Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 221 záznamů.  začátekpředchozí187 - 196dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Utváření zájmů dětí mladšího školního věku v kontextu výchovného vlivu rodiny a volnočasových institucí
HRBÁČKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku utváření zájmů dětí mladšího školního věku v kontextu výchovného vlivu rodiny a volnočasových institucí. Jejím cílem je ukázat, jak velký vliv mají rodiče a pedagogičtí pracovníci na to, jaké kroužky si děti vybírají. Teoretická část je věnována vysvětlení základních pojmů, které se vztahují k tématu: volný čas, pedagogika volného času, výchova mimo vyučování, zájmové činnosti, dítě mladšího školního věku, rodina a její výchovné vlivy a organizace zabývající se volným časem. Vlastní výzkum je zaměřen na kvantitativní dotazníkové šetření, které je posléze doplněno metodou pozorování dětí mladšího školního věku při práci v kroužku a rozhovorem s vedoucími těchto kroužků.
Volnočasové aktivity pro žáky 1. stupně základních škol ve městě a na venkově
NĚMEČKOVÁ, Hana
Tato diplomová práce se věnuje organizovaným zájmovým aktivitám dětí mladšího školního věku, tj. ve věku 6 11 let, ve městě a na vesnici. Teoretická část se zabývá základními pojmy z oblasti volného času, funkcemi volného času, životním stylem a zájmy, zájmovou činností a faktory ovlivňujícími volný čas dětí. Praktická část se věnuje konkrétní nabídce volnočasových aktivit na venkově a ve městě ve vybraných lokalitách. Zjišťuje spokojenost rodičů s nabídkou volnočasových aktivit, popisuje nabídku volnočasových aktivit v konkrétních lokalitách a ukazuje, jaké aktivity děti navštěvují. Současně naznačuje i souvislost se vzděláním rodičů.
Volný čas mládeže umístěné ve výchovném ústavu
SIEGERT, Milan
Tato práce s názvem ,,Volný čas mládeže, umístěné ve výchovném ústavu" se zabývá rizikovým chováním dětí a mládeže. V teoretické části nás seznamuje se základní pojmovou terminologií volného času, s primární a sekundární socializací, a pohledem na způsob výchovy všeobecně. Zároveň poskytuje základní legislativní seznámení s dělením systému výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a preventivní výchovnou péčí ve školských zařízeních. V praktické části bakalářské práce je proveden kvalitativní výzkum, v němž se pokusíme odhalit souvislost mezi volným časem a rizikovým chováním klientů výchovného ústavu. Zaměřuje se především na způsob trávení volného času respondentek v době před umístěním do výchovného ústavu, a to analýzou jejich rodinného prostředí prostřednictvím osobní a rodinné anamnézy.
Tabakismus v kontextu trávení volného času současné středoškolské mládeže
ŠETELÍKOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce se zabývá volným časem a výskytem tabakismu u současných středoškolských studentů. Teoretická část je rozdělena do dvou celků, kde je v prvním nastíněna problematika kouření (aktivního i pasivního), s ním související následky a prevence. Druhý celek je zaměřen na volný čas, jeho aktivní a pasivní formu, na mimoškolní instituce, které mohou studenti navštěvovat a vyplňovat tak prázdný prostor ve svém čase. Praktická část práce je rozdělena opět do dvou celků. V prvním celku praktické části je popsána tvorba a realizace dotazníkového šetření, prostřednictvím něhož probíhal výzkum na dvou typech škol: na gymnáziu a na středním odborném učilišti. Obě školy se nacházejí v Jindřichově Hradci. Průzkumu se účastnili žáci 1. a 3. ročníků, věkové rozmezí bylo od 15 do 21 let. Druhý celek praktické části je pak věnován vyhodnocení dotazníků a rozborem výsledků. Rozbor výsledků je proveden jako srovnání mezi postoji studenty gymnázia a středního odborného učiliště. Výsledky výzkumu mohou středním školám posloužit celkové orientaci v trávení volného času svých studentů a zároveň díky nim mohou zvýšit důraz na prevenci rizikového chování jak v rámci vyučovacích hodin, tak v rámci mimoškolních aktivit.
