Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 224 záznamů.  začátekpředchozí208 - 217další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Prevence zneužívání návykových látek dětmi a mladistvými v Českých Budějovicích.
KRYGAROVÁ, Radka
Práce se zabývá možnostmi prevence zneužívání návykových látek dětmi a mladistvými v Českých Budějovicích. Teoretická část zahrnuje základní pojmy, rizikové faktory a prevenci zneužívání návykových látek, respektive její druhy, preventivní opatření, programy i to, kteří lidé pracují s cílovou skupinou prevence, tedy s dětmi a mládeží. Empirická část přináší popis některých vybraných možností a zařízení, zabývajících se prevencí na území Českých Budějovic. Tyto informace doplňují zpracované rozhovory s lidmi, kteří na uvedených místech pracují. Je zde přiblížena jejich konkrétní pracovní činnost v oblasti prevence, i osobní názory na danou problematiku, což umožňuje vytvoření aktuálního a různorodého pohledu na stav úrovně konkrétní poskytované prevence.
ROZVOJ VÝTVARNÉ TVOŘIVOSTI DĚTÍ A MOŽNOST APLIKACE VÝTVARNÉ HRY V RÁMCI PVČ (zaměřeno na předškolní věk)
HOIDEKROVÁ, Hana
Práce se zabývá tvořivostí dětí předškolního věku, s využitím výtvarné hry v rámci pedagogiky volného času. Teoretická část se zaměřuje na tvořivost, její prvky a úrovně. Popisuje tvořivý proces a faktory ovlivňující tvořivost. Zabývá se tím, proč je důležité tvořivost rozvíjet, jaké jsou metody a postupy rozvoje tvořivosti. Charakterizuje vývoj tvořivosti dětí, a co posiluje jejich tvořivé myšlení a vnímání. Dále vymezuje výtvarnou výchovu, dětský výtvarný projev a předmět dětského kreslení. Zmiňuje se o osobnosti výtvarného pedagoga a vedení výtvarné činnosti. Charakterizuje hru a její důležitost, výtvarnou hru a její využití. Popisuje volný čas, základní lidské činnosti ve volném čase a zmiňuji se o výtvarných zájmových činnostech dětí. Zaměřuje se na předškolní věk dětí, jejich tělesný vývoj, vývoj základních schopností a dovedností, socializaci a samozřejmě hru. Praktická část je orientovaná na tvořivou výtvarnou činnost dětí v předškolním věku a využití výtvarné hry. Projekt proběhl s dětmi v mateřském centru, jeho téma bylo MOŘE. Projekt měl přirozenou cestou ? hrou, rozvíjet jejich osobnost, vztah k přírodě, vnímání všemi smyly, podpořit tvořivost a fantazii, naučit naslouchat ostatním lidem.
Studium využití volného času českými spotřebiteli
Marholdová, Lucie ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Tématem bakalářské práce je využití volného času českými spotřebiteli. Hlavním cílem této práce je zmapování volného času českého spotřebitele a jeho posouzení z hlediska faktorů pohlaví, věk a vzdělání. V teoretické části je vymezen pojem volný čas, jeho vývoj, funkce a dělení. Tato část také popisuje trendy trávení volného času v současné české společnosti. V praktické části jsou na základě data miningu analyzována data získaná z databáze Market, Media & Lifestyle -- TGI od společnosti MEDIAN, s. r. o.
Význam volnočasových aktivit u dětí předškolního a mladšího školního věku z různých etnických komunit.
VODIČKOVÁ, Alena
Multikulturní výchova je aktuálním tématem našeho školství. Současná etapa transformace našeho školství klade ve svých rámcových vzdělávacích programech pro předškolní vzdělávání a rámcových vzdělávacích programech pro základní vzdělávání velký důraz. Teoretická část vymezuje na základě odborné literatury pojmy multikulturalita a multikulturní výchova a naznačuje, jaké možnosti pro ni nabízejí volnočasové aktivity. Dále pak jsou charakterizovány hlavní rysy volnočasových aktivit. V praktické části práce je zmapováno, jak tráví volný čas děti z různých etnik a zda se způsob jejich trávení u těchto skupin dětí liší. Dále je zjištěno, jaké jsou přínosy volnočasových aktivit pro jejich lepší socializaci. Poznatky z výzkumu mohou sloužit k zamyšlení rodičů nad volným časem svých dětí a nad různými možnostmi, jak volný čas lépe využít.
