Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 226 záznamů.  začátekpředchozí206 - 215dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sexualita žen v těhotenství a po porodu
ODLOŽILÍKOVÁ, Markéta
Předkládaná bakalářská práce pojednává o sexualitě žen v těhotenství a po porodu. Vzhledem k zaměření práce je v teoretické části popsáno těhotenství, porod, šestinedělí a s nimi související sexualita. Dále se práce zabývá problematikou role porodní asistentky v oblasti sexuality u ženy v těhotenství a po porodu. Celkem byly stanoveny tři cíle. Prvním cílem bylo zjistit, zda jsou ženy seznámené se sexuálním životem v období těhotenství, druhým cílem bylo zjistit, zda jsou ženy seznámené s problematikou sexuality po porodu a třetím cílem bylo zjistit, jakým způsobem jsou ženy edukovány o sexuálním životě v těhotenství a po porodu. Výzkum probíhal se ženami v jejich domácím prostředí v průběhu měsíce února 2016. K provedení výzkumné části bylo použito kvalitativní výzkumné šetření. Sběr dat byl proveden pomocí polostrukturovaných rozhovorů se ženami do jednoho roku po porodu. Výzkumný vzorek tvořilo celkem osm žen. Rozhovory byly uskutečněny po předchozí domluvě a se souhlasem žen. Rozhovor obsahoval 10 otevřených otázek, podle potřeb byly ženám navíc kladeny doplňující otázky. Rozhovory byly poté doslovně přepsány. Byla provedena analýza metodou kódování v ruce, neboli papír a tužka. Jednotlivé odpovědi respondentek byly označeny konkrétními kódy, které byly následně zařazeny pod jednotlivé kategorie. Z výzkumného šetření vyplynulo, že všechny dotazované ženy měly dle jejich názoru dostatečné informace ohledně sexuality v těhotenství. Ale odpovědi na způsob, jakým ženy informace získávají, jsou odlišné. Díky výzkumu bylo zjištěno, že nejčastěji ženy vyhledávají informace ohledně sexuality v těhotenství na internetu. Většina žen má problém pokládat otázky z této intimní oblasti, proto si raději vyhledává odpovědi na anonymních diskuzích. Což poukázalo především na nutnost zvýšení informovanosti žen ze strany porodních asistentek. Ovšem ne všechny ženy po informacích pátrají. Z výzkumu vyplynulo, že některé ženy věří především vlastnímu tělu a intuici, proto o žádné informace nemají zájem. Bylo také zjišťováno, zda vůbec mají ženy v období těhotenství potřebu pohlavního styku. Převážná část odpovědí byla kladná, tedy, že potřeba sexu byla během těhotenství mnohem vyšší než v období před těhotenstvím. Výzkumné šetření kromě toho ukázalo, že o problematice sexuality po porodu jsou ženy nejvíce edukovány ze strany porodních asistentek na stanici šestinedělí. Jak uvedly všechny respondentky, byly podle nich informace, týkající se této problematiky, dostatečné. Opět ale některé ženy uvedly, že o žádné informace v této oblasti nemají zájem, neboť se hlavně řídí svým tělem a ne radami od ostatních. Další otázky byly zaměřeny na to, zda jsou ženy spokojené se svým sexuálním životem po porodu, zda na nich porod nezanechal fyzické nebo psychické následky. Výsledky ukázaly, že většina z dotazovaných žen zahájila sexuální život již v době šestinedělí, díky nepřekonatelné touze po milování. Ale výsledky také uvedly, že sexuální apetence a frekvence se u žen oproti době těhotenství výrazně snížila. Vzhledem k tomu, že odpovědi žen se shodovaly v tom, že by o informace stály, ale nechtěly se ptát, výstupem této bakalářské práce je informační leták, který by mohl být volně přístupný v čekárnách u obvodních gynekologů nebo u porodních asistentek, kde by si jej ženy mohly přečíst a popř. odnést domů. Tento leták poskytuje informace o pohlavním styku v těhotenství, možné kontraindikace pohlavního styku a je doplněn vhodnými milostnými polohami, které mohou partneři provádět i v pokročilejším stadiu těhotenství.
Reprodukční zdraví u dospívajících dívek.