Problematika trávení volného času u dětí na 2. stupni základní školy a kompenzace školní zátěže
LEŽÁKOVÁ, Petra
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou trávení volného času u dětí na 2. stupni ZŠ a kompenzací školní zátěže. V dnešní době mají děti nepřeberné množství aktivit, kterým se mohou ve svém volném čase věnovat. Tyto aktivity jim nabízejí střediska volnočasových aktivit, sdružení dětí a mládeže, ale i školní družiny a školní kluby a další zařízení, která se věnují dětem a jejich volnému času. Jedná se především o sportovní aktivity, různé zájmové kroužky, které poskytují dětem možnost výletů, poznávání přírody a řadu jiných činností. Svůj volný čas tráví děti i pasivním způsobem a to většinou u počítače nebo televize. To je důvod, proč bychom se měli touhle problematikou zabývat. Měli bychom dětem pomoci, aby svůj čas naplnily plnohodnotně a efektivně a dokázaly ho využít pro své zájmy a záliby. Je řada faktorů, které jejich volný čas může ovlivnit. Mezi hlavní patří rodina, vrstevníci a v neposlední řadě učitel a škola, kterou dítě navštěvuje a řada dalších, kteří mají na dítě při výběru jeho volnočasových aktivit vliv. Svou práci jsem rozdělila do dvou částí. První část je teoretická.Druhou část mé práce tvoří praktická část. Pro její zpracování jsem si zvolila kvantitativní výzkum. K tomuto výzkumu byla použita metoda dotazníků pro žáky 2. stupně základních škol. Výsledky těchto dotazníků jsou uveřejněny v mé práci. Cílem mé práce bylo provedení monitoringu trávení volného času dnešní mládeže. Pro naplnění daného cíle jsem si zvolila 4 hypotézy. Hypotéza 1: Současné děti dávají přednost spíše pasivnímu způsobu trávení volného času než aktivnímu. Hypotéza 2: U pasivního způsobu trávení volného času dávají přednost počítači před televizí. Hypotéza 3: Sportovním aktivitám se více věnují chlapci než dívky. Hypotéza 4: Žáci dávají přednost kolektivním sportům před sporty pro jednotlivce.
Význam volného času pro kvalitu života osob s postižením zraku.
HESSOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá významem volného času pro kvalitu života osob s postižením zraku. Volný čas má pro cílovou skupinu shodný význam, jako standardně pro majoritu. Přínosem je tak relaxace, fyzické a psychické uvolnění, odbourávání stresu. Dále hraje volný čas významnou roli v oblasti nenásilné a neformální integrace. Ideálním prostředkem pro zapojení a začlenění jedinců se zrakovým postižením do společnosti jsou sportovní aktivity. Tyto aktivity jsou velkým přínosem pro prevenci sekundárních dopadů u jedinců se zrakovým postižením. Teoretická část se skládá ze tří hlavních kapitol. První část práce se zabývá vymezením pojmu ?kvalita života.? Druhá stať teoretické části se věnuje vymezení termínu ?zrakové postižení.?Závěrečná část teoretického bloku se věnuje vymezení pojmu ?volný čas.? Praktická část bakalářské práce obsahuje výzkumné cíle a výzkumné otázky. Ke sběru dat byl použit kvalitativní postup, technikou strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Výzkumný soubor tvořili čtyři respondenti se zrakovým postižením z regionu Českobudějovicka. Cílem bakalářské práce je kvalitativním šetřením představit sportovní aktivity jako možný nástroj prevence sekundárních dopadů zrakového postižení. Výše uvedený cíl je rozpracován na dva dílčí cíle. Pro naplnění cílů praktické části bakalářské práce byl zvolen kvalitativní postup. Výzkumné šetření proběhlo pomocí strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Sběr dat s dotazovanými respondenty mi dopomohl zodpovědět níže uvedené výzkumné otázky. Výzkumná otázka č. 1: Jaký je význam sportovních aktivit z pohledu jedince se zrakovým postižením? Za hlavní význam sportovních aktivit u všech dotazovaných respondentů lze označit zlepšení psychiky, fyzické kondice, pohody, možnost odbourávání stresu. Tyto aktivity mají pozitivní vliv v oblasti odreagování, zábavy a slouží k pocitu naplnění dne. Výzkumná otázka č. 2: Jaké sportovní aktivity realizují dotazování respondenti se zrakovým postižením? U dotazovaných respondentů bylo kvalitativním šetřením jednoznačně zjištěno, že nejčastěji realizovanou sportovní aktivitou je plavání. Dále turistika a jízda na tandemovém