Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí28 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dítě s mutismem v mateřské škole
ZEMANOVÁ ZLATUŠKOVÁ, Simona
Práce se zabývá projevy mutistického dítěte v mateřské škole. Cílem je snaha o zachycení konkrétních spouštěčů vzniku mutismu a popis specifického postupu při odbourávání komunikační bariéry. V teoretické části je popsaný řečový vývoj dítěte, charakteristika mutismu, jeho dělení, etiologie a terapie. Praktická část popisuje chování dětí v mateřské škole, komunikaci s učitelkami, s personálem a s ostatními dětmi. Dále popisuje výchovné postupy a uplatňovaný výchovný styl v rodině. Jsou uvedeny i záznamy z logopedických a psychologických vyšetření dětí. V závěru jsou rozebrány edukační postupy učitelek, které byly použity při práci s těmito dětmi a jsou zde popsány pravděpodobné spouštěče vzniku mutismu u sledovaných dětí.
Dítě s ADHD v běžné MŠ a v rodině.
ŠVARCOVÁ, Eva
Práce se zaměřuje na dítě s diagnostikovanou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) v mateřské škole. Zjišťuje spolupráci mezi rodinou a mateřskou školou při vytváření individuálního vzdělávacího plánu. Cílem projektu je vytvořit na základě zjištěných projevů konkrétního dítěte s ADHD a na základě prostudované literatury, individuální výchovně vzdělávací program pro rodiče a pro učitelky MŠ tak, aby byla zajištěna jednotnost výchovně vzdělávacího působení rodiny a MŠ. Teoretické poznatky, které jsem čerpala z uvedené bibliografie, jsem doplnila výzkumným projektem, který zahrnoval názor pedagogický učitelky MŠ a rodičů konkrétního dítěte.
Případová studie motivační struktury resilience učitelek MŠ
SAMCOVÁ, Eva
Tato případová studie se zabývá tématikou resilience a motivační struktury u učitelek mateřských škol. První, teoretická část, je zaměřena na osobnost učitele, problematiku profesní zátěže a vyhoření u učitelek mateřských škol, resilienci a motivační strukturu. Praktická část obsahuje čtyři případové studie, jejichž jádro tvoří čtyři životní příběhy. Případové studie jsou analyzovány pomocí teploměru nezdolnosti a dotazníku PCI (Personal Concern Inventory), který zjišťuje motivační strukturu.
DRAMATICKÁ VÝCHOVA V MŠ JAKO IMPULZ A CESTA K PROHLOUBENÍ PROŽITKU
ZAVADILOVÁ, Irena
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na dramatickou výchovu jako metodu výchovně vzdělávací práce v mateřské škole, pomocí níž můžeme prohloubit prožitky dětí. V teoretické části jsem vysvětlila pojem, principy a metody dramatické výchovy . Detailněji jsem rozpracovala metody vzdělávacího procesu v mateřské škole a styčné body s metodami dramatické výchovy. Vysvětlila jsem specifika mateřské školy a důležitost osobnosti učitelky. V praktické části jsem popsala své postupy při vedení dětí dramatickou výchovou v jednotlivých odděleních celé docházky dítěte do MŠ. Uvedla jsem ukázky realizovaných projektů a činností s dětmi s uvedením zvolených metod dramatické výchovy. V závěrečném projektu jsem se zaměřila na hlubší prožitky dětí. Výzkum jsem provedla metodou asociačních slov. Komparovala jsem výpovědi dětí ze tří mateřských škol, z nichž se v jedné děti setkávají s dramatickou výchovou. Cílem bylo potvrzení hypotézy, že tyto děti mají bohatší fantazii, představivost a jsou tvořivější.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí28 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.