Zjišťování kvality klimatu v zařízení neformálního a zájmového vzdělávání
ŽŮRKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematiku zajišťování zdravého klimatu v zájmovém a neformálním vzdělávání, analýzou nástroje, který měří a zjišťuje sociální klima ve školním prostředí. Dále modifikací tohoto nástroje pro potřeby zájmového a neformálního vzdělávání. První část bakalářské práce je zaměřena na termíny volný čas, zájmová činnost, motivace, sociální klima. Je zde věnován prostor zájmovým organizacím, kterých se měření klimatu dotýká. V další části práce je pozornost zaměřena na problematiku pedagogicko-psychologické diagnostiky a na její možné využití v praxi. Praktická část obsahuje modifikaci dotazníku CES a jeho aplikaci do prostředí zájmového a neformálního vzdělávání za pomoci výstupů odborné veřejnosti.
Poptávka po internetu
Zvědělíková, Rebeka ; Macáková, Libuše (vedoucí práce) ; Breňová, Lubomíra (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce je internet a volný čas, který na něm lidé tráví. Cílem práce je poznat, ať už na základě vlastního dotazníku či ověřených studií, jaké věkové kategorie lidí používají internet, jaké výdaje za přístup k internetu měsíčně zaplatí, jaký počet hodin volného času stráví na internetu, které internetové služby preferují, na kolik je pro ně internet bezpečný a nezbytný v každodenním životě. Část práce se věnuje vysvětlení internetu, jeho historii, aplikacím a možnostem připojení. Dále se práce zabývá odrazem internetu v české ekonomice, volným časem, poptávkou a jejími determinantami, které jsou probrány teoreticky i konkrétně.
Vliv užívání PC ve volném čase na studijní výsledky u dětí v prepubertálním období
STRÁNSKÝ, Jan
Práce popisuje nejčastější činnosti prepubertálních dětí na počítači v jejich volném čase. Výzkumem se snaží zjistit, existuje-li nějaký vztah mezi dobou strávenou u počítače a studijními výsledky.
Komparace volnočasových aktivit v zařízeních pro děti s nařízenou ústavní výchovou
KOŘÁNOVÁ, Jarmila
Práce se zabývá volnočasovými aktivitami dětí v zařízení pro děti s nařízenou ústavní výchovou. Teoretická část charakterizuje volný čas, funkci a poslání zájmového vzdělávání. Dále popisuje zásady a metody vhodné pro výchovu a vzdělávání ve volném čase, vysvětluje termín ústavní výchova a uvádí rozdíly ve výchovné práci mezi dětským domovem a dětským domovem se školou. Cílem je analýza nabídky zájmových činností a vyuţívání volného času dětí ve věku 11 ? 17 let v zařízení pro ústavní výchovu a následná komparace trávení volného času dětí mezi dvěmi vybranými zařízeními.
Obsah pojmu volný čas pro mladé lidi
KOČEROVÁ, Martina
Volný čas je významnou součástí života mladých lidí. Postoj, který mladí lidé k volnému času zaujímají se odvíjí od jejich subjektivního vnímání tohoto pojmu. V návaznosti na Charlese Osgooda se autor snaží zjistit, pomocí metody sémantického diferenciálu, jaký je konotativní aspekt pojmu volný čas a následně jej porovnat s definicemi volného času v odborné literatuře.
Dětské a mládežnické organizace do roku 1939
MAROUŠEK, Jan
Práce se zabývá vývojem dětských organizací do roku 1939. Jak se chápala výchova v těchto organizacích. Jaké měla cíle a principy. Jak využívaly tehdejší organizace volný čas. V prvních dvou kapitolách popisuji volný čas a výchovu ve volném čase. Třetí kapitola specifikuje dětskou organizaci. Ve čtvrté a páté kapitole jsou uvedeny konkrétní dětské organizace a jejich výchovné působení. Zvlášť vymezuji levicové dětské organizace. Šestá kapitola shrnuje dětské organizace a připomíná počet jejich členů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 224 záznamů.   začátekpředchozí208 - 217další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.