Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aspekty duševního a sociálního zdraví u pubescentů ve vztahu k cirkadiánnímu rytmu
KŘESŤAN, Tomáš
V této diplomové práci se zabývám problematikou duševního a sociálního zdraví v souvislosti cirkadiánního rytmu. Tato práce vznikla souběžně s projektem GAJU č.101/2011/S "Psychosociální a somatické ukazatele v komparaci k cirkadiánnímu rytmu". V teoretické části práce se věnuji otázkám duševního zdrav, sociálního zdraví, vymezuji a charakterizuji zde období pubescence a ozřejmuji problematiku cirkadiánních a diurnálních rytmů. V experimentální části práce se zaměřuji na dotazníkové šetření celkem 250 pubescentů (125 dívek, 125 chlapců) Pubescenti byli ve věkovém rozmezí 11 - 13 let. Průměrný věk obou pohlaví byl 13 let. Sběr dat probíhal v období květen 2011 až únor 2012. Metodami výzkumu byly 2 standardizované dotazníky. Otázky ze sociální oblasti pochází z dotazníku Kvality života Cummins (1997), ComQoL S5. Otázky, které se zabývají cirkadiánními rytmy jsou vybrány z dotazníku Cirkadiánní typologie CIT Harada, Krejčí (2010). Získaná data byla vyhodnocena pomocí základních statistických metod a vzájemnou korelací. Z výsledku jsem zjistil, že některá data spolu korelují a sociálně duševní zdraví se ovlivňuje s pojetím a důležitostí spánku. Na počátku práce bylo stanoveno 5 hypotéz. 3 z nich se potvrdily 2 se nepotvrdily.
Období vzdoru v životě člověka
KLOZOVÁ, Andrea
Práce se zabývá obdobím vzdoru, je rozdělena do tří kapitol, které jsou teoretického charakteru. První kapitola se zabývá obdobím vzdoru obecně, druhá kapitola se věnuje období vzdoru u batolat a třetí kapitola se věnuje období vzdoru u pubescentů. Ve druhé a třetí kapitole je časové vymezení daného období, důvody vzdoru, emoční vývoj jedince, vývoj identity a výchovné styly, které mohou pomoci ovlivnit chování dítěte. V praktické části jsou tři kazuistiky, kde je s rodiči rozebírána jejich rodinná situace. Rodiče zde uvedli příklady vzdoru dítěte, jejich řešení a společně jsme určili, který z výchovných stylů, popsaný v teoretické části, rodiče při výchově používají. Bylo zjišťováno, zda se teorie prolíná s praxí.
Problematika výuky sexuální výchovy na druhém stupni základních škol a nižších třídách gymnázií
VOJÍKOVÁ, Klára
Tématem této bakalářské práce je zmapovat současný stav výuky sexuální výchovy na základních školách a v nižších třídách gymnázií. Nejprve se zaměřuji na teoretické zpracování tématu, kdy popisuji vhodný věk pro výuku, obsah sexuální výchovy a důvody, proč je výuka na školách tak důležitá. V druhé části své práce zpracovávám data získaná na několika školách pomocí dotazníků. Snažím se zjistit, jaké jsou nejčastější zdroje informací o sexuální výchově u žáků. Dále se zajímám o znalosti žáků v dané problematice a v neposlední řadě o jejich postoj k celé věci.
Komparace cirkadiánní typologie a cirkadiánních rytmů u sportujících pubescentů (hráčů hokeje) a nesportujících pubescentů
CHRT, Jakub
Cílem bakalářské práce "Komparace cirkadiánní typologie a cirkadiánních rytmů u sportujících pubescentů (hráčů hokeje) a nesportujících pubescentů" bylo analyzovat cirkadiánní rytmy a denní návyky pubescentní mládeže. Prozkoumat a porovnat dva výzkumné soubory tvořené sportujícími (hráči ledního hokeje) a nesportujícími pubescentními chlapci. Na základě získaných výsledků potvrdit, nebo vyvrátit stanovené výzkumné předpoklady. Výzkumné šetření bylo provedeno dotazníky životních rytmů a spánkového režimu 9 - 15 let (HARADA, KREJČÍ, 2010). Naeditovaná data byla statisticky zpracována Univerzitou v Kochi a následně vyhodnocena. Výsledky ukazují rozdílnost testovaných souborů a signifikantně potvrzují většinu výzkumných předpokladů.
Prevalence obezity a nadváhy u žáků II. stupně na Trutnovsku.
TURKOVÁ, Kateřina
Prevalence obezity a nadváhy u žáků II. stupně na Trutnovsku.
Využití prvků vodního póla v plaveckém tréninku mládeže
KREJČOVÁ, Eva
Cílem bakalářské práce je zjištění, zda přidáním prvků vodního póla do plaveckého tréninku mládeže dojde k většímu zaujetí plavců a zároveň nedojde ke snížení výkonnosti bez ztráty kvality technického provedení. Tento cíl byl zjišťován pomocí experimentálního šetření, které probíhalo po dobu šesti týdnů. Plavci byli rozděleni do experimentální a kontrolní skupiny dle věku a výkonnosti. Experimentální skupina měla do plaveckých tréninků zařazovány prvky vodního póla. Obsah tréninkových jednotek u kontrolní skupiny zůstal po celé šetření nezměněn. Před začátkem a po skončení experimentálního šetření došlo ke kontrolnímu měření, z něhož vyplývá, že u experimentální skupiny nedošlo k poklesu výkonnosti. Po ukončení experimentu byl proveden řízený rozhovor s probandy experimentální skupiny, z něhož vyplývá kladné hodnocení a obliba plaveckých tréninků s prvky vodního póla. Pro zjištění zda dochází ke zhoršení techniky zařazováním prvků vodního póla, bylo provedeno expertní posouzení trenéra II. třídy, které zhoršení nepotvrdilo.
