním věku prostřednictvím loutek
VELÍŠKOVÁ, Andrea
Bakalářská práce ve své teoretické části seznamuje s obecnými charakteristikami komunikace. Přibližuje vývoj dětské řeči a konkrétně se zaměřuje na komunikativní kompetence. Pojmenovává možné problémy týkající se řeči i celé komunikace. Dále upozorňuje na specifika loutkového divadla a na možnosti jeho využití v mateřské škole. V praktické části se práce zabývá výzkumem obtížnosti zvládání komunikativních kompetencí u dětí v praxi mateřských škol. Přílohu práce tvoří manuál, který nabízí příklady konkrétní práce s loutkou a tím poskytuje několik praktických nápadů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.