Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 301 záznamů.  začátekpředchozí292 - 301  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Opuštěný prostor. Série nástěnných maleb v prostředí městské periferie.
MALÁK, Martin
V této teoreticko-prakticky zaměřené diplomové práci se zabývám problematikou opuštěného prostoru a jeho potenciálem pro vlastní výtvarnou tvorbu. Nejprve se pokouším nastínit moderní aspekty v umění ve vztahu k periferní tvorbě. Zaměřuji se na výrazný fenomén graffiti a jeho úlohu v rámci kulturního vývoje moderní společnosti. V této souvislosti se snažím charakterizovat fenomén místa a prostoru. Následně se věnuji významu periferie z pohledu psychologie životního prostředí. Po té provádím kritickou reflexi fragmentů teoretických poznatků a nová zjištění uplatňuji v rámci řešení daného výtvarného problému. V praktické části práce vytvářím triptych nástěnných maleb v prostředí městské periferie na téma opuštěného prostoru a následně provádím jejich interpretaci.
Podoby přátel. Soudobá portrétní malba v dílech evropských výtvarnic. Soubor prací inspirovaných vztahy a lidmi.
ČOPFOVÁ, Blanka
Anotace {\clqq}Podoby přátel`` Soudobá portrétní malba v dílech evropských výtvarnic Soubor prací inspirovaných vztahy a lidmi Diplomová práce je rozčleněna na dvě hlavní části. První pojednává o současné portrétní tvorbě evropských malířek, druhá se vztahuje k myšlenkovému i technickému aspektu vlastní tvorby. V teoretické části diplomové práce se zabývám různorodostí pojetí portrétní tvorby evropských výtvarnic od druhé poloviny 19. století do současnosti. Poukazuji na faktory určující změny v aktuálnosti a charakteru malířského portrétu výtvarnic. V souvislosti s tím sleduji působení emancipace umělkyň na jejich tvorbu, vliv vizuálních médií na portrétní žánr, různorodost pojetí portrétní tvorby vycházející z respektu k tradicím žánru nebo odklon od tradic. Součástí textu je sebereflexe vztahující se k vlastní tvorbě a dodatky k technické stránce tvorby. Praktická část obsahuje dokumentaci cyklu dvanácti portrétů.
Vlakové nádraží
PETRÁŠOVÁ, Jitka
Teoretická část této práce se týká přítomnosti a pojetí technicistního prvku v dřívějším i současném českém malířství. Blíže zkoumá toto téma v díle nejvýraznějších současných výtvamých umělců a dotýká se i fenoménu graffiti a jeho vlivu na současnou uměleckou tvorbu. Dále vysvětluje můj záměr a technický postup při práci na praktické části diplomové práce {--} cyklu šesti tematických maleb.
SITUACE VZTAHU MATKY S DCEROU A JEHO VÝTVARNÉ ZTVÁRNĚNÍ
HEJDOVÁ, Petra
Předložená diplomová práci se zabývá výtvarným zpracováním mého vztahu s matkou, a to zejména po stránce barevného vyjádření, které bylo pro mne stěžejní. Práce je rozdělena na dvě části, na praktickou a teoretickou část. Teoretická část obsahuje pojednání o psychologii barev a jejich působení na lidského jedince. Praktická část se skládá ze šesti velkoformátových obrazů provedených akrylem na plátno, popisu mého individuálního výtvarného vývoje a inspiračních zdrojů.
Civilizační problematika 21. století
STRAKA, Jakub
Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Praktická část představuje sérii maleb, v nichž se autor zabýval transkripcí osobních prožitků a dojmů ze světa poznamenaného lidským fenoménem. Teoretická část pojednává o hledání cesty k finálnímu uměleckému výstupu a o podnětech, které vedly k uměleckému vyjádření na dané téma. V kontextu hledání vhodných výrazových prostředků pro finální umělecký výstup, se zde autor zamýšlí nad různorodostí uměleckých přístupů a prostředků používaných k prezentaci civilizační problematiky ve světě umění.
Umělectví a bída u Jaroslava Němce
Prahl, Roman
Jaroslav, syn Boženy Němcové na studiích umění v Mnichově roku 1859.
Arnošt z Pardubic mezi dvorem a církví. Iluminované rukopisy objednané Arnoštem z Pardubic
Hlaváčková, Hana
Rukopisy, které Arnošt objednával ve dvou různých dílnách, dvorské a církevní.
Fillologie: falzum a dějiny umění dnes
Lahoda, Vojtěch
Studie se zabývá problémem falz zejména v tvorbě Emila Filly a klade si otázku, jak dnes aplikovat některé současné přístupy dějin umění k Fillovi, když v mnohých případech nejsme jednoznačně schopni říci, že obraz, na nějž má být metoda aplikována, je vskutku Fillův.
Smrt hrdiny v historické malbě: mezi symbolickým příběhem a meditací o smrti
Sadílková, Pavla
Příspěvek se soustředil na otázku, jak se do zobrazení smrti v malířství 19. století mohly promítnout požadavky dobové teorie umění a umělecké kritiky a na příkladech vyobrazení smrti hrdiny z českého malířství se snažil ukázat, jakou mohla tato vyobrazení mít podobu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 301 záznamů.   začátekpředchozí292 - 301  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.