Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 244 záznamů.  začátekpředchozí222 - 231dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální identita rodiny s dítětem s postižením
TOMÁŠKOVÁ, Romana
Rodina hraje v životě každého člověka velice důležitou roli a tím spíše, pokud se jedná o dítě se zdravotním postižením. Narození dítěte s postižením je příčinou toho, že se určitým způsobem změní životní styl rodiny, protože musí být přizpůsoben jeho možnostem a potřebám. Na základě své bakalářské práce jsem proto chtěla přiblížit komplikovaný proces vyrovnávání se s narozením postiženého dítěte a proces nalézání nové, odlišné sociální identity, což je i mým hlavním cílem. Teoretická část této práce vysvětluje pojem slova dítě, osoba se zdravotním postižením, identita, rodina. Rozděluje základní typy zdravotního postižení, též uvádí typologie rodiny a její funkce. Je zde popsán nejen složitý a komplikovaný proces vyrovnávání se s narozením postiženého dítěte, ale také změny rodičovských postojů a základních psychických potřeb v závislosti na postižení dítěte. Dále se věnuje vztahu dítěte ke svému postižení, socializaci a v neposlední řadě i ranné péči. Samotný výzkum byl proveden metodou kvalitativního výzkumu, technikou polořízeného rozhovoru. V rámci výzkumu byly prováděny rozhovory s rodiči dětí s různým stupněm a typem zdravotního postižení. Výzkum poskytl informace o důležitých úskalích v životě rodin s dětmi se zdravotním postižením. Výsledky mé práce mohou sloužit k lepší orientovanosti v tom, jak se vyrovnat s narozením postiženého dítěte a také k tomu, aby rodina s dítětem se zdravotním postižením dobře fungovala. Mohou být také podkladem pro další studie a výzkumy v této oblasti.
Integrace dětí se zdravotním postižením do školských zařízení pro zájmová vzdělávání
SUCHÁ, Kateřina
Téma jsem si vybrala, protože si uvědomuji, že všichni lidé včetně dětí na základě svých potřeb tráví různým způsobem svůj volný čas. Jedinci se zdravotním postižením jsou postaveni před různé bariéry, které jim trávení volného času komplikují. V případě dětí se organizované volnočasové aktivity odehrávají nejčastěji v rámci zájmového vzdělávání ve školských zařízeních. Aktivity ve volném čase plní funkci výchovnou, vzdělávací, kulturní, zdravotní, sociální a preventivní. Základními cíli práce je proto zjistit, jaké faktory ovlivňují integraci dětí se zdravotním postižením do školských zařízení pro zájmové vzdělávání, zjistit, jaké překážky brání dětem se zdravotním postižením v integraci do školských zařízení pro zájmové vzdělávání a v neposlední řadě zjistit zájem dětí se zdravotním postižením a jejich zákonných zástupců o integraci do školských zařízení pro zájmové vzdělávání.
Možnosti integrace dětí se zdravotním postižením v mateřských školách v Českých Budějovicích.
TOBOLKOVÁ, Andrea
Ve své bakalářské práci jsem se zabývala možnostmi integrace dětí se zdravotním postižením v mateřských školách (dále jen MŠ) v Českých Budějovicích. České školství prošlo po roce 1989 procesem transformace, která umožnila změnu v přístupu ke vzdělávání. Transformace měla za cíl vytvořit systém vzdělávání, jenž poskytne členům společnosti stejné šance, které jim umožní dosáhnout odpovídajícího stupně vzdělání. Cílem práce bylo zjistit, zda je možná integrace dětí se zdravotním postižením v MŠ v Českých Budějovicích. Dále pak zjistit, které MŠ v Českých Budějovicích umožňují integraci dětí se zdravotním postižením, a v neposlední řadě zjistit, jaké jsou faktické (reálné) možnosti integrace dětí se zdravotním postižením v těchto MŠ. V této souvislosti jsem se pokusila i o zformulování následující hypotézy: "Většina MŠ v Českých Budějovicích umožňuje integraci dětí se zdravotním postižením." Hypotéza byla potvrzena. Z výsledků vyplynulo, že z 11 (100 %) oslovených MŠ umožňuje integraci dětí se zdravotním postižením 6 (55 %). Počet 6 z celkového počtu 11 je v tomto případě chápán jako většina. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmů integrace, asistent pedagoga, osobní asistent, individuální vzdělávací plán a zdravotní postižení. Zdravotní postižení je rozděleno na několik částí, které jsou stručně a přehledně definovány. Pro realizaci praktické části byl zvolen kvantitativní výzkum, metoda dotazování, forma dotazníku. Byly vytvořeny dva typy dotazníků. První z nich byl určen ředitelkám MŠ v Českých Budějovicích. Druhý byl předložen učitelům/kám MŠ v Českých Budějovicích. Celkem bylo osloveno 13 MŠ a výzkumu se zúčastnilo 11 MŠ. Nespolupráce dvou MŠ byla zdůvodněna - nedostatkem času, velkým počtem příchozích dotazníků nebo nezájmem o tento výzkum. Zpracovaná data byla znázorněna v grafech a tabulkách. Výsledky získané z dotazníku ukázaly, že z 11 MŠ v Českých Budějovicích umožňuje integraci dětí se zdravotním postižením 6 MŠ. Dále bylo zjištěno, že 5 MŠ 2 nabízí individuální integraci a 1 MŠ skupinovou. 7 z 11 MŠ uvedlo, že v současné době nemají integrované dítě se zdravotním postižením. Tuto skutečnost vysvětlovaly tak, že v současném školním roce nebyly o integraci požádány. Zároveň se téměř všechny oslovené ředitelky shodovaly, že integrace dítěte se zdravotním postižením je přínosem pro děti i pro školu. Získané poznatky mohou sloužit k lepší orientaci v problematice integrace dětí se zdravotním postižením v MŠ v Českých Budějovicích a poskytnout zpětnou vazbu těm MŠ v Českých Budějovicích, které integraci umožňují.
