Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 214 záznamů.  začátekpředchozí202 - 211další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Otázka sociální spravedlnosti v současném systému státní politiky sociálního zabezpečení
SUCHÁNKOVÁ, Ilona
Práce se zabývá analýzou obsahu pojmu sociální spravedlnost se zapojením do širších souvislostí s uplatňováním principů sociální politiky státu aplikovaných v oblasti sociálního zabezpečení občanů. Úvodní část práce je věnována významným teoriím spravedlnosti minulého století a jejich analýze z pohledu hodnotících kritérií dvou nejvýraznějších myšlenkových směrů liberalismu a komunitarismu. V práci je popsána názorová rozdílnost na utváření spravedlivé společnosti s důrazem na obtížnost volby spojené s preferencí základních myšlenek liberalismu a komunitarismu. Závěr práce obsahuje argumentační postoje, které se vážou na odlišné pojetí pojmu sociální spravedlnost v kontextu míry uplatňování principů solidarity, subsidiarity a tržního mechanismu v oblasti sociální politiky státu. Žádoucím se v dnešní společnosti stává nutnost legislativních změn, ale především změna v chování a přístupu občanů ke svému vlastnímu životu.
Etická výchova na základní škole Orbis-Pictus
TOMÁŠOVÁ, Veronika
Práce se zabývá etickou výchovou a pojmy, které s ní souvisejí. Navazuje na konkrétní církevní základní školu Orbis-Pictus, která s etickou výchovou pracuje. První část se zaměřuje na výklad pojmů a jejich provázanosti, stav předmětu etické výchovy u nás a pokrok, kterým se posouvá. Postavení učitele a jeho předpoklady pro učení předmětu Etická výchova. Druhá část se zaměřuje na církevní základní školu Orbis-Pictus, na její práci s etickou výchovou a na Projekt Otevřeno.
Srovnání přístupů M. Lipmana a O. Brenifiera k filosofování s dětmi
HUBENÁ, Lucie
V první části se práce zaměřuje na stručné nastínění problematiky Filosofie pro děti. Hlavní náplní práce je srovnání dvou přístupů k filosofování s dětmi. Pojednává o východiscích směrů a hledá rozdíly mezi nimi. Porovnává hlavní cíle, postavení a roli učitele při filosofování s dětmi Lipmanova a Brenifierova pojetí. Zabývá se rozhovorem, diskuzí a dialogem při filosofickém hledání s dětmi. Popisuje důležité oblasti rozvoje osobností všech účinkujících. Práce se snaží navrhnout možnost propojení obou směrů. Popisuje důvody k takovému spojení. V praktické části je uveden konkrétní způsob realizace spojení obou směrů při filosofování s dětmi.
Mosty. Autorské zpracování motivu spojení dvou břehů.
KŘÍHOVÁ, Marie
Tato diplomová práce popisuje motiv spojení dvou břehů z několika vybraných hledisek podstatných pro celistvé pojetí tématu. Teoretická část je věnována symbolickému a filosofickému významu motivu mostu, kterým je provázána postupně celá práce. Zaměřuje se na genezi architektury mostu společně se společenskohistorickým pozadím. Následně se zabývá zobrazováním námětu mostu v dějinách výtvarné kultury. Praktická část realizuje pomocí prostorové tvorby subjektivní pojetí motivu z hlediska symboliky zakódované ve zjednodušené mostní konstrukci, umístěné v iluzivním prostoru prázdnoty, umožňující vzájemné spojení.
Vztah estetické a spirituální zkušenosti v díle Hanse Georga Gadamera
DVOŘÁK, Jan
Tato práce se zabývá vztahem estetické a spirituální zkušenosti u Hanse ? Georga Gadamera. V úvodní části je popsán vývoj hermeneutického myšlení. Následující kapitoly jsou věnovány filosofii H. - G. Gadamera a jeho pojetí zkušenosti. V druhé polovině práce jsou analyzovány estetická a spirituální zkušenost. V závěru dochází k jejich komparaci s důrazem na vysvětlení jedinečnosti obou typů zkušenosti.
Péče o duši u Jana Patočky a její nezbytnost při konstituci lidství
KOUBA, Vojtěch
Práce se zabývá ideou péče o duši, jak byla představena Janem Patočkou a její nezbytností ke konstituci lidství, které směřuje k dobru na osobní, společenské i globální, ekologické úrovni. První část práce se zabývá péčí o duši u Sókrata a v Platónské polis, zdůrazněny jsou některé pojmy týkající se výchovy jejích strážců. Poté jsou přiblíženy tři existenciální pohyby, které Jan Patočka z péče o duši vyvozuje a dále tři hlediska péče o duši. V další části je naznačen nejdříve vztah péče o duši a filosofie a původní motiv a zároveň cíl těchto dvou činností. Poslední část je pokusem ukázat jakým způsobem můžeme dojít k tomu, že mluvíme o ?útěše z filosofie?, jak pomocí péče o duši vnímáme svět jako náš domov a jaké mohou být důsledky toho, když o duši nepečujeme a věnujeme pozornost pouze poznatkům exaktní vědy.
Člověk a hra
ZACHOVAL, David
Práce se zabývá mezioborovým pohledem na fenomén hry a jejím významem v lidském životě. První kapitola se v úvodu věnuje problému obecné definice pojmu hra. Zabývá se také psychologickými teoriemi původu hry. Ve stěžejní části podrobně seznamuje se třemi nejvýznamnějšími autory teorií hry - J. Huizingem, E. Finkem, R. Cailloisem a jejich dílem. Ve druhé části sleduje vývoj hry v různých obdobích lidských dějin až po současnost. V poslední kapitole je v úvodu krátká zmínka o hře zvířat a je zde popsán význam a smysl hry v jednotlivých fázích života jedince.
Výchova a vzdělávání u Aristotela
FÜRSTOVÁ, Eva
Práce se zabývá výchovou a vzděláváním ve starověkém Řecku u Aristotela. Hlavní část práce pojednává o Aristotelově filosofii a charakteru výchovy a vzdělávání, jejího rozdělení na tělesnou, mravní a rozumovou část, vzdělávacím systému a vyučovacích předmětech.
Propojení duchovních proudů východu a západu a křesťanský aspekt v učení O.M. Aivanhova.
AVRAMOVA, Radka
Tato práce pojednává o učení bulharsko-francouzského filosofa, pedagoga a duchovního učitele Omraama Mikhaëla Aivanhova. Je rozdělena na několik tématických kapitol, zaobírajících se vždy určitým filosoficko - duchovním tématem tak, jak je o něm pojednáváno v Aivanhovově učení. Mezi těmito tématy jsou například: Stvoření, Dobro a zlo, O Bohu, Ježíš a Kristus, Reinkarnace, Duše, Vzkříšení, Svatá Trojice. Aivanhov přistupuje k těmto tématům neotřele, nedogmaticky a vždy klade důraz na to, aby mohlo jeho učení být prakticky využito k práci člověka na sobě samém. Nesnaží se držet nějaké tradice ani uměle synkretizovat, spíše vidí různé úrovně stvoření a jeho Stvořitele jako realitu, jejíž zákony a principy jsou univerzální. A posláním člověka je podle Aivanhova tyto zákony a principy objevovat a žít s nimi v souladu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 214 záznamů.   začátekpředchozí202 - 211další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.