ŠTACHOVÁ, Tereza
Předkládaná bakalářská práce pojednává o reprodukčním zdraví dospívajících dívek. Reprodukční zdraví je pojem poměrně mladý, jeho problematika je aktuální a měla by být v centru zájmu celé společnosti. Základními teoretickými východisky bakalářské práce bylo ukázat podstatný obsah pojmu reprodukční zdraví u dospívajících dívek se specifickým zaměřením na nejaktuálnější tématiku. Proto je úvodní část práce rozdělena do několika podkapitol. První z nich je věnována reprodukčnímu zdraví. Zahrnuje úvod do problematiky reprodukčního zdraví, stručný popis reprodukčních orgánů ženy, základní informace o menstruačním cyklu a intimní hygieně. Druhá podkapitola se věnuje faktorům, které poškozují reprodukční zdraví. Pozornost byla zaměřena na gynekologické záněty, pohlavně přenosné choroby, dále na karcinom hrdla děložního a karcinom prsu. Ve třetí podkapitole byla rozebrána problematika dospívání se zaměřením na tělesné a psychické změny v tomto období, rozvoj sexuality, syndrom rizikového chování dospívajících a na informace o antikoncepci. Poslední podkapitolou je edukace porodní asistentkou. Tato podkapitola obsahuje teoretický základ edukace a účelně se zaměřuje na výchovu k reprodukčnímu zdraví. Cíle práce byly stanoveny tři. Prvním cílem bylo zmapovat úroveň znalostí o reprodukčním zdraví u studentek gymnázií a studentek středních odborných učilišť. K tomuto cíli byla zvolena Hypotéza 1.: Studentky gymnázií mají lepší znalosti o reprodukčním zdraví než studentky středních odborných učilišť. Druhým cílem bylo zjistit, jaké jsou hlavní zdroje informací o reprodukčním zdraví u studentek gymnázií a středních odborných učilišť. K tomuto cíli byly určeny hypotézy: Hypotéza 2.: Hlavním zdrojem informací o reprodukčním zdraví u studentek gymnázií je odborná literatura. Hypotéza 3.: Hlavním zdrojem informací o reprodukčním zdraví u studentek středních odborných učilišť je internet. Třetím cílem bakalářské práce bylo porovnat, jak jsou studentky různých středních škol informovány o sexuálně přenosných chorobách. K tomuto cíli byla vytýčena Hypotéza 4.: Studentky gymnázií mají více informací o sexuálně přenosných chorobách než studentky středních odborných učilišť. Sběr dat byl proveden pomocí kvantitativní metody výzkumu, jejíž technikou byly dotazníky vytvořené autorkou práce. Výzkumné šetření probíhalo na dvou gymnáziích a dvou středních odborných učilištích v Jihočeském kraji. Dotazníky byly rozdávány v březnu 2015. Celkový počet respondentek čítal 160, z toho 79 ze středních odborných učilišť a 81 z gymnázií. Získaná data byla zpracována v programu Microsoft Excel 2010 a k ověření platnosti hypotéz byl použit chí-kvadrát test s 5% hladinou významnosti. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že respondentky z gymnázií mají lepší znalosti o reprodukčním zdraví než studentky středních odborných učilišť. Jako hlavní zdroj informací o reprodukčním zdraví figurovala u obou skupin rodina. Vědomosti v oblasti sexuálně přenosných chorob se u respondentek neliší. Na podkladě analýzy výzkumného šetření byla Hypotéza 1. potvrzena, ostatní stanovené hypotézy vyvráceny. Se zřetelem k výsledkům výzkumu by bylo vhodné, aby porodní asistentky věnovaly větší pozornost edukaci dívek v oblasti reprodukčního zdraví. Měly by klást důraz především na vzdělávání dospívajících v oblasti pohlavně přenosných chorob. Zároveň by měly věnovat pozornost edukaci o samovyšetřování prsů. Bakalářská práce může sloužit jako výukový materiál pro budoucí studentky oboru Porodní asistentka. Stejně tak může být využita jako podklad k přípravě přednášek pro dospívající dívky.