kole. Výzkumná otázka č. 3: Proč dotazovaní respondenti se zrakovým postižením nerealizují sportovní aktivity ve svém volném čase? Jaké jsou příčiny? Kvalitativní analýzou sebraných dat se projevilo, že překážky k realizování sportovních aktivit ve volném čase jsou vnějšího charakteru. Důvod je buď organizačního rázu nebo absence podpory asistence či průvodcovské služby. Ze závěrů souvisejících s vymezením prvního dílčího cíle vyplynulo, že podle analyzovaných jedinců je nejčastější překážkou při realizování sportovních aktivit limitovaná nabídka asistence. Další překážkou při realizaci aktivit je jejich finanční náročnost a dále jejich dopravní dostupnost. Výstupy, které souvisejí s vymezením druhého dílčího cíle u sledovaného souboru, prokázaly, že velmi přínosnou a preferovanou aktivitou je plavání. Další využívanou sportovní aktivitou je turistika a jízda na tandemu. Analýza ukázala, že tyto aktivity mají pozitivní vliv zejména na pohybový aparát. Všechny tyto aktivity mají velký přínos pro prevenci sekundárních dopadů u jedinců se zrakovým postižením. Preferované aktivity nejsou jen sportovního typu, ale jsou to i aktivity uměleckého rázu. Především návštěvy divadla, koncertů, zábav a pořádání poznávacích výletů. Bakalářskou práci lze využít jako studijní materiál pro studenty souvisejících oborů, z důvodu úzce vyprofilované práce v rámci oboru oftalmopedie.
Analýza současného stavu zvoleného hotelu a návrh podnikatelského plánu do budoucna
PODLEŠÁKOVÁ, Adéla
Diplomová práce je zaměřena na analýzu služeb zvoleného zařízení v Třeboni (Městské slatinné lázně Třeboň, resp. Lázně Aurora a Bertiny lázně) a dále na návrh optimálního rozvojového plánu pro udržení konkurenceschopnosti v Bertiných lázních. Význam práce spočívá ve zjišťování současného stavu úrovně a kvality poskytovaných služeb v zařízeních. V rámci práce bylo provedeno zanalyzování tržních podmínek, vnitřního prostředí lázní a dále také dotazníkové šetření. Bylo zpracováno 139 dotazníků a vedeny řízené rozhovory s pracovníky lázní. Účelem práce bylo mimo jiné i shrnout poznatky z oblasti lázeňských a wellness trendů, navržení možností dalších služeb zařízení včetně kalkulace nákladů. Poznatky mohou posloužit jako základ pro další studie a napomoci k rozvoji nabídky lázeňských zařízení v Třeboni.
Vliv médií na hodnotový svět současné mládeže
KAPLAN, Nikola
Zvolené téma pojednává o aktuální situaci hodnotové orientace současné mládeže a v širších souvislostech rozebírá vliv médií na hodnotový svět současné mládeže. Autorka nejprve analyzuje teoretická východiska a základní pojmy týkající se této problematiky. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí: praktické a teoretické. Teoretické pojednání je dále rozděleno na kapitoly zabývající se mládeží, životním stylem a fenoménem volného času současné mládeže; další kapitola se zabývá jednotlivými médii a jejich působením a poslední kapitola je zaměřena na hodnotový systém současné mládeže. Praktickou část tvoří dotazník zachycující hodnoty a volnočasové aktivity současné mládeže a dále jejich vztah k jednotlivým médiím. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, zda média ovlivňují a formují hodnotový svět současné mládeže.
Integrace Jednoty bratrské do české společnosti v souvislosti s realizací volnočasových aktivit
TALÁNOVÁ, Daniela
Práce se zabvá integrací Jednoty bratrské do české společnosti v souvislosti s realizací volnočasových programů. První část se věnuje problematice interakce církve v souvislosti s nabídkou aktivit ve volném čase z teoretického hlediska. Přináší odpovědi na výzkumné otázky na základě literárních pramenů. Podává přehled o historii Jednoty bratrské až do její současnosti a o její interakci se společností. Všímá si její práce s lidmi, způsobů evangelizace i celkovému vztahu ke společnosti. Ve druhé části jsou zachyceny názory členů církve Jednoty bratrské, kteří se věnují volnočasovým programům. Srovnává jednotlivé výpovědi respondentů, vyzdvihuje jim společné prvky. Získané odpovědi též porovnává s výsledky teoretického zkoumání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 221 záznamů.   začátekpředchozí187 - 196dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.