Prevalence nadváhy a obezity u žáků II. stupně ZŠ v Třebíčském regionu.
SOUČKOVÁ, Jana
V této bakalářské práci jsem se zabývala prevalencí nadváhy a obezity u žáků II. stupně základní školy na okrese Třebíč. Nejprve jsem si nastudovala teoretické poznatky, týkající se nadváhy a obezity. Těmto poznatkům jsem se věnovala v teoretické části bakalářské práce. Oslovila jsem několik škol v Třebíčském regionu, které mi většinou vyšly vstříc. Po schůzce s řediteli vytipovaných škol, jsem žákům rozdala dopis pro rodiče, který seznamoval s tématem bakalářské práce a souhlasem, či nesouhlasem, aby se jejich potomek zúčastnil průzkumu. Při souhlasu ze strany rodičů jsem u těchto žáků provedla výzkumné měření. Pomocí hodnot BMI, naměřených hodnot obvodu pasu a věku, jsem zjišťovala u žáků sedmých a osmých tříd prevalenci nadváhy a obezity. S výsledky jsem pak dále pracovala v praktické části bakalářské práce. Porovnávala jsem prevalenci nadváhy a obezity u dívek a u chlapců, ale můžete tam najít také celkové hodnoty prevalence nadváhy a obezity všech měřených žáků.
Stravovací návyky u žáků II. stupně ZŠ na Písecku
MOUDRÁ, Táňa
Hlavním úkolem mé bakalářské práce bylo zjištění stravovacích návyků u žáků II. stupně základních škol na Písecku. Prvním úkolem bylo nastudování dostupných materiálů a vymezení základních pojmů. Této části jsem se věnovala v teoretické části bakalářské práce. Následovalo vytipování vhodných základních škol a samotný průzkum. Společně se záznamy jsem odvezla na základní školy dopis pro rodiče, bez jejich souhlasu nebylo možné výzkum provést. Vyplněné záznamy bylo nutné podrobit redukci, několik vyplněných záznamů bylo nepoužitelných pro výzkum. Správně vyplněné dotazníky s třídenním záznamem jsem vyhodnocovala pomocí nutričního programu na stránkách www.flora.cz do elektronických tabulek. Zajímalo mě především jaký má zkoumaná skupina energetický příjem a příjem makronutrientů. S těmito hodnotami jsem následně pracovala v praktické části práce. Můžeme zde například vidět srovnání jednotlivých škol, srovnání příjmu v pracovních dnech a dnech volna nebo přehled nejčastěji konzumovaných nápojů a potravin. Tato práce by dle mého názoru mohla posloužit pro drobné upravení jednotlivých jídelníčků.
Rozdíl vývojového stupně pubescenta a dospělého při aplikaci učení prožitkem.
ČADA, Jakub
Práce se zabývá porovnáním rozdílů vývojových zvláštností mezi dospívajícím jedincem, (pubescentem) a dospělým jedincem při aplikaci učení prožitkem (zážitková pedagogika). Popsané rozdíly jsou vztaženy k principům zážitkové pedagogiky. Cílem práce je podat základní představu o výhodách, ale i rizicích užití zážitkových metod u jedinců obou vývojových stupňů. První kapitola pojednává o učení prožitkem se zaměřením na obecně platné cíle a principy. Druhá kapitola se zabývá obdobím dospívajícího jedince (pubescenta). Zaměřuje se na rozvoj osobnosti, poznávací procesy, identitu, socializaci, prožívání, vrstevnickou skupinu. Třetí kapitola se zabývá stejnými vývojovými aspekty u dospělých. V poslední kapitole jsou uvedeny rozdíly ve vývojovém stupni obou období v aplikaci na zážitkovou pedagogiku.
Prevalence nadváhy a obezity u žáků II. stupně ZŠ v Českých Budějovicích
ČERMÁKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce se zabývá prevalencí nadváhy a obezity u žáků druhého stupně základních škol v Českých Budějovicích. Hlavním cílem je určit výskyt nadváhy a obezity vybraného souboru v dané lokalitě. V první části byla zpracována literární rešerše, která má za cíl definovat obezitu a pojmy s ní související. Na základě prostudované literatury a vědeckých publikací, které jsou uvedeny v seznamu použité literatury, byla vypracována přehledná charakteristika obezity a její problematiky zejména v dětském věku. Praktická část se věnuje výzkumu prevalence nadváhy a obezity u žáků druhého stupně základních škol v dané lokalitě. Na základě spolupráce vybraných škol a vyjádření rodičů proběhlo antropometrické měření celkem 188 žáků. Byla zjišťována tělesná výška a hmotnost, obvod pasu a kožní řasa pod jazylkou. Na základě zjištěných dat byla vypracována přehledná prezentace výsledků s cílem určit výskyt nadváhy a obezity u žáků 2. stupně základních škol v Českých Budějovicích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.