Sexuální výchova dětí s PAS mladšího školního věku v rodině
KOBLÁSOVÁ, Pavla
Cílem bakalářské práce je zjistit některé problémy související se sexuální výchovou dětí mladšího školního věku s poruchami autistického spektra a informovanost rodičů v této problematice. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsány jednotlivé poruchy, které jsou zahrnovány do celkové diagnózy se souhrnným názvem poruchy autistického spektra (dále jen PAS), mezi něž patří například Dětský autismus, Aspergerův syndrom, Rettův syndrom, Dětská dezintegrační porucha či Atypický autismus. U jednotlivých diagnóz jsou stručně popsány symptomy a projevy daných postižení. Dále je věnována tématu sexuality a sexuální výchovy jak z obecného hlediska, tak se zaměřením na děti s PAS mladšího školního věku. Důležitým faktorem ve výchově jedinců s PAS je rodina ve spolupráci s odborníky. Empirická část bakalářské práce je zaměřena na zjišťování konkrétní situace v rodinách, jakým způsobem probíhá nácvik a vysvětlování základních hygienických návyků a sexuální výchova v základní formě, tedy přiměřená věku a druhu postižení. Výzkumný vzorek tvoří rodiny s dětmi s PAS, které navštěvují spolek Auticentrum v Českých Budějovicích a jsou mladšího školního věku. Výzkum probíhal dle zásad kvalitativní metodiky a k získávání informací byl použit polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly následně analyzovány a vyhodnoceny ve čtyřech oblastech vztahy, hygiena a oblékání, intimita a informovanost. Ve všech oblastech zkoumání byly nalezeny problémy. V diskuzi práce je navrženo řešení a doporučena současná odborná literatura.
Etické aspekty odpovědného rodičovství
SMRČKOVÁ, Leona
Diplomová práce pojednává o proměně rodiny v dnešní společnosti, o jejích rolích, o způsobech soužití, které rodinu nahrazují. Hodnotí význam manželství a rodičovství pro děti a pro jejich budoucí život. Popisuje, jaká úskalí jsou spojená s odpovědným rodičovstvím a jaká je úloha rodičů při dospívání jejich dětí. Hodnotí uvedená témata z pohledu křesťanské etiky. Dotýká se také problémů současné společnosti, kterými jsou neplodnost a asistovaná reprodukce, a etických otázek s nimi souvisejícími.
Sexuální problematika klientů s mentálním postižením v ústavních zařízeních
PATEROVÁ, Michaela
Sexualita osob s mentálním postižením představovala do nedávné doby společenské tabu. Problematika tohoto tématu mě zaujala natolik, že jsem se rozhodla získat bližší informace svojí bakalářskou prací. Bakalářská práce obsahuje teoretickou část a praktickou část. Teoretická část obsahuje tři kapitoly. V první kapitole se zabývám mentálním postižením. V této kapitole jsem se ještě zabývala etiologií a příčinami mentálního postižení. V další kapitole jsem se zabývala termínem jedinec s mentální retardací. Pojem disabilita je zde popsán a chápán jako zastřešující výraz pro oblast funkčních poruch, aktivit a participací konkrétního jedince. V další části uvádím sexuální problematiku osob s mentálním postižením. Prvním tématem je výchova a osvěta osob s mentálním postižením. Dále jsem se zabývala sexuálním zneužíváním osob s mentálním postižením. Se sexualitou úzce souvisí partnerské vztahy, které v práci také uvádím. V závěru teoretické části jsem se zabývala rodičovstvím a možnostmi ochrany před početím. Praktickou část bakalářské práce tvoří sběr dat, pomocí techniky kvalitativního výzkumu, metodou nestandardizovaných hloubkových rozhovorů. Základní soubor byl vytvořen parametry zakotvené teorie, přičemž nebylo využito všech parametrů, vzhledem k její obsáhlosti. Základní výzkumný soubor jsem stanovila dle pracovních pozic zaměstnanců Centra sociálních služeb v Jindřichově Hradci. Byly položeny dvě výzkumné otázky. Zda vnímá personál sexuální život osob s mentálním postižením jako vyhovující a zda jsou informace odborného personálu o sexuálním životě osob s mentálním postižením dostačující. Z výzkumu bylo zjištěno, že odborný personál má dostatečné množství informací, ale sexuální osvěta a výchova v zařízení vůbec neprobíhá. Z rozhovorů vyplývá, že se zaměstnanci necítí být dostatečně kompetentní v otázkách sexuální výchovy a osvěty. Z rozhovorů dále vyplynulo, že zaměstnanci souhlasí s partnerstvím osob s mentálním postižením. Z rozhovorů bylo také zjištěno, že souhlasí s užíváním antikoncepce v případě, že klientka zahájí s partnerem sexuální život. Dále jsem zjistila, že s rodičovstvím osob s mentálním postižením většina respondentů spíše nesouhlasí. V otázce sexuálního zneužívání osob s mentálním postižením jsem v rozhovoru zjistila, že tento problém byl v zařízení již jednou řešen. Zaměstnanci si uvědomují, že jsou tito lidé snadnou obětí, ale zároveň neprovádí žádnou prevenci ve formě sexuální výchovy. Z těchto zjištění vyplývá, že by bylo vhodné podpořit vznik protokolu, ve kterém bude zakotvena sexuální problematika uživatelů sociálních služeb pro toto zařízení. Protokol by zároveň mohl sloužit jako prevence sexuálního zneužívání. Vhodné by také bylo odborné školení v oblasti komunikace v sexuální oblasti, mezi zaměstnancem a uživatelem.