Integrace studentů se zdravotním postižením v rámci sekundárního vzdělávání
SVAČINOVÁ, Jana
Integrace studentů se zdravotním postižením je již několik let hodně diskutovaným problémem a názory na něj se liší ať již ze strany odborníků ,tak ze strany laické veřejnosti. Každý student by měl být integrován nejlépe ve spádové škole podle místa svého bydliště. Ne každá škola je tomuto fenoménu nakloněna. Proces integrace má svoje limity a jeho úspěšnost závisí nejen na možnostech samotného integrovaného jedince, ale i na mnoha dalších faktorech, mimo jiné i na podmínkách školy. Bakalářská práce se zabývá tématem integrace studentů se zdravotním postižením v rámci sekundárního vzdělávání a skládá se ze dvou částí. Teoretická část vymezuje základní pojmy, které s problémem integrace souvisí, legislativní opatření i historické hledisko. Dále se zabývá faktory podmiňujícími úspěšnost integrace. Cílem praktické části práce bylo zjistit, kolik středních škol v Českých Budějovicích je v současné době na integraci studentů se zdravotním postižením připraveno, tzn. jaké mají školy podmínky pro integraci -např. bezbariérový přístup, podpůrná opatření, atd. Pro účely práce byl proveden kvalitativní výzkum, který se týkal pouze gymnázií, středních odborných škol a konzervatoře. Oslovila jsem vedení 22 středních škol, z nichž 7 se výzkumu odmítlo zúčastnit. Výzkumný vzorek se tedy skládá z 15 zástupců škol (respondentů). Informace mi poskytli ředitelé škol, zástupci ředitelů či výchovní poradci. Z odpovědí respondentů vyplynulo, že v současné době jsou na tuto možnost vzdělávání studentů se zdravotním postižením připraveny pouze 3 střední školy.
Historie a současnost Speciálních olympiád v České republice
TETOUROVÁ, Marie
Bakalářská práce je zaměřena na historii a současnost Speciálních olympiád v České republice. V teoretické části jsem se zaměřila na rozdělení osob se zdravotním postižením a jejich možnosti integrace do společnosti, na historii a současnost sportu osob se zdravotním postižením a vliv pohybových aktivit na kvalitu jejich života. Vytvořila jsem přehled existujících sportovních organizací a vrcholových sportovních soutěží na mezinárodní i národní úrovni. Další část je věnována osobám s mentálním postižením a jejich zapojení do programu Speciálních olympiád, Českému hnutí Speciálních olympiád, jeho vzniku a charakteru včetně přehledu jednotlivých ročníků Speciálních olympiád a účasti českých sportovců s mentálním postižením na světových a národních hrách Speciálních olympiád. Podrobněji je zpracovaná 10. Česká letní speciální olympiáda v Praze, které jsem se zúčastnila jako volontér
Možnosti uplatnění terapií ve vybraných zařízeních určených pro zdravotně postižené
MASNEROVÁ, Andrea
Tato diplomová práce je zaměřena na možnosti uplatnění vybraných typů terapie (canisterapie, hipoterapie a muzikoterapie) ve vybraných zařízeních určených pro zdravotně postižené. V současné době jsou výše zmíněné terapie vnímány jako metody ucelené rehabilitace, jež využívají pozitivního působení zvířat a hudby na zdraví člověka. Práce obsahuje část teoretickou, jež předkládá přehled vývoje a aktuální terminologie v oblasti zooterapie, canisterapie, hipoterapie a muzikoterapie. Zde je poměrně detailním způsobem zvolené téma rozebráno. Současně je v rámci teoretické části vymezena také problematika týkající se zdravotního postižení. Praktická část je analýzou dat získaných kvalitativním výzkumem, přičemž ji reprezentují dvě významné kapitoly. První tvoří výzkum zahrnující charakteristiku zúčastněných zařízení. Druhou část představuje analýza a vzájemné porovnání zjištěných výsledků. Cílem výzkumného šetření bylo postihnout a zmapovat způsoby využití a možnosti uplatnění odborných terapií ve vybraných zařízeních určených pro osoby se zdravotním postižením, v rámci Jihočeského kraje. Pro toto šetření byly použity metody kvalitativního výzkumu. K dosažení stanoveného cíle probíhal sběr dat technikou zúčastněného pozorování, polostandardizovaného rozhovoru a fotodokumentace. Závěr patří celkovému shrnutí dosažených poznatků. V přílohách je zahrnuta fotodokumentace vztahující se k jednotlivým terapiím a struktura polostandardizovaného rozhovoru. Tato práce může sloužit jako informační zdroj pro odborníky, ale i laickou veřejnost.
