Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 258 záznamů.  začátekpředchozí253 - 258  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah člověka k přírodě, ekologická výchova a její realizace na pobytových akcích (projekt)
ČAPKOVÁ, Kristýna
Práce má dvě části {--} teoretickou a praktickou. Teoretickou část tvoří dvě hlavní témata: vztah člověka k přírodě, kde se zabývám jeho charakteristikami, vývojem v historii a vlivem bezprostředního kontaktu s přírodu ve vývoji jedince, dále uvádím vybrané pohledy na současný stav světa a hodnoty pro dlouhodobě udržitelný rozvoj. Druhá část je věnována ekologické výchově, jejím základním východiskům a cílům a uvádí principy účinné ekologické výchovy. Praktickou částí je projekt pobytové akce s ekovýchovnou celotáborovou hrou na téma {\clqq}Katastrofa``.
Volnočasové aktivity a jejich možnosti při práci s průřezovými tématy na 1. stupni ZŠ
ZACHOVALOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá volnočasovými aktivitami a jejich možnostmi při práci s průřezovými tématy na 1. stupni základní školy.Cílem práce je zjištění postojů učitelů při začleňování průřezových témat do výuky a vytvoření pětidenního programu. Teoretická část práce vymezuje na základě odborné literatury pojem volnočasové aktivity a charakterizuje průřezová témata. Naznačuje postupy začleňování průřezových témat do výuky a nastiňuje možnosti průniků průřezových témat s volnočasovými aktivitami. V praktické části je pomocí dotazníkové metody zjišťován postoj učitelů k začleňování průřezových témat do výuky na základních školách. Stěžejním místem diplomové práce je vytvoření pětidenního programu se zaměřením na environmentální výchovu.
Zpracování příprav k průřezovému tématu environmentální výchova ve ŠVP na ZŠ (návrh metodické příručky pro učitele)
WEISSOVÁ, Marie
Téma práce je reakcí na současnou situaci ve školství, která nastala po schválení nového školského zákona v roce 2005. Objasňuje principy školské reformy a systém státních a školních kurikulárních dokumentů. Vysvětluje nové pojmy, hlavně klíčové kompetence a průřezová témata a jejich postavení ve školních vzdělávacích programech. Zaměřuje se na environmentální výchovu. Uvádí závěry výzkumu, který zjišťuje způsoby realizace tohoto průřezového tématu v praxi základních škol jihočeského regionu. Shrnuje zkušenosti pilotní školy i její součásti {--} centra ekologické výchovy. Předkládá pedagogům přehled dostupných zdrojů informací i praktické náměty pro jejich práci.
Názor seniorů na stav životního prostředí v České republice
HORATLÍKOVÁ, Iva
Cílem této bakalářské práce je zjistit názor seniorů na stav životního prostředí v České republice, jejich zájem podílet se na jeho zlepšení a současně ověřit, zda jsou ochotni a mají možnosti se dále vzdělávat v této oblasti. V teoretické části je vysvětlen pojem stáří a je předložena analýza současného a budoucího demografického vývoje počtu seniorů. V práci je vymezen nejen samotný pojem životní prostředí, ale také jeho přímý vliv na zdraví seniora. Protože práce hodnotí názor seniorů na stav životního prostředí v České republice, je zde také shrnuto, jaký tento stav v současné chvíli je. V praktické části jsou za pomoci kvalitativního výzkumu, metody dotazování a techniky polostandardizovaného rozhovoru provedeny rozhovory se 14 seniory ve věku mezi 65 a 74 lety. Z výzkumu vyplynulo, že stav životního prostředí České republiky, stejně tak jako jeho ochrana, jsou v centru pozornosti seniorů. Senioři mají zájem získávat nové informace z oblasti environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty (dále jen EVVO) a přivítali by větší možnost se sami do této problematiky aktivněji zapojit. Dalším důležitým aspektem jejich zájmu o EVVO je možnost obohacení života o nové vjemy a poznatky, vytváření nových sociálních kontaktů a pocit prospěšnosti.
Analýza environmentálního vzdělávání v podnicích
Nachtigalová, Marika ; Jílková, Jiřina (vedoucí práce) ; Vlčková, Jitka (oponent)
Environmentální vzdělávání je dobrovolným nástrojem environmentální politiky, který může významně ovlivnit realizaci opatření na ochranu životního prostředí. Cílovými skupinami tohoto vzdělávání jsou děti a mládež, veřejná správa, podnikatelská sféra a veřejnost. Environmentální vzdělávání přináší pozitivní efekty nejen pro životní prostředí, ale také pro podniky, které ho realizují. Cílem práce je analýza poptávky a nabídky environmentálního vzdělávání pro podniky v České republice. Metodou analýzy poptávky je individuální řízený rozhovor s podporou strukturovaného dotazníku realizovaný na vzorku malých a středních podniků v Královéhradeckém kraji. Nabídka je zjišťována pomocí metody desk research.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 258 záznamů.   začátekpředchozí253 - 258  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.