Protokol sexuality ve vybraných zařízeních sociálních služeb v Jihočeském kraji.
TALICH, Jan
Protokol sexuality upravuje práva a povinnosti poskytovatelů sociálních služeb, jejich zaměstnanců a uživatelů. Cílem diplomové práce bylo potvrdit či vyvrátit existenci protokolů sexuality či dokumentů s totožným významem ve vybraných zařízeních sociálních služeb v Jihočeském kraji, analyzovat nalezené dokumenty a realizovat rozhovory s vybranými sociálními pracovníky. Diplomová práce obsahuje teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části se autor věnuje vymezení lidské sexuality, normám a funkcím sexuality, dále člověku s postižením z hlediska jeho práv na sexualitu, charakteristikám jeho vývoje a v neposlední řadě také sociálním službám v kontextu naplnění práva člověka s postižením na prožití jeho sexuality. Výzkum diplomové práce se skládá z předvýzkumu a samotného výzkumu. Předvýzkum byl realizován formou anketního šetření. Výzkum byl realizován, s ohledem na málo frekventované a neprobádané téma, kvalitativní formou za aplikace metod analýzy dokumentů a dotazování, respektive autor použil techniku obsahové analýzy dat a techniku hloubkových polostrukturovaných rozhovorů. Na základě provedeného výzkumu byly v cílové skupině poskytovatelů sociálních služeb analyzovány 4 protokoly sexuality či dokumenty totožného významu. Analýza prokázala různorodé zastoupení ucelených témat v nalezených protokolech oproti modelovému protokolu sexuality, který je popsaný v odborné literatuře. Dále autor poukazuje na značné rozdíly ve vnitřní struktuře ucelených témat v dokumentech samotných, které vedou ke zkreslenému podávání informací, zvláště v oblasti rodičovství lidí s mentálním a kombinovaným postižením. Na základě analýzy modelového dokumentu autor navrhuje pevnou strukturu jednotlivých témat protokolů pro objektivní a vyváženou formu dokumentu. Zkušenosti sociálních pracovnic s protokolem sexuality lze shrnout do třech základních linií: nezastupitelná spolupráce vedení a pracovníků v přímé péči při tvorbě protokolu sexuality, pocit jistoty v práci se sexualitou uživatelů jako přínos protokolu pro zaměstnance a změna přístupu k uživatelům z hlediska organizace i zaměstnanců.
Problematika sexuality v Pentateuchu
BOROVKOVÁ, Blanka
Práce se zabývá exegeticko-etickým rozborem sexuálních motivů v Pentateuchu. Jejím cílem je nejen analyzovat, ale i systematizovat tematiku lidské pohlavnosti v Pěti knihách Mojžíšových a vytvořit celistvý obraz této problematiky. Nejrozsáhlejší část práce tvoří rozbor sexuálních motivů v důležitých právních ustanoveních ? Desateru, Knize smlouvy, Zákonu svatosti a Deuteronomickém zákoníku. Ostatní části Pentateuchu nemohou být opomenuty a je jim věnována samostatná kapitola. Poslední část práce se snaží o syntézou získaných poznatků a systematické zhodnocení základních sexuálních otázek vyskytujících se v Pěti knihách Mojžíšových.