Možnosti podpory rodiny s dítětem s těžkým kombinovaným postižením v České Republice
KOHOUTOVÁ, Tereza
Práce se zabývá rodinou pečující o dítě s těžkým kombinovaným postižením a možnostmi podpory takových rodin. Cílem této práce je tedy srovnání možností podpory rodin, pečujících o dítě s těžkým kombinovaným postižením, které vyplývají ze sociálního systému České Republiky a z odborné literatury.
Integrace dětí s mentálním postižením v mateřské škole
BROŽOVÁ, Pavlína
Každý člověk je jedinečná osobnost s právem na plnohodnotný život, jehož součástí je společně s láskou a uznáním též právo na vzdělání. Děti s mentálním postižením se vyvíjejí pomaleji, to ale neznamená, že jsou méně citlivé, možná právě naopak. Integrace, stejně jako další jiná témata, má nejen příznivce, kteří ji vyzdvihují a opěvují, ale i odpůrce kteří jí zcela zavrhují. Nelze vytknout ani jeden názor nikomu z těchto lidí. Úspěch integrace závisí na několika na sobě závislých faktorech. Mezi jednotlivé faktory ovlivňující integraci patří připravenost organizace a všech aktérů tohoto procesu. Neoddělitelnou součástí je tedy připravenost osob, nejen k integrovanému, ale i k integraci jako takové. Podle výzkumu k hypotéze H1 je postoj pracovníků specializovaných předškolních zařízení je kladný, čímž se hypotéza vyvrátila. Hypotéza H2 jednoznačně potvrdila že rodiče chtějí integrovat své děti s mentálním postižením do běžných mateřských škol. Ani hypotéza H3 nebyla potvrzena, neboť postoj vedoucích pracovníků mateřských škol k dětem s mentální retardací v Českých Budějovicích je stejně pozitivní jako u vedoucích pracovníků mateřských škol v Jindřichově Hradci. Nutno dodat, že ač je postoj k integraci jako celku pozitivní, co se týká integrace dětí s mentálním postižením pak i ta je vítána, ovšem pouze u postižení lehčích forem.
Příprava a realizace zimního týdenního rekondičního pobytu pro osoby s tělesným a mentálním postižením.
NOVÁKOVÁ, Kateřina
Ve své bakalářské práci se věnuji problematice osob s tělesným a zdravotním postižením. První část teoretické práce se zabývá typologií a etiologií zdravotního postižení v obecné rovině. Další část práce popisuje praktické využití uceleného systému rehabilitace v centru ARPIDA v Českých Budějovicích při péči o osoby se zdravotním postižením. Poslední kapitola je zaměřena na konkrétní formy rekreace a aplikované pohybové aktivity na podporu integrace osob se zdravotním postižením. Praktická část bakalářské práce je věnována přípravě a realizaci zimního týdenního rekondičního pobytu pro klienty centra ARPIDA. V práci jsem jako základní výzkumnou metodu použila kvantitativní výzkum. Hlavní technikou sběru dat byl anonymní dotazník
Ověření vlivu intervenčního pohybového programu na rozvoj osobnosti s mentálním postižením v Ústavu sociální péče Slatiňany
VOTÁPKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se ve své teoretické rovině zabývá tematikou mentálního postižení obecně, úžeji pak v souvislosti s pohybovými aktivitami. V praktické části práce byl ověřován již vytvořený intervenční pohybový program pro osoby s touto formou zdravotního postižení. Po dobu šestnácti týdnů byl aplikován na skupinu klientů Ústavu sociální péče se středně těžkým stupněm mentálního postižení a jeho účinek poté kvalitativně vyhodnocen dle výsledků testů motorické a sociální kompetence. Na základě těchto ukazatelů byl potvrzen pozitivní vliv programu na rozvoj osobnosti s mentálním postižením a zároveň ověřena možnost jeho realizace v podmínkách Ústavu sociální péče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 244 záznamů.   začátekpředchozí222 - 231dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.