Sexuální aktivita žáků 2. stupně ZŠ
WOHLSCHLÄGEROVÁ, Lucie
Tématem mé diplomové práce je problematika sexuální aktivity žáků na 2. stupni základních škol. Hlavním cílem práce je zaměřit se na sexuální chování dětí na základních školách. Dalším cílem je také co nejvíce zjistit o informovanosti dětí v této problematice. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První, teoretická část je zaměřena na oblast sexuality. Dále je zde kapitola věnovaná sexuální výchově. Je zde zdůrazněna spolupráce školy a rodiny a jednotlivě probrána sexuální výchova rodinná a školní. V závěru teoretické části je popsáno období puberty, zejména vývoj dětí v tomto období, a to ze dvou hledisek - fyzického a psychického. Druhá, praktická a zároveň hlavní část práce, je zaměřena na analýzu sebraných dat na dvou základních školách. Data jsem shromažďovala ve všech třídách na 2. stupni těchto základních škol. Dotazník, který jsem zadávala, obsahuje několik částí různého zaměření. Otázky jsou zaměřené zejména na sexuální chování dětí, informovanost dětí v této oblasti, rodinnou sexuální výchovu a v neposlední řadě na školní sexuální výchovu.
Znalosti mladistvých o prevenci rizikového sexuálniho chování v Klatovech
JIŘÍKOVÁ, Petra
Diplomová práce pojednává o problematice rizikového sexuálního chování mládeže. Cílem bylo porovnat znalosti o prevenci rizikového sexuálního chování u mladistvých na Střední zdravotnické škole a středních školách bez zdravotnického zaměření. Za účelem splnění cíle byl realizován kvantitativní výzkum, zvolena metoda dotazování, technika standardizovaného dotazníku a sběr dat byl realizován u respondentů ze 4. ročníků na vybraných středních školách v Klatovech v roce 2007. Z celkového hodnocení výzkumu vyplývá, že respondenti ze Střední zdravotnické školy mají sice více znalostí o prevenci rizikového sexuálního chování, ale současně byly u respondentů zjištěny negativní charakteristiky sexuálního chování. Jedním z problémů je oblast preventivního působení v rodinách a školách. U respondentů ze středních škol bez zdravotnického zaměření je sexuální výchova realizována zcela nedostatečně. Na Střední zdravotnické škole se jí věnují hlouběji, ale i zde je prevence založena spíše na poskytování informací. Mládež je třeba vést k omezení rizikového sexuálního chování ovlivňováním nejen oblasti vědomostní, ale i postojové a dovednostní. Významnou roli v prevenci hraje především rodina a poté škola, které musí vzájemně spolupracovat, dále mimoškolní zájmové organizace a lékaři. Mládež, která má jasné životní cíle, pevné osobní zásady, komunikuje se svými rodiči a v těchto důležitých otázkách dostává jasné vedení, má větší sílu vzdorovat tlaku vrstevníků, reklam a sdělovacích prostředků, kteří je podněcují k předčasnému sexuálnímu životu.
Sexuální výchova dětí s mentálním postižením
ČIHÁKOVÁ, Klára
Bakalářská práce je věnována problematice Sexuální výchovy dětí s mentálním postižením. Cílem práce je vypracování modelového výukového programu pro žáky 7. ročníku základní školy praktické. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do tří základních kapitol. První kapitola se zabývá vymezením pojmu mentální postižení, klasifikací a charakteristikou jednotlivých stupňů mentálního postižení a podrobněji se zaměřuje na charakteristiku osob s lehkým mentálním postižením. Druhá je zaměřena na sexualitu. Popisuje projevy sexuality, funkce sexuality a následně pak sexualitu osob s mentálním postižením. Třetí kapitola je věnována sexuální výchově, konkrétně jejím cílům, zásadám, obsahům a metodám. Praktická část zahrnuje metodiku zpracování a navržený modelový výukový program pro žáky 7. ročníku ZŠ praktické. Tuto bakalářskou práci je možné použít jako metodický materiál pro učitele při realizaci výuky sexuální výchovy na základních školách praktických.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 226 záznamů.   začátekpředchozí206 